Politică

Ce i-a răspuns ministrul Dan Şova lui Ioan Oltean în privinţa confortului din avioanele Tarom

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, i-a răspuns deputatului PDL Ioan Oltean care i-a scris în urmă cu două luni nemulţumit fiind de condiţiile din avioanele Tarom şi de practica acestei companii care a ales să mărească "artificial" numărul de locuri afectate clasei business. "Avioanele AT7 aflate în dotarea companiei Tarom au o configuraţie flexibilă", a spus, printre altele, Şova.

Dan SovaPotrivit lui Dan Şova, „configuraţia flexibilă” din avioanele Tarom permite operatorului ca, în funcţie de cererile primite din partea pasagerilor, să modifice configuraţia standard de opt locuri business şi 60 de locuri economy până la maximum 56 de locuri business şi 12 locuri economy.

„De asemenea, scaunele din aeronavă, indiferent de rând, sunt identice şi oferă acelaşi confort pasagerilor de la bord. Produsul business oferit de Tarom include, pe lângă scaunul din aeronavă, şi alte servicii apreciate de pasageri cum ar fi: serviciile de catering stabilite în funcţie de ora zborului, ghişeul de check-in dedicat cu prioritate la îmbarcare şi debarcare, mile de credit suplimentar, norma de bagaje mai mare, etc.”, susţine ministrul Transporturilor.

În ceea ce priveşte preţul biletelor, mai spune Şova, de-a lungul anilor au existat unele destinaţii interne cu rezultate financiare mai puţin satisfăcătoare. „Cu toate acestea, compania Tarom a făcut eforturi să păstreze operarea către toate aceste destinaţii în beneficiul pasagerilor, iar toate aceste eforturi financiare au avut ca efect imposibilitatea menţinerii unui nivel redus al preţului biletelor. Pe lângă toate acestea, preţul biletelor e influenţat şi de alţi factori externi care nu ţin doar de politica companiei Tarom. Preţul final plătit de pasageri include, pe lângă tariful încasat de companie şi TVA, taxa de petrol şi alte taxe de aeroport care suferă modificări de la un an la altul, de cele mai multe ori în sensul majorării acestora. Ponderea acestor taxe în preţul total al unui bilet dus-întors achiziţionat la clasa economică poate ajunge până la 41%, valoarea absolută a acestora putând atinge un maxim de 62 de euro, variind de la o destinaţie la alta”, mai adaugă ministrul Transporturilor.

Dan Şova îi aminteşte lui Ioan Oltean că între compania Tarom şi Parlamentul României există contracte semnate pentru transportul senatorilor şi deputaţilor prin care aceştia beneficiază de tarife speciale şi de un număr de locuri prestabilit la fiecare cursă internă.

Reamintim că Ioan Oltean i-a reclamat lui Dan Şova faptul că Tarom a adoptat o „practică deranjantă pentru pasagerii curselor interne cu avioane ATR prin mărirea artificială a numărului de locuri afectate clasei business, înglobând astfel în această clasă şi o parte din locurile care aparţin clasei economy”, îi reclamă Ioan Oltean ministrului Transporturilor, Dan Şova după un zbor pe ruta Bucureşti – Cluj-Napoca.

Preşedintele PDL Bistriţa-Năsăud, Ioan Oltean, i-a amintit ministrului că preţul mai mare al biletelor la clasa business ar trebui să asigure pasagerilor “un grad mai înalt de confort şi servicii superioare calitativ” faţă de cele de la clasa economy. “De exemplu, cursa Tarom din 19.03.2014 de la ora 17.25 pe relaţia Bucureşti – Cluj-Napoca cu avionul ATR 72-500 avea, în mod artificial, stabilită clasa business până la rândul şase inclusiv, deşi doar rândurile 1 şi 2 sunt corespunzătoare acestei clase, asemenea situaţii fiind întâlnite în mod frecvent”, semnalează Ioan Oltean.

Deputatul PDL i-a mai cerut ministrului Şova să precizeze care este “raţiunea” pentru care locurile alocate clasei economy se “transformă” în business class, “fără să se schimbe condiţiile de comoditate şi confort” având în vedere că preţurile biletelor sunt diferite pentru cele două clase. Ioan Oltean a cerut un răspuns în scris de la ministrul Transporturilor.

Liderul PDL Bistriţa-Năsăud face naveta la Bucureşti cu avionul. În 2012., de exemplu, el a cheltuit peste 15.000 de lei pentru diurna de deplasare la lucrările Parlamentului.

Etichete

5 comentarii

  • noooo sova ca orice psd-ist imburghezit, parvenit nooo nu poate mai mult decat raspunsuri prefabicate de cei care il conduc noooo
    Olteanu, sper nooo ca o invatat din tate greselile noooo si sa revina cu forte noi, curate noooooooo

  • de ce nu merge cu autocarul,cu trenul?exemplu clar de parvenit care nu mai suporta mirosul si apropierea prostimii….

  • asa,vasilica,margineste-te la comentarii scurte,din maxim sase cuvinte,comentariile mai lungi te ametesc,tradus- te imbata de cap!si,da,fac parte din prostime,in opinia politicienilor,dar tu nuuuu,tu reprezinti elita,vasilica!….a,sa nu uit,ai tema sa gasesti sinonim la opinie si elita,bine?sinonim????

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.