Bicicliștii rămân principalii vinovați în ce privește producerea accidentelor rutiere, urmați de șoferii care depășesc viteza regulamentară, sunt atenți la telefoanele mobile în loc să fie vigilenți în trafic și fac depășiri neregulamentare. În prima jumătate din an, peste 2000 și-au pierdut permisele de conducere.
Cel puțin acest lucru reiese din raportul Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud din prima jumătate a anului, perioadă în care a scăzut numărul accidentelor grave cu 11 (de la 46 în semestrul I 2023, la 35 în perioada similară 2024). De asemenea, a scăzut și numărul persoanelor decedate cu 6 (de la 13 în primele 6 luni din 2023, la 7 în 2024).
Principalele cauze care au condus la producerea accidentelor grave de circulaţie au fost: abaterile făcute de bicicliști (7 accidente), viteza neregulamentară (5 accidente), alte preocupări de natură a distrage atenția (5 accidente) și depășirea neregulamentară (4 accidente).
Accidentele mai puțin grave au fost cauzate tot de bicicliști, dar și de șoferii care nu au acordat prioritate altor vehicule sau au depășit viteza regulamentară pe respectivele tronsoane de drum.
În prima jumătate a anului, au fost reținute 2.129 de permise (cu 218 mai multe ca anul trecut) și au fost retrase retrase 1.254 (-89) de certificate de înmatriculare. Polițiștii au dat 16.725 de amenzi și au deschis 347 de dosare penale din cauza unor infracțiuni la regimul circulației pe drumurile publice.
Polițiștii au făcut și 335 testări cu aparatele Drug Test și au depistat în trafic, conducând autoturisme sub influența unor substanțe interzise, un număr de 50 șoferi. Au fost constatate 148 de infracțiuni pe această linie, din care 98 infracțiuni de conducere sub influența băuturilor alcoolice, 50 infracțiuni de conducere sub influența unor substanțe interzise.
Biciclistii sunt iresponsabili cred ca au doar drepturi asta in special de cand li se fac piste in detrimentul a toata lumea,corect ar fi sa dispuna si ei de cunostinte elementare de circulatie nu dar sa se trezeasca in trafic,controlati de alcol si alte substante si dedesigur,asigurari cel putin RCA, ce faca cand un biciclist iresponsabil imi aduce daune la autoturism? Ei au doar drepturi si responsabilitati zero!
1.daca ai pista iesi dr…de pe partea carosabila
2.da te jos de pe bicicleta la trecerea de pietoni ca e la fel daca as trece cu masina pe trecerea de pietoni
3.daca totusi folosesti pista vezi ca sunt sensuri desenate in care trebuie sa te deplasezi pentru ca eu ca pieton nu trebuie sa am capul girofar sa va urmaresc aparitiile!!
4.viteza ..ca nu e normal sa treci cu 60la ora sa mi deranjezi…parul (de frica)
5.etc
Pai de unde sa incepem. Bicicleta este vazuta de multe persoane in varsta mijlocul ideal de transport in caz de ”imbibare cu alcool”. Pistele de biciclisti sunt doar niste benzi rosii fara inceput si fara sfarsit. Daca circuli pe ele vezi ca se termina brusc… sau este nevoie sa le ocolesti pentru ca arborii de langa nu iti permit sa treci pe bicicleta pe piste etc. Sunt foarte bune… in Viena, Budapesta, Cluj si alte orase care fac lucruruile cu cap. Aici le putem considera un inceput… de civilizatie. Sa speram ca noul primar ii va pune la treaba pe angajati si va finaliza aceste piste de biciclisti astfel incat sa se poata circula pe ele. Nu vreau sa amintesc de cate ori esti nevoit sa treci pe langa pentru ca si-au parcat cotetele unii mai putin aaa educati.
Sa vorbim acum de proportie, daca faci un drum dintr-un capat in celalalt de oras de fiecare data sunt vreo 3-4 conducatori auto care nu respecta regulile de circulatie. Nu acorda prioritate (masini, pietoni etc), isi lasa masinile pe avarii (regula celor 2 minute) si astfel toti ceilalti trebuie sa depaseasca de multe ori pe linie continua si nu de putine ori chiar in curba.Depasesc periculos sau circula pe a doua banda cu 30 la ora Si sunt curios cam care este proportia alcoolizatilor masini vs biciclete mai ales la sfarsit de saptamana. Ma refer aici la un oras normal, aici nu este cazul.
Sigur ca numarul problemelor pe 2 roti este mai mare, dar asta pentru ca politia de cele mai julte ori se ulita in partea opusa cand e vorba de incalcari ale regimului de circulatie, mai ales la masini sa nu strice statisticile sefului. De aici si situatia bizara in care se afla Bistrita, in care politistii apar doar daca sunt victime chiar si in caz de accident.
Pot sa continui cu imagini ca am camera pe bord sa vedeti de cate ori trece masina de politie pe langa jmekeri fara sa-i vada… Asa ca statisticile emise politie sunt nule atata vreme cat oamenii de acolo nu-si fac treaba. Preventia este mai importanta decat statistica negativa ceea ce politia din Bistrita nu face!
Dar dac mizeriile astea continua voi trimite imaginile direct la TV sa vada toata lumea cam ce face politia din Bistrita in afar de statistici. Sunt 4k asa ca se vad destul de bine…
Mda, am vazut si eu masini de politie (Duster) care trec pe lânga smecheri care nu opresc la trecerea pentru pietoni sau care nu opresc chiar ele la trecerea pentru pietoni ca sa dea prioritate pietonilor.
Dar traim într-o tara corupta si mai bine ne vedem de treaba si tinem înregistrarile 4K pentru posteritate.
Sa vada si urmasii în ce tara de cacao si fara legi traiesc.
Nu ar fi absolut nici o problema daca s-ar aplica legea ca la carte, pt absolut toata lumea,atat pt pietoni ca stau sí se casca le piste de biciclete( exceptie unde pista e comuna cupietoni) sí pt biciclisti ca circula pe carosabil,trotuar desi egzista pista langa,sí pt soferi care parcheaza pe trotuar ,pista. Parcari sunt ,dar trebuie sa le cauti,nu sa parchezi aiurea,nu asa ai fost instruit cand ai facut scoala. Daca parcai sí atunci asa ,acuma aveam cu un sofer inconstient ín mínus. Legi aspre sí aplicate ,sa vezi cum se da lumea pe brazda. Daca te duci ín alte orase,tari de ce faci pe dracu-nl sapte sí te feresti de abateri sa nu te amendeze? Acasa nu poti? Esti bucuros ca ai luat carnetul,sí nu mai respecti nimic din ce ai invatat, mergi pe gandul ca ai noroc! Biciclistilor sí voi aveti piste, circulati pe ele,nu langa,ca de nu ar fi atunci inteleg. Regula nimeni fara casca, fara vesta( noaptea), sí baut . Amenzi usturatoare pana ne invatam!
Am o intrebare pentru soferii care sunt deranjati de faptul ca biciclistii nu se coboara de pe bicicleta. E ok sa trec pe bicicleta daca trecerea e semaforizata? Sau e interzis?
Dan, art 161 lit o din codul rutier interzice bicicliștilor sa traverseze trecerile de pietoni în timp ce se afla pe bicicleta.Nu e specificat nimic de semafoare, deci e interzis.
Dane , geija mare .Mai nou ,pe lîngă unele treceri de pietoni au mai aparut niște linii mai groase , întrerupte . Pe acolo pot trece bicicliștii fără să coboare de pe bicicletă .Asta nu o știu mulți pînă în momentul cînd lovesc pe careva si rămîn fara permis .
Am vrut sa ies la o tura cu bicicleta dar dupa articolul asta si dupa unele comentarii, mai bine ies cu dizelu’, e mai sigur. N-am piste care se termina brusc, n-am borduri in care sa dau si sa ma dezechilibrez, nu trebuie sa fac slalom pe trotuar si printre pietoni(desi e cam pustiu astazi la ora asta), nu trebuie sa mai ies pe carosabil(pentru ca sunt deja) sa-i deranjez si sa-i incurc pe frustratii care s-au nascut cu dosu’n masina, etc. etc.
Fi sigur ca nu trec pe verdele tau sa ma deranjezi, facj ce vrei …dar nu cred ca e corect ca tu sa treci printre pietoni ca……prin lobada!
Dar cum e corect si de ce?
Este un articol in care se vorbeste generalizat si se vede doar dintr-o singura perspectiva. Generalizand biciclisti si soferi, am observat soferi care cand se urca pe bicicleta li se cuvine tot si uita de restu, dar peste tot sunt oameni ok si care trebuie sa se mai linisteasca, nu toti biciclisti sunt la fel, iar alti fac sport, alti fac naveta, alti relaxare pe bicicleta si alti sunt turmentati ca si la soferi de asemenea, si daca vrem sa vorbim despre biciclisti, incercati sa va plimbati prin oras cu bicicleta regulamentar si cum este de cuvinta cateva zile si pe urma sunt curios ce articol o sa iasa.