Actualitate

Valoarea finală a lucrărilor pe Axa de transport. Ce s-a adăugat în proiect

Proiectul cu bani europeni ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul: str. Gării – bd. Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” din Bistrița, care are ca termen de finalizare sfârșitul acestui an, ajunge la o valoare totală de 71.761.292,16 lei (circa 14,4 milioane euro).

Indicatorii tehnic-economici ai investiției, aprobați în 2018, au fost ajustați de mai multe ori. Ultima modificare, aflată pe agenda ședinței Consiliului Local din 18 decembrie, prevede alocarea unei rezerve de implementare din bugetul investiției, de peste 760.000 lei.

În pasajul pietonal subteran din zona Decebal vor funcționa șapte pompe submersibile pentru a rezolva problema infiltrațiilor de apă care apar în urma ploilor și ninsorilor. În schimb, s-a renunțat la o serie de sisteme și corpuri de iluminat.

Proiectul a cuprins: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști (4,5 km), reabilitarea trotuarelor (4,4 km), realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă (2,3 km), realizarea unui pasaj pietonal subteran pe B-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public (10), realizarea de sisteme de monitorizare video. Constructor: M.I.S. Grup.

15 comentarii

  • O imensă bătaie de joc! 14,4 milioane de euro irosiți de pomană. In final viata bistritenilor nu e nici mai usoara nici mai frumoasă. O mizerie sub coviltir de policarbonat!

    96
    4
    • Cu ideile astea PSD-iste și PNL-iste, traficul în Bistrița s-au îngreunat foarte mult.
      Ce sa zic, mințile luminate ale primarilor, consilierilor și alții care-au gândit cu fundul ( cwru’ ) și care i-au salarii nesimțit de mari degeaba.

      24
  • Puteti deschide cate axe vreti, lumea tot asa va parca. Nu aveti voi foi de amenzi cate locuri de parcare ati desfiintat si cate masini exista pe axa asta care nu mai au unde parca.

    45
    12
  • si totul se datoreaza pesedeului din anii trecuti.
    asta sa nu uitati iar pe Chereji si Balan sa-i pupati undeva stimati analfabeti functionali care nu vreti sa intelegeti ca ei nu au nici o vina ca la discutii democratice s-a propus asa ceva in vremea lui OTC la dezbateri publice.
    voi unde ati fost atunci, la taste ?

    27
    38
  • Ce mai conteaza ce valoare are?
    A costat cat au vrut ei.
    Pe administratie nu o intereseaza economia si daca este se rezuma doar la cifrele de dupa virgula hai poate unitati.
    De platit tot noi vom platii, cetatenii.
    Alegerile au trecut.
    Domnii si-au gasit locuri calde si o sa mai auzim de ei peste 4 ani.
    Haideti sa ne bucuram de sarbatori ca de cifre au grja altii.

    22
    31
    • Și dam vina pe tik-tok. Cand dorim sa ne fie mai bine noua ca țara, capp popor si apar cei care schimba opinia oilor și ne îngrijim de „investitorul străin” , de cel care ne mărește impozitul, de cel care mai vinde ceva din resursele țării că apoi noi să cumpărăm la preț umflat …. Din când în când se mai face ceva prin câte un colt de tara pentru a mai tăia cate o panglica. Nu contează dacă este bine făcut sau este util important este sa merite buzunarul unora… Paradoxul este că cei care vând tot sau manageriază lucrări prost făcute , o fac și pentru urmașii lor…. Degeaba își umflă buzunarele în speranța că o să rămână odraslele prin diferite colțuri ale lumii , pe unde își fac studiile că de obicei soarta îi face să se întoarcă acasă, dacă nu ele, atunci următoarea generație.

  • Faceți ceva cu traficul, da ți drumul la semafoare ca e jale în oraș, pietonii sar pe mașini, șoferii nu sunt atenți la volan!

    4
    14
  • Și când te gândești că se circula foarte bine acolo, așa cum era, cu semafor. Nu prea vezi pasaje subterane în alte orașe, nici măcar în capitale, în Praga am stat o vreme și nu țin minte să fi fost undeva pasaj subteran pentru pietoni (dacă sunt, sunt foarte puține, și totuși vorbim de o capitală de 1 milion de locuitori + 1 milion de turiști pe an, nu de bulevardul Decebal din Bistrița…). Dar hai să luăm exemplu aici de lângă noi, Clujul din câte știu nu are pasaje subterane, asta nu vă dă de gândit? Intensitatea traficului auto și pietonal nu justifică în niciun fel acel pasaj, care oricum nu va fi prea folosit, tot la suprafață vor traversa majoritatea, printre mașini, fiecare pe cont propriu. Propun să instalați semafor cu buton, ciclu 1 verde pe toate arterele pentru pietoni, ciclu 2 verde pentru toate arterele pentru mașini, care vor respecta regulile din sensul giratoriu. Iar pasajul poate fi transformat în spații comerciale, o sală de păcănele și o casă de schimb valutar ar merge la fix acolo!

    2
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.