Anul trecut, comerţul modern l-a depăşit pentru prima dată pe cel tradiţional, scrie Agenţia Mediafax. Kaufland, care deţine cea mai mare reţea de hipermarketuri de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o creştere cu peste 20% a profitului net, la 331 milioane lei (75 milioane euro), la afaceri cu 13% mai mari, la 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro). Anul trecut Kaufland a deschis opt hipermarketuri noi şi de la începutul anului alte două, ajungând la 91 de unităţi. Astfel, Kaufland îşi menţine prima poziţie în topul marilor retaileri din România, după vânzări.
Acesta este urmat de Carrefour, care operează 150 de magazine sub patru formate: hipermarket-uri, supermarket-uri, magazine de proximitate şi un magazin online, cu un profit net de 144,3 milioane lei (33 milioane euro), în creştere cu 38% comparativ cu 2012, la afaceri de 4,29 miliarde lei (970 milioane euro), în stagnare. În 2013, Carrefour a inaugurat 52 de magazine. De la începutul acestui an, compania s-a axat pe extinderea magazinelor de proximitate Express, dar a pierdut cel mai mare francizat – Angst, şi a anunţat intrarea cu două noi formate – Supeco (situat între cash&carry şi discount) şi Contact – franciză pentru mediul rural. La Bistriţa, Carrefour şi-a închis magazinul aşa cum Timp Online a scris aici.
Reţeaua de supermarketuri Profi şi-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei în 2012 la 26,8 milioane lei (6 milioane euro), în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26%, la 1,45 miliarde lei (330 milioane euro). Retailerul a deschis 63 de magazine în 2013 şi şi-a propus să menţină ritmul de inaugurări şi în acest an. În prezent, Profi are o reţea de 226 unităţi.
Billa a rămas pe profit anul trecut, de 2,17 milioane lei (493.000 euro), în scădere cu 40% faţă de anul anterior, dar cifra de afaceri a urcat cu 7,3%, la 1,35 miliarde lei (307 milioane euro).
Anul trecut, retailerul a deschis 10 magazine în oraşe precum Cernavodă, Constanţa, Braşov, Bucureşti, Iaşi, Piteşti, Râşnov şi Timişoara şi a închis un supermarket în Carei (judeţul Satu Mare). În prezent, reţeaua numără 80 de supermarketuri.
Rewe România, care operează reţeaua de magazine Penny Market şi XXL Mega Discount, a revenit pe profit anul trecut, de peste 557.000 lei, de la pierderi de 6,58 milioane lei în 2012, iar cifra de afaceri a retailerului a crescut cu 13,8%, la 2,19 miliarde lei (426 milioane euro). Reţeaua companiei numără 157 de magazine, dintre care 149 sub brandul Penny Market şi opt XXL Mega Discount şi are 3.212 de angajaţi. Compania vrea să deschidă peste 35 de magazine Penny Market în doi ani şi un nou depozit. Unul dintre magazine va fi la Bistriţa pe Calea Moldovei.
Lidl nu şi-a publicat datele financiare.
Kaufland are magazine la Bistrita in vest si est. Nu in nord si sud.
De fapt sunt la nord-est si sud-vest.
Aşa cum bine ştiţi probabil, noi, fetele, suntem cam dezorientate 🙂 Pentru asta s-au inventat GPS-uri şi, în general, bărbaţii
Comertul modern este cel online. Comertul de genul Kauland sau lidl paraca exista de vreo 100 de ani 🙂
Nu şi în România.
Draga Cristiana, esti foarte bine informata, ca de obicei. Noroc cu GPS-urile si barbatii.
comert pentru PROSTI………laptele sta pe raft 6 luni dupa care se schimba termenul de valabilitate cu inca 6 si nu se strica………vasul de plastic in care este smantana se spala la i simpla clatire cu apa rece……. pestele e doar cu gust de APA….legumele stralucesc la lumina 7 zile din spate datorita celor 12 stropiri STRICT NECESARE….vinul e doar esenta apa si splendoare………salamurile se vand la pretul pe kilogram mai mic decat animalul in viu….. deci pe scurt….PROFIT DE PE PROSTI!!!
Pe scurt e saraciee frate ! Nu stim sa distingem un lapte de la taran din piata care se vine mai scump decat unul de la strain din supermarket ! Dar asteptam sa mearga tara bine ! Pe scrut, consumator sarac si prost informat !