Actualitate

Au început lucrările la CNIPT Bistrița

Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bistriţa va fi construit până la sfârșitul anului în clădirea Primăriei din Piața Centrală nr. 4, valoarea proiectului cu finanțare europeană fiind de peste 600.000 de lei, din care lucrările – 223.000 de lei. Termenul de finalizare este 27 decembrie 2015.

”Au început lucrările la Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bistriţa, care se amenajează în coprul Primăriei actuale, unde a fost înainte Centrul de relații cu publicul. Proiectul are ca obiectiv creșterea atractivității turistice a municipiului Bistrița, iar ca obiective specifice dotarea centrului şi includerea acestuia în reţeaua naţională de centre de informare şi promovare turistică, creşterea numărului de turişti și de vizitatori ai CNIPT, în cinci ani după darea lui în folosință cifra estimată este 59.000 de vizitatori ai centrului, dar și aproximativ 100.000 de turiști să sporească numărul celor care vizitează Bistrița”, a spus primarul Ovidiu Crețu.

Licitația pentru lucrări a fost adjudecată de SC Imobil Dan SRL. Contractele pentru dotări (”Sunt niște echipamente interesante care pot să redea istoria orașului, amplasarea obiectivelor istorice pe o hartă și o machetă” – Ovidiu Crețu) au fost câștigate de SC Elcom SRL – lotul 1 și SC Pro Arcad SRL – lotul 2.

Proiectul ”Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bistriţa – vector al creşterii atractivităţii turistice locale şi naţionale”, în valoare totală de 627.233,25 lei, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, are ca obiective  crearea şi dotarea Centrului, includerea acestuia în reţeaua naţională de centre de informare şi promovare turistică, creşterea numărului de turişti, crearea unei baze de date cu informaţii turistice, în vederea promovării online a municipiului Bistriţa şi a României în general ca destinaţii turistice, crearea/menţinerea de locuri de muncă în perioada de operare a acestuia.

Centrul va fi realizat prin reabilitarea clădirii Primăriei din Piaţa Centrală nr. 4. Actualul spaţiu va deveni Centru de Informare şi Promovare Turistică dotat cu sală de conferinţe, spaţii de informare şi promovare, spaţiu expoziţional, pereţi expoziţionali glisanţi, monitoare pentru rularea spoturilor de promovare, infodesk, etc.

În spaţiul respectiv vor fi amplasate panouri expoziţionale glisante în holul de acces şi televizoare care vor rula spoturi de promovare turistică locală si naţională. Pe langă acestea, monitoarele touch-screen, situate atât în hol, cât şi în sala principală, vor ajuta turiştii să afle cât mai multe lucruri despre elementele reprezentative ale oraşului. Masa interactivă din spaţiul de informare va reprezenta o incursiune virtuală în istoria şi valorile arhitecturale ale Bistriţei. Elementele de identitate vizuală şi sloganul brandului vor fi prezente prin expunerea logo-urilor municipiului şi ţării. Pentru amenajarea spaţiului se va folosi o gamă de culori inspirate din natură. Pardoseala va fi realizată din parchet pentru trafic intens, având scopul de a crea o atmosferă caldă şi primitoare, pereţii gri sunt inspiraţi din culoarea pietrei de râu, iar mobilierul cu elemente de verde face referire la bogăţia naturală a pădurii.

Lucrările propriu-zise, executate de către SC Imobil Dan SRL sunt următoarele: refacerea fațadelor; consolidarea structurii de rezistență; lucrări de modernizare și amenajări interioare ale spațiului; refacerea tencuielilor și montarea pardoselilor; refacerea, modernizarea și executarea instalațiilor sanitare, termice, instalațiilor electrice și de ventilare; finisajele care se vor executa vor fi moderne, de calitate superioară, păstrând totuși specificul construcției, iar pardoselile vor fi din lemn și granit. 

În cadrul proiectului se vor realiza și următoarele contracte: 1. Furnizare și montaj bunuri – dotări / echipamente specifice de promovare turistică – Lot 1: SC Elcom SRL Bistrița; Lot 2: SC Pro Arcad SRL Cluj-Napoca; 2. Prestări servicii de realizare website, inclusiv baza de date cu informații turistice – se află încă în procedura de achiziție publică; 3. Prestări servicii de dirigenție de șantier – PFA Oprea T. Ovidiu Cosma din Alba Iulia; Prestări servicii de publicitate și informare asupra proiectului – S.C. Megatronic World Production S.R.L. Baia Mare; 5. Prestări servicii de audit – SC Audit Consult Expert SRL Craiova.

Durata de implementare a proiectului (28.02.2015 – 27.12.2015) este de 10 luni, iar perioada de execuție a lucrărilor este de 4 luni.

1 cnipt bta 2 cnipt bta 3 cnipt bta 4 cnipt bta

2 comentarii

  • Cai verzi pe pereti! In loc sa adune laolalta toate serviciile si departamentele din primarie, spre folosul cetateanului, primarul are aceeasi gargauni- centre de informare turistica. Primul „Centru de informare turistica” la Bistrita a fost deschis in 2011 pe str. Titulescu nr.6. Apoi in anul 2013, a fost mutat Centrul de Informare Turistica in Piata Centrala nr.13, peste drum de primarie. Acum, a deschide un nou centru de informare turistica in cladirea primariei este o tampenie si denota lipsa de idei a primarului, atata timp cat unele servicii ale primariei precum „taxe si impozite” sau „servicii sociale” sunt imprastiate in tot orasul.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.