Actualitate

Ioan Repede despre maşinile care vor deţine piaţa în următorii ani

Piaţa automobilelor se va schimba în următorii 10-15 ani, maşinile actuale urmând să fie înlocuite cu altele mai puţin poluante, crede managerul Rombat, Ioan Repede. Firma bistriţeană fabrică deja baterii pentru aceste maşini şi se pregăteşte să ţină pasul şi cu următoarea generaţie de automobile.

Managerul Rombat, Ioan Repede, a declarat, într-o conferinţă de presă, că Rombat fabrică încă de acum trei ani baterii pentru maşinile dotate cu sistemul start-stop.

„În ultimii ani, s-au dezvoltat automobilele start-stop. Motorul lor se opreşte la semafor sau în trafic atunci când staţionează. Când apeşi ambreiajul sau acceleraţia pornesc automat. Prin această tehnologie se face o economie de combustibil până la 8 la sută. Prin urmare, se reduc şi emisiile de CO2 cu 8% în atmosferă. Aceste automobile vor deţine piaţa în următorii 10-15 ani. Pentru aceste automobile există două tipuri de baterii, EFB şi AGM, pe care Rombat e pregătită să le fabrice. Deja livrăm baterii EFB la Renault şi suntem în discuţii cu alte fabrici de automobile pentru ca să le livrăm şi lor”, a declarat Ioan Repede.

Rombat a început să producă baterii pentru maşini prietenoase cu mediul încă dinainte de 2013.

„Clienţii bateriilor start-stop sunt acum fabricile producătoare de automobile. Pe piaţa pieselor de schimb trebuie să mai aşteptăm doi-trei-patru ani până se vor înlocui bateriile din prima dotare. Deja livrăm la livrăm la Renault, avem o creştere care va continua”, a completat el.

În ce priveşte automobilele electrice, Ioan Repede spune că acestea vor domina piaţa abia după anul 2050.

„Evoluţia cererii de automobile hibride sau electrice este una redusă. Se discută mult, se face multă reclamă, dar cererea e foarte redusă. Potrivit unei statistici a Agenţiei Internaţionale de Energie, automobilele electrice vor avea peste 50% din piaţă după anul 2050. Pe hibride şi pe electrice, evoluţia cererii e foarte scăzută. Deocamdată, se vând astfel de automobile pe scheme de motivare date de primării locale, Londra sau Amsterdam, sau scheme de motivare guvernamentale. Pentru aceste maşini se prefigurează alt tip de baterii, se numesc litiu-ion. Grupul Metair este implicat în a produce şi baterii litiu-ion. Deocamdată suntem în fază de cercetare, proiectare, dar nu există nici ceerere pentru asemenea baterii. Aici e problema”, a spus Ioan Repede.

1 comentariu

  • Doamna jurnalist,la maşinile dotate cu start-stop pornesc în momentul în care se apasă pedala de ambreaj sau când eliberezi pedala de frână în cazul maşinilor automate. O zi buna!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.