Actualitate

Simularea examenului de Bacalaureat a început cu Limba Română. Rezultatele, în 12 martie

Odată încheiată simularea Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a, a început simularea probelor scrise ale examenului de Bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a, cu Limba şi literatura română, afişarea rezultatelor, care vor fi analizate la nivelul fiecărei şcoli, urmând să se facă în 12 martie.

Simularea probelor scrise ale examenului de Bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2014-2015 are următorul calendar: Limba şi literatura română (2 martie), Limba şi literatura maternă (3 martie), proba obligatorie a profilului (4 martie) şi, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializării (6 martie). Toate probele sunt scrise. Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 12 martie. Bacalaureatul este programat în perioada 8 iunie-3 iulie.

Analiza unui fragment din nuvela „O viaţă pierdută”, de Ioan Slavici, un text argumentativ despre importanţa vizionării ecranizărilor după opere literare şi un eseu despre particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o nuvelă au fost subiectele la simularea bacalaureatului, la clasa a XI-a.

Disciplinele la care s-a organizat simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2014 – 2015, au fost: Limba şi literatura română (23 februarie), Matematică (24 februarie) şi Limba şi literatura maternă – pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă (25 februarie). Afişarea rezultatelor este programată pentru data de 6 martie. Evaluarea Naţională va avea loc în perioada 22-24 iunie.

Potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, la simularea Evaluării Naţionale 2015 au participat 3.289 de elevi, dintre care 1.125 din mediul urban şi 2.163 de la ţară.

Simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.

În vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.