150 de burse vor fi acordate tinerilor și adulților din Bistrița-Năsăud interesați să își formeze abilități digitale. Participarea lor în cadrul programului Generația Tech, dezvoltat de Digital Nation, va fi gratuită, iar ei vor învăța, din 14 august, să utilizeze programe care să le permită să aibă locuri de muncă mai bine plătite.
Oricine cu vârsta de minimum 16 ani care își dorește să-și dezvolte abilități digitale în domeniile Web Development (nivel începător și avansat), Web Design, Java, JavaScript, Marketing Digital și Project Management, se poate înscrie în programul Generația Tech până la data de 5 august 2024, accesând această adresă.
Programul oferă formarea în domeniul de specializare ales, dezvoltarea abilităților de angajabilitate și implicarea în microproiecte, se arată într-un comunicat al Digital Nation, transmis redacției.
Aceasta este cea mai mare ediție a programului, și se desfășoară simultan în 8 județe.
Pentru județul Bistrița-Năsăud vor fi acordate aproximativ 150 de de burse, restul fiind distribuite la nivel național, în județele Arad, Bacău, Brașov, Constanța, Dolj, Neamț și Suceava. Prin intermediul burselor se asigură participarea gratuită în program, acesta fiind susținut de municipalități și mediul de afaceri. În total, aproximativ 2.000 de tineri și adulți din România își vor forma gratuit abilități digitale.
Programul Generația Tech se adresează atât celor care doresc să exploreze dacă o carieră în domeniul tehnologic și celor care doresc să își schimbe direcția profesională și să se reorienteze către acest domeniu.
Până în prezent, Generația Tech a facilitat dezvoltarea gratuită de abilități digitale pentru peste 9.000 de români, cu vârste cuprinse între 16 și 65.
Datorită competențelor dobândite, ei pot accesa locuri de muncă remote sau experiențe de internship plătite la un nivel mult mai atractiv decât oferta actuală din orașele mici și medii. Având acces la joburi remote bine plătite, tinerii contribuie, astfel, la creșterea economică a acestor comunități.
Noua ediție a programului Generația Tech ia startul pe 14 august la Vibes Fest, festival aflat la cea de-a III-a ediție, cu o experiență digitală facilitată în Piața Sfatului din Brașov, prin care participanții vor face cunoștință cu mentorii și colegii lor și apoi se vor bucura de alte experiențe foto-video, show-uri de lasere și concerte susținute de Argatu, Lupii Lui Calancea și Surorile Osoianu. Participarea la Vibes Fest este opțională și nu condiționează înscrierea în programul Generația Tech.
Fiind un program bazat pe învățare facilitată de comunitate, participanții se numesc exploratori. În perioada septembrie – decembrie 2024, ei vor putea participa la workshop-uri de dezvoltare personală derulate de traineri, experți și parteneri ai programului, unde exploratorii vor învăța cum să își creeze un brand profesional și cum să își gestioneze emoțiile, toate menite să îi ajute să își atingă obiectivele profesionale, fie că vorbim despre obținerea primul loc de muncă, reconversie profesională sau freelancing.
După perioada de formare, în luna ianuarie 2025, se va derula un modul de angajabilitate, prin care exploratorii vor fi ajutați să își realizeze și îmbunătățească CV-ul și profilul de LinkedIn, dar și să implementeze proiecte reale alături de companiile partenere. Vor avea acces și la hub-ul Digital Nation din Piatra Neamț, unde vor putea participa la întâlniri de lucru și netowking.
Cum îi va ajuta primul AI motivațional din educație pe exploratori?
Această ediție introduce noua versiune Saro, un AI motivațional dezvoltat în România cu sprijinul Google.org. Rolul Saro este să urmărească performanțele exploratorilor și să converseze cu aceștia, aflând despre obiectivele și obiceiurile lor și oferind suport personalizat. Saro învață din discuțiile cu fiecare participant și intuiește când și cum să ofere ajutor proactiv, sub forma unor mesaje personalizate. Printre funcționalitățile instrumentului se numără recunoaștere vocală, generarea imaginilor dar și abilitatea de a trimite știri sau oportunități relevante pentru exploratori direct pe WhatsApp.
Printre partenerii programului se numără companii precum: Google.org împreună cu Google România, Romgaz, Siemens Industry Software, Eviden, BearingPoint, Pentalog – a Globant Division, Bepco, Miele, dar și alții. În extinderea programului la nivel național, un rol important l-au avut și parteneri precum Agenția Metropolitană Brașov împreună cu Primăria Municipiului Brașov și Primăria Municipiului Piatra Neamț.
Adaugă comentariu