Un duo format din pictorița și graficiana Elisabeth Ochsenfeld, din Heildelberg, și sculptorul Maxim Dumitraș, din Bistrița (România) expune, începând cu 28 noiembrie, la Tiny Griffon Gallery-Germania, sub titlul „Cealaltă înălţime”.
Expoziția, care rămâne deschisă până pe 15 ianuarie 2016, adună laolaltă o serie de peisaje grafice, inspirate de dealurile din apropierea Garanei și de sculpturi din materiale diverse, grupate în jurul aceleiași teme, cea a aspirației către înălțimea fluidă, atât în sens propriu, cât și în sens figurat. Expoziția a fost vernisata de dr.Georg Lecca.
„Elisabeth Ochsenfeld nu doar că știe cât de important este să te reinventezi că artist, la intervale mai mari ori mai mici de timp, să ieși din pielea cu care te-ai acomodat și ai obișnuit publicul, și să intri asumându-ți toate riscurile într-o altă, nouă, ci ea chiar asta a făcut de-a lungul carierei: s-a reinventat constant. Recunoscută că o excelentă desenatoare, că un grafician cu viziune și cu o tehnică extraordinară, Elisabeth Ochsenfeld a intrat cu dezinvoltură, de câțiva ani, în pielea pictorului. Cea mai recentă expoziție a ei, După obcini, în care subiectul fiecărei lucrări este un deal, aparent același, face dovadă unui rafinate coloriste, dar și a grației și vivacitătii cu care liniile și tușele dau forme și alcătuiesc conținuturi. Amestecuri bine dozate de calofilie grafică și euforie picturală, dealurile Elisabethei Oschsenfeld conturează cu pregnantă un areal artistic original și în continuă expansiune” – Robert Şerban.
„Maxim Dumitraș rupe orice legătură cu formele preexistente, suspendă orice posibil reper exterior și, printr-o acrobație surprinzătoare a enunțului plastic, remodelează Neantul, face vizibil Golul, conturează Absența. Dacă sculptura lui Brâncuși recuperează esențialul materiei și repune în discuție natură tridimensionalului pornind de la nonfigurativismul Vechiului Testament, cele mai recente preocupări ale lui Maxim Dumitraș deposedează sculptura de propria sa corporalitate și o apropie de minimalismul absolut al expresiei Zen.
Itinerariul său este unul al simplificării, al purificării treptate, de la formele masive și de la materialele compacte pină la limita disoluției în eter. În acest sens, el reface cumva, la alt nivel expresiv și pe un alt vector moral, parcursul brâncușian al degravitaţionalizării sculpturii, al deposedării materiei de masă până la atingerea imponderabilităţii” – Pavel Şuşară – critic de artă.
Adaugă comentariu