Politică

Copaci la marginea DN 17 la Viișoara și Unirea sau două benzi pe sens?

Amenajarea perdelelor forestiere pe lângă DN 17 în Viișoara și Unirea – pentru care Primăria Bistrița a cerut o finanțare de 2,4 milioane de euro – nu este văzută cu ochi buni de viitorul primar al orașului. Gabriel Lazany spune că în aceste două cartiere era mai potrivită lărgirea drumului cu încă o bandă.

Gabriel Lazany a spus că nu este deloc încântat de proiectele depuse până acum de Primăria Bistrița și a dat ca exemplu cel de amenajare a perdelelor verzi la Viișoara și Unirea.

”Primăria Bistrița a depus un singur proiect, Perdele verzi, de 2,4 milioane de euro pe componenta Infrastructură verde, deci nu a depus proiecte care să acopere suma alocată de 5,7 milioane de euro. Din informațiile pe care le am ar mai fi un proiect care va fi depus, Valea Căstăilor, de 2,26 milioane de euro. Chiar și cu acest proiect, suma alocată municipiului Bistrița nu este acoperită. Probabil vom solicita o prelungire. Cel puțin pentru mine, proiectul depus până acum, Perdele verzi, care presupune plantarea de copaci în Unirea și Viișoara pe marginea drumului, e unul din categoria să facem și noi ceva. Viziunea mea pentru viitorul Bistriței era de o dezvoltare pe orizontală. Cred că se impune, în mod obligatoriu, ca pe lungimea Viișoarei și a Unirii să existe două benzi de circulație pe fiecare sens. Bistrițenii, în fiecare dimineață și după-masă, în anumite intervale orare se confruntă cu un trafic infernal”, a spus Gabriel Lazany într-o conferință de presă organizată, joi, în Parcul Municipal.

Potrivit proiectului depus de municipalitate, dacă va fi obținută finanțarea, se propune, în primă fază, o decopertare a solului și molozului existent pe traseul acceselor auto și pietonale și în zonele cu diverse funcțiuni propuse. Va fi desfăcut sau demolat mobilier urban existent, gardurile improvizate, alte construcții realizate de locuitorii din zonă. Dea semenea vor fi demolate parcările ilegale, pavajele realizate de locuitorii din zonă, structurile pietonale/rutiere/scările, bordurile existente. Vor fi desfăcute pavajele existente, defrișată vegetația arboricolă și arbustivă deteriorată, va fi curățat terenul de iarbă și buruieni, îndepărtat pietrișul și curtățată zona. Apoi, se vor planta arbori, arbuști, specii floricole perene și graminee ornamentale, vor fi reabilitate aleile pietonale și accesele auto (shared space), va fi refăcută suprafața înierbată, instalat mobilierul urban (bănci și coșuri de gunoi, bănci cu funcție avansată (panouri solare, USB, încărcare).

În total, se vor face lucrări pe 59.149,08 mp pe spațiul verde stradal, în intravilanul municipiului Bistrița, localitățile componente Viișoara și Unirea, parțial DN17/E58, aparținând domeniului public al municipiului.

37 comentarii

    • Unde-i loc suficient? În Unirea pe porțiuni mari de drum e șanț pe ambele sensuri de mers.
      Ar însemna refacerea tuturor șanțurilor.
      Alți bani, altă distracție.

      24
      9
  • Faceți mă odată noua centură prin afara oraşului pe la Budac şi problema ciculației în Bistrița sa rezolvat.

    150
    9
    • @uni(i ) pot alți(i) . Asta s o crezi tu și ăia care ți dau like uri cu duiumul .Atît timp cînd sînt trei mașini pe cap de locuitor se pot face și zece inele de centură ca tot asa veți circula .

      12
      29
    • @Alex, pot fi si zece masni pe cap de locuitor, nu toate zece vor fi in circulatie in acelasi timp.

      9
      1
    • Pe la Budac e proiectată de fapt și prin comuna Cetate … să vorbească președintele Răducu despre acest fapt și prin și peste casele oamenilor, ca tâmpiții care au luat proiectul l-au proiectat din birou și ai noștri de la județ au zis ca e ok. Dar NIMENI, nu a venit în teren să vadă ce proiect de tot râsul au conceput. Interesat și important a fost să cuprindă doar primăriile PSD și să fie nodul de descărcare în Rusu Bârgăului fix unde este Idemanarea Construct. Fain proiect cu iz de interes și zero preocupare pentru oamenii din zona!

      3
      9
  • Credeti ca e bine pentru cei care stau in aceste localitati sa le treaca tirurile pe sub geamurile caselor?
    puneti va un pic in locul lor….Faceti centura….asta e rezolvarea!!!!

    78
    13
  • E incredibil cum demagogia și prostia pesedistă de pe de lături de cum un nichipercea ajunge șef la oale. Imediat ce ajunge la microfon, tras de mână de mămica si împins de la spate de nevolnicii frățiori se apucă să dea proclamații, rezoluții și sentințe fericind norodul cu „viziunea”.
    Ce propune viitorul primar? Doua benzi de circulație pe sens în Unirea și Viișoara în opoziție cu proiectul de amenajare a spațiilor verzi lăsate de sași între drum și casă. Așa să-i ajute Dumnezeu! O să ținem minte și o să-i scoatem pe nas „viziunea” și o să-l presăm să o realizeze până când o să se sature.
    Drumul e al țării. În administrează CNAIR și primaria nu poate să cheltuie bani ca să lărgească la doua benzi ce nu-i a ei. De aceea primăria a depus proiecte pe ce avea în proprietate. Dar domnul Lazany care face parcare etajată în Metropolis și dărâma stadionul din Parc în condițiile în care ambele obiective sunt proprietate privată, n-are nicio treabă. El dă din barbă că ține conferințele de presă în foișorul de la fanfară.
    O să-l vedem cum o să dea din colț în colț din momentul în care ajunge în Primărie. Să se mai bucure vara asta că e primar fără să fie încă. Când o să preia și atribuțiile o să fie mai greu și o să învețe repede că cu gargara nu ține mult. Până una alta nu face decât să dovedească că a luat-o cu mare viteză pe drumul lui Turc.

    81
    24
    • Trebuie neaparat 2 benzi pe sens. E dezastru. Uita-te la poluare, ca in hiisoara, desi sunt case doar, e mai poluat aerul decat in oras. Te poti uita online la senzorii montati.
      Iar copacii, au loc pe langa, pentru ca ebfoarte mult spatiu aici.
      Dar daca tu nu locuiesti in zona, e firesc sa faci abuz de demahogie. Toti vrem sa arate orasul a oras, da cand vine vorba sa se si faca, mai bine sa nu se faca daca pierdem si noi ceva.
      Esti un intelect fals? Ca asa pari.
      Ce copaci sunt acum aici? Compara cu bulevardul sau alte mari orase. E zero. Pana si bucurestiul e plin de copaci. Asa ca sa nu ne legam de 2 copaci. Sa se faca drumul cum trebuie si cum e normal, iar pe margine, sa se umple cu copaci.
      Sunt 50 de metri de la drum la case. Crezi ca nu ar avea loc inca 2 benzi, si copaci?

      23
      25
  • Nu, nu vrem 4 benzi, nu vrem sa dispara spatiul verde si masinile sa circule pe sub ferestre, vrem centura, Unirea e cartier rezidential si tirurile, autobuzele si microbuzele au nevoie de o centura, scoateti poluarea si galagia din oras!!! treziti-va!!

    72
    18
  • Păi degeaba se fac 4 benzi că tot in aceleași sensuri giratorii se va bloca traficul. Se pot face și 12 benzi, că sensul de la intersecția cu Lucian Blaga, cel de la Cibela și cel de la Han vor bloca tot. Centura care să ocolească și Unirea, și Viisoara e soluția.

    72
    4
    • Perfectă logică stimate domn,din păcate noul edil își demonstrează limitele!
      Vezi interviurile acordate pline de dezacorduri !

      37
      12
    • Foarte corect că se vor face blocaje, dar din cauza nr. de benzi și a nr. de mașini se face blocajul, nicidecum din cauza sensurilor, ele favorizând mult mai mult circulația decât intersecțiile clasice atât din punctul de vedere al numărului de mașini mai mare care trec și de cele mai multe ori chiar mai repede, al nr. de accidente și al severității acestora: https://youtu.be/QQ0pnCx76Nk.

      8
      3
  • Se pot face Si 4 benzi SI cortina de copaci SI centura ocolitoare.

    Centura ocolitoare poate prelua traficul greu si pe cei care doar tranzitau orasul.
    Cele 2 benzi pe sens pot prelua traficul celor care fac naveta in fiecare zi intre Bistrita si localitatile din jurul orasului. Toti cei care au treaba in oras tot pe aceasta ruta vor intra si iesi.
    Si este destul loc pe langa unde sa se planteze copaci.

    Fiecare proiect este necesar pentru Bistrita si nu exista niciun motiv pentru care unul sa il excluda pe celalalt.

    35
    43
  • Frumoasă viziune! Să facem patru benzi care duc unde? În doua sensuri giratorii deja supraaglomerate și veșnic blocate. Ce folos că sunt patru benzi de circulație dacă la capătul lor traficul este strangulat? Sau altfel stai pe loc dacă ai patru benzi în loc de două…? Faceți o centură, dar una pe bune, nu ca podul ăla de la Beclean, care duce tot spre localitate. Și încetați odată să ne sufocați în betoane. Locuitorii cartierelor Viișoara și Unirea au nevoie de o anumită distanță față de drumul acesta atât de tranzitat. N-ați vrea să mai facem o bandă și prin podul caselor?

    47
    13
    • Ii foarte buna idee, asa vei avea pe cineva in stanga/dreapta ta care vor astepta in trafic alaturi de tine….

      14
      3
  • Buna ziua, eu as propune varianta de 3 benzi (in total) si folosirea variantei de mijloc pentru circulatia pendulanta, in functie de nevoie: daca se creeaza ambuteiaje la iesire, sa se foloseasca acea banda pentru iesire, daca, invers. Insa un lucru foarte important ar fi ca la intersectiile unde se permite sa faci stanga sau dreapta, sa existe neaparat banda dedicata acelui sens. In acest fel cei care trebuie sa ofere prioritate nu ar mai bloca si ceilalti participanti la trafic care vin din spate. De exemplu in zona Trifan din Unirea, intersectia de la drumul principal de mers spre Teraplast Arena (tot din Unirea), intersectiile de la blocurile ANL din Viisoara, si asa mai departe.
    Prea multe betoane strica, si haideti sa dam prioritate celor care merg pe jos, cu bicicletele, si desi in zonele Unirea si Viisoara e atat de mult spatiu la dispozitie, in apropierea drumului, noi am ales variante extrem de inguste de piste si trotuare….
    Linia verde de pomi de pe margine e necesar sa se faca.

    19
    60
    • Este o idee şi mai anapoda aia cu 3 benzi decât aia cu 4 benzi ca în filmele cu proşti.

      17
  • M-as mira sa mai existe in tara, resedinta de judet de aproape 100k de locuitori, cu o banda pe care sa intri si sa iesi din oras 🙂 Daca stai in trafic 1 ora la 7 dimineata sa intri in oras si 1 ora la 5 dupa-masa sa iesi, nu este bine si trebuie sa se faca ceva. Daca se face, nu este bine pentru ca nu este exact ceea ce ar trebui sa se faca. Daca se construiesc blocuri, nu este bine pentru ca nu s-a construit unde trebuie. In oras nu se pot construi pentru ca este o casa intre blocuri din 1800 cand Bistrita era locuita de 15 oameni. Daca se construiesc pe dealuri, nu este bine pentru ca sunt cartiere rezidentiale. E greu sa fii primar cu asa cetateni, oricum. Greu i-a fost la Turc, greu o sa-i fie si la Lazany. Puteti injura, puteti spune ce vreti, avem mentalitate de sat si asta nu se va schimba.

    32
    45
  • Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să străbată orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata.
    In acest sens, se vorbeste de multă vreme despre un coridor de mobilitate urbană aferent malului stâng al râului Bistrița, cunoscut sub numele de „Linia Albastră” care să facă legătura intre localitătile Unirea si Sărata. Până si fostul primar Ovidiu Crețu care a blocat ani de zile dezvoltarea orasului Bistrița in partea de sud, a ajuns ca la finalul celui de-al treilea mandat să considere Linia Albastră ca fiind un proiect ”foarte frumos”:
    (Vezi: https://timponline.ro/linia-albastra-de-pe-langa-rau-un-proiect-considerat-de-primarul-cretu-foarte-frumos-face-primele-valuri/)
    Pentru ca „Linia albastră” să-si dovedeacă utilitatea , această rută trebuie conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita. Conexiunea s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Stadionului” sau „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă, totusi nu-i nevoie de transbordarea calatorilor de pe mijloacele de transport in comun intre Podul Budacului si Podul Jelnii. Există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor, urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :
    (Vezi: https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-dealul-codrisor/)

    43
    5
  • C E N T U R A ! ! !
    Și mai lăsați demagogia.Nu căutați subterfugii.Accelerati construirea centurii ocolitoare, doar conduceți țara, aveți toate pârghiile puterii la dispozitie.Eu unul sunt(deja)satul de voi,deși în Bistrița încă nu ați început.Dar și când începeți…sa te ții. Parcările suspendate ale Semiramidei și port la poalele Codrisorului.Astea da,ne trebuie..

    25
    2
  • Dumneavoastră vă auziți ce inepții emiteți sau, de la căldurile mari, aveți vertijuri.
    Cum, într-o lume în care ne bate Dumnezeu cu călduri și alte fenomene extreme, dumneavoastră secretați din adâncul puțului gândirii, proprii sau inspirate, asemenea aberații.
    Să mai tăiem niște arbori din oraș, în loc să plantăm dublu.
    Ce rezolvare de fond, de viziune planetară – (cum pretindeți că ați fi caracterizat de cei foarte apropiați – și știu ei de ce) ar aduce această prostie fenomenală, care le întrece pe multe altele rostite anterior.
    Și e doar pre/începutul priceputului.
    E vreme formelor fără fond, dar pline de fund.

    12
    2
  • Eu sunt unul din cei 8 care l-am votat pentru că sunt scârbit de ce a făcut actuala adminstrație însă dacă ştiam tot ce vrea să facă votam pe altcineva.
    Aşa că pe viitor voi vota cu alți.

    22
    8
  • Construirea centurii ocolitoare a orasului Bistrita ar contribui la scoaterea traficului de tranzit de pe străzile orasului. Numai că aceasta nu depinde de autoritătile locale. Pe de altă parte cea mai mare parte a aglomerării circulatiei auto in oras este dată de localnici . De aceea, Bistrița are mare nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras.
    In plus, actualizarea PMUD este necesară si pentru materializarea planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune o reconfigurare a retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor de biciclete si pentru crearea unor locuri de parcare.
    Pe de alta parte, ar fi nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” inafară de „Linia albastră”. In acest sens, Ioan Turc propunea amenajarea unui drum de viteză, pe lângă calea ferată, între Sărata şi Unirea:
    (Vezi: https://www.youtube.com/watch?v=KpwI_E3q66c).

    8
    11
    • Sensurile unice nu rezolvă cu nimic circulația din oraş fiindcă cantitea de maşini va fi aceaşi pe străzile care se vor aglomera şi mai mult fiindcă se vor îngusta şi mai mult !!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Trebuie interzisă parcarea pe stradă care duce şi ea la sugrumarea circulației şi trebuie construite parcări reale în mijlocul oraşului.
      Cum spunei şi tu soluția este construirea de coridoare de mobilitate auto care pe lângă Linia Albastră să fie construit şi culoarul pe lângă calea ferată şi ar mai fi câteva posibilități.

      27
      2
  • Problema traficului aglomerat între Unirea- Bistrița respectiv Bistrița-Viisoara, eu o vad rezolvată mult mai simplu. Dacă ne uităm la orașele europene vedem că există linii de metrou-usor ( tramvai dacă vreți ) care unește metropola de suburbii, parcurge in timp foarte scurt distanțe lungi, are stații pe toată lungimea și nu se intersectează cu traficul auto. Așa ceva ar trebui făcut pe actuala linie de tren ce brăzdează orașul Bistrița prin centru și zace total nefolosita, in timp ce ar putea deservi o mare majoritate de populație. Păcat pt că investiția nu ar fi mare e nevoie doar de viziune

    6
    22
  • Cine habar nu are cum arată Unirea comentează, vrea 2 benzi.
    Despre Viișoara nu mă pronunț. Deși e cam tot pe-acolo…
    Sunt zone unde e casa, șanțul, șoseaua.
    Unde doriți dumneavoastră să se lărgească oare drumul?
    Eliminăm pistele de biciclete de lângă (mini)trotuarele rămase și iată, se face loc de a doua bandă.
    Șanțuri nu mai trebuie! Oricum unii nu și le curăță și de plouat, plouă tot mai puțin.

    8
    20
  • Întrebării pe locuitorii din cele două localități!
    Părerea mea, de om umblat prin lume, care știe ce e frumos și ce e bine, o singură bandă pe sens, verdeață, copaci, liniște, ….

    9
    5
  • Avand in vedere ca sa construit haotic in ultimii 15-20 de ani fara nici o planifificare urbana ( cred ca la urbanism o fost haiducie curata ) situatianin teren este urmatoarea avem vreo 7-9 cartiere in care sunt sute-mii de case cu acces o banda pe sens. Pai sa ma scuze unele persoane dar si dupa logica comunista din 70′ planul urbanistic ar fi fost de 4 benzi . Sunt doua variante pentru o viata mai usoara ori daramam casele si blocurile ori facem drumuri , cine vrea mai putin trafic poate pleca la tara pe sate , asa mai spre munte. Trebuie sa fim constienti ca daca nu facem ceva stam mai mult in trafic si in consecinta mai putin timp cu familia , servicii mai scumpe , firme falimentate , cost de viata mai ridicat.
    Fluidizarea se face pe mai multe cai : mai multe benzi , autobuze , biciclete.
    Pt cei carcotasi sa stiti ca fluidizarea traficului reduce poluarea nu o creste , demonstrat. Este o ipocrizie sa vrei sa stai la oras cu conditii de trafic dintr-un sat de la munte.
    Mie mi se pare stire manipulatoare e mai eiftin sa pui copaci decat sa faci 4 benzi cu canalizare dedesupt si profitul e la fel dara bataie de cap. Dai dracu de prosti sa stea 1 ora pe drum da vor sa munceasca.

    8
    19
  • Strada Ginzii trebuie să fie prelungită pe lângă Aerodrom până la intersecția cu DN17 între Unirea şi Livezile
    fiindcă traficul auto se sugrumă pe străzile înguste şi întortochiate din Unirea .

    15
    1
  • De ce nu veniti cu o propunere de o centura ocolitoare gen Rusu Bargaului. Dumbrava. Slatina. Pe langa dealul târgului. Tarpiu blăjeni și imediat Șintereag. Ați scăpa de multe griji.

    3
    22
  • Prin demolarea Stadionului din Parcu Mare se va crea suficient spațiu pentru o arteră de circulație est-vest.

    25
    2
  • ” Fărã a Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume „.

    O centură prin afara oraşului este soluția restul sunt frecți cu Diana.

    20
    6
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.