Actualitate

Când se va face restructurarea ”obligatorie” a Primăriei Bistrița

Pentru eficientizarea activității în Primăria Bistrița în mandatul noii administrații, organigrama va fi refăcută, iar structura instituției modificată. Acest lucru nu va fi posibil mai devreme de luna februarie a anului viitor.

”Restructurarea Primăriei este obligatorie, dar va fi făcută cel mai probabil în februarie, luna în care vom ieși din blocajul legal privind modificarea structurii și organigramei, adică la șase luni de la ultima modificare. Vom încerca să eficientizăm tot ce înseamnă activitate în cadrul Primăriei. Vor rămâne cei care aduc plusvaloare”, a spus primarul Gabriel Lazany într-o conferință de presă.

Pentru că nu s-au realizat conform graficului serviciile de cosire a ierbii, confirmate ca și prestate de către o comisie de recepție, au fost sancționați un director executiv și doi angajați din cadrul Direcției Infrastructură și Servicii. Directorul executiv al DIS și-a depus demisia, postul a fost scos la concurs, iar până atunci a fost numit un director interimar. La DIS se face un audit, având în vedere că nu s-a întocmit până acum nicio fișă de lucrări. Direcția, unde lucrează multe persoane care au cumul de salariu și pensie, chiar și în vârstă de 75 de ani, va fi restructurată. În total, 52 de angajați ai Primăriei beneficiază de cumul de pensie cu salariu: 23 la Direcţia Infrastructură și Servicii, 14 în aparatul de specialitate, 10 la Direcţia de Asistenţă Socială, 3 la Centrul Cultural Municipal şi 2 la Ocolul Silvic.

Totodată, a fost sancționat directorul Direcției de Asistență Socială, în urma neregulilor descoperite în activitatea Centrului de zi pentru persoane vârstnice de pe str. O. Goga. Mai exact, în centrul care are o capacitate de 56 de beneficiari au fost acceptate în trecut 120 de persoane, după care, având în vedere că urmează controale, s-au trimis notificări de excludere a unor vârstnici.

Au fost desființate patru posturi de pază contractate de municipalitate, acestea urmând să fie monitorizate video (fosta uzină termică Proditerm, un depozit în zona Zăvoaie, parcul din Viișoara și parcul dendrologic din Unirea), economia la bugetul local fiind de 1,2 milioane lei.

În noiembrie 2023 a expirat verificarea și garanția de producător a telescaunului, atunci s-a decis să nu se facă revizie, iar ISCIR nu a mai autorizat instalația de transport pe cablu, lucru pe care Primăria Bistrița îl are în plan pentru perioada următoare. Guvernul a alocat 5 milioane de lei municipalității, bani care vor fi prinși la rectificarea bugetară de luna aceasta, iar din suma respectivă se va achita revizia (între 30.000 și 50.000 de euro). În 2024, pârtia a generat costuri salariale de 698.000 de lei, acolo fiind angajate opt persoane. Și aici este programată o restructurare.

Municipalitatea a plătit anul acesta 177.000 de lei pentru salariile a două persoane care aveau grijă de patinoarul sintetic din parcarea de lângă Hotel Metropolis. Noua administrație a decis desființarea patinoarului și redarea către cetățeni a celor 40 de locuri de parcare. Pe viitor, în zona respectivă s-ar putea amenaja un teren de baschet și unul de minifotbal.

Având în vedere că schema de personal a Centrului Cultural Municipal este considerată ca fiind supraîncărcată, va fi regândită și aici activitatea.

S-a solicitat Ministerului Dezvoltării transmiterea Planului Urbanistic General al Bistriței în vigoare, care va fi dat pe bază de semnătură tuturor celor responsabili de la Urbanism și va fi încărcat pe site-ul Primăriei, pentru a elimina orice nelămurire sau discuție. Se vor realiza regulamente ca vor deveni anexă la PUG, unul dintre ele vizând clarificarea situației locuințelor colective de mici dimensiuni.

Poliției Locale i s-a solicitat să fie mult mai prezentă în comunitate, iar serviciul de disciplină în construcții va fi dezvoltat.

Pentru asfaltarea străzilor se vor face prioritizări în funcție de situația cadastrală și de numărul de rezidenți. În prima etapă se va trage un covor asfaltic pe toate străzile de pământ, urmând ca ulterior să se facă alte lucrări de modernizare.

În ceea ce privește cadastrul, ieri s-a semnat documentația pentru intabularea pietonalului Liviu Rebreanu.

3 comentarii

  • Bravo domnule Lazany, haideți pe străzile Vânătorului, Apusului și Poligonului și verificați persoanele care au autorizație de construire dar și plătită taxa de salubrizare. O să aveți surprize mari. Nu e corect că unii să plătească la stat taxe și avize și alții să le rada in nas că ei sunt șmecheri.

    18
    2
    • Stii ca turnatorii vor arde in iad, nu? Calul moare de drum lung si desteptul de grija altuia! Nu e problema ca ai sufletul negru, daca mergi la biserica si faci niste cruci, dumnezeu te iarta!

      2
      19
    • Îți vine rândul și ție măh trompetă.Dacă primul urmaș al Btătienilor fenta taxele ,normal că și lăudătorii fac la fel.Ți-ai declarat la impzite și taxe procesul verbal de recepție? Sau doar acum că te-au luat sudorile .Vă pune Lazany la plată pe toată perioada nu doar de când declarați.Nu -i problemă măh lighioană că merge omul la biserică.Problema e că vi s-a terminat vouă cu hoția și mocangeala.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.