Şoseaua de centură, singura pe care o avem şi care traversează zona industrială, e o amărâtă de stradă cu o singură bandă, deşi era loc berechet să fie transformată, cel puţin pe porţiuni, într-un drum cu două benzi. Nu trebuia făcut nimic altceva decât astupat pârâul care o însoţeşte şi care este nimic altceva decât un depozit de gunoi înnămolit.
Peisajul sinistru începe din dreptul Iproeb şi nu se încheie decât în preajma sensului giratoriu de la intersecţia cu Subcetate. Albia pârâului care curge pe fundul unei văi adânci de-a lungul şoselei de centură e plină ochi cu gunoaie, unele aduse de firicelel de apă, altele aruncate din maşini sau pur şi simplu direct în albie.
Cu toate că vremea este potrivită pentru curăţenia de primăvară, nimeni nu pare să observe mizeria şi nicio autoritate a statului nu intervine să oblige Primăria Bistriţa sau firmele care au sedii în zonă să facă ordine şi curăţenie.
Pe de altă parte, e limpede ca lumina zilei că albia pârâului e mult prea mare pentru cantitatea de apă care se scurge prin ea şi că o acoperire a văii ar fi permis lărgirea şoselei şi fluidizarea traficului adesea extrem de aglomerat pe centură. S-a preferat însă o soluţie fantasmagorică – Bistriţa Sud – pe proiectarea căreia care s-au aruncat munţi de bani, dar care nu a trecut nici până azi de la stadiul de maculatură extrem de scumpă.
ACTUALIZARE Comisarul şef al Gărzii de Mediu Bistriţa-Năsăud, Cristian Niculae, a declarat pentru Timp Online că a luat legătura cu Primăria Bistriţa şi i-a cerut primarului Ovidiu Creţu ca în cel mai scurt timp să facă salubrizarea cursurilor de apă. „Domnul primar a promis că va începe operaţiunea din 4 martie. Vreau să vă asigur că noi nu suntem indiferenţi la ce se întâmplă şi că, din 15 aprilie vom da amenzi tuturor primăriilor care nu s-au ocupat de salubrizare”, a declarat Cristian Niculae.
Foarte bun subiectul, gresita abordarea.
In primul rand largirea centurii la 4 benzi este obligatorie si asigura fluidizarea totala a circulatiei, prin faptul ca masinile care intra in curtile caselor/intreprinderilor/magazinelor nu mai incurca traficul si nu mai creeaza blocaje. S-ar rezolva si problema cu blocajul de pe Dr. Tarpiului prin creearea unui sens girator dreptunghiular (ca la Cibela/Kaufland).
In al doilea rand e o solutie foarte ieftina si de scurta durata si elimina varianta ocolitoare SUD. Intradevar ca nu scoate traficul din Unirea si Viisoara, dar nici nu vad acest lucru ca pe o necesitate reala.
In al treilea rand, paraul despre care ati scris are dubla functiune, de transport a apei din amonte dar si de colectare a apei de pe terenurile riverane si nu poate fi doar acoperit prin betonarea sectiunii, el trebuie sa aiba in continuare rolul de a permite eliminarea apei de pe proprietati. Ori numai printr-un canal deschis poti prelua apa de pe teren, altfel trebuie sa modelezi fiecare proprietate si sa conduci apa la cate o rigola, mai complicat si nu cred ca oamenii vor fi de acord..
De acord,sa nu se desfiinteze,dar un sant cu o latime de un metru nu crezi ca ar ajunge?
@Gicu
Trebuie sa intelegi ca santurile se dimensioneaza in functie de lungimea obiectivului care trebuie protejat (Drumul de Centura – lungime mare) si de suprafata de pe care se scurge apa (si aici vine tocmai din SCPP, poate 150-200 ha), si trebuie sa poata prelua apa provenita din mixtura de ploi torentiale puternice si topirea unui strat mare de zapada.. Santul tau de 1 m crezi ca e suficient? Gandeste-te la strada Mihai Viteazu si Dr. Budacului cum iese apa la ploi torentiale….
@Bulache
Dar canalele ovoidale de 1/2m asa cum am vazut prin filme prin care te poti plimba ori de cate ori ai nevoie, mai ales atunci cand esti cazat in cimitirul din apropiere, de ce nu s-ar putea face? Poate vi si sub nivelul canalizarii din zona si din loc in loc sa existe deversoare de ape mari si pentru ape mici ceva automatizat cu pompa de la rusi!!
Chiar dacă după 10 ani de cand centura ocolitoare a orașului Bistrița a fost trecuta la Ministerul Transporturilor pentru reabilitare, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România abia, in 2014 a aplicat doar un covor asfaltic nou, investiție care s-a ridicat la 2 milioane de lei, care nici pe departe nu poate fi considerata o reabilitare majora. Ba mai mult, la vremea respectiva era vorba atat de largirea drumului cat si de prelungirea variantei ocolitoare a orașului Bistrița de la intersecția cu Drumul Național 17C, cel care leagă Bistrița de Năsăud până la ieșirea din localitatea componentă Unirea, unde centura urma a se intersecta cu Drumul Național 17, lucru pe care orasul Bistrita nu si-l poate permite. In legatura cu posibilitatea prelungirii acestei centuri a fost invocat faptul ca în zonă s-a construit, exact în intersecție, o fabrică de mase plastice- POLITUB. Evident, acest argument nu rezista, intrucat prelungirea trspectiva poate fi realizata prin intermediul unui sens giratoriu amplasat putin mai sus de aceasta intreprindere, unde in prezent exista o parcare.
.
Gunoaiele de acolo nu cred că există din cauza şanțului, nici nu au crescut din cauza umezelii din şanț. Ele au apărut din mâna cretinilor care le aruncă aiurea fără pic de remuşcare. Pur şi simplu nu pot să-i înțeleg pe aceste gunoaie ale societății care fac astfel de fapte. Ce gândesc atunci când trec pe acolo şi îşi revăd ,,opera”? Sau sunt chiar atât de josnici că nu gândesc nimic…
De ce nu-i duce capul de gospodari de doi bani.
Aici e domnul cretu gospodar.
Marius Balan uite ce gospodar e prietenul tau.ADICA PRIMARUL DE BISTRITA.fELICITARI MARIUS.
Acum vechea centura este o strada in mijlocul orasului si nu mai poate fi largita asa cum vor uni!, deoarece acolo se va construi pista de bicilisti si Trotuarul PIETONAL de pe partea cealalta a drumului.
Mai urmeaza sa fi amejata corespunzator (sens giratoriu) trecerea de pietoni dela intersectia cu Drumul Dumitrei Vechi.
Nu se mai poate sectiona orasul cu crearea pe acolo a unui nou drum de centura, adica sectionarea noilor cartiere rezidentiale in plina dezvotare (cartierele ”DE LA SOARE”) cu restul orasului, dincotra trebuie create noi cai de legatura.
Asa ca lasati-o balta cu acesta stanjenitoare largire.
Bai „locuitorule”, cand s-au construit casele din zona, era sau nu era Drumul de Centura? Stiau oamenii ca trece traficul greu pe acolo? Raspunsul e DA…Si ca sa stii, s-au lasat aproape 8 m nepusi in posesie „La Soare” tocmai ca sa se largeasca Centura, asa ca nu ai dreptate.
Dupa parerea ta mai bine trece Soseaua ocolitoare prin mijlocul orasului, pe langa Spitalul TBC, sa se demoleze casele de pe V. Budacului, Str, Viorelelor, Str, Ghinzii, dar sa nu se largeasca Drumul de Centura ca iti suna tie zgomotul in cap?
Pt BULACHE!! Tu esti de fapt BULA!..cel fara de minte si de care rade toata lumea! Nu stiu cine esti ,cata scoala ai si ce fel de om esti!! Am vazut,ca in ultimul timp iti dai cu parerea despre orice,despre oricine si oricum!! Te-as sfatui sa te limitezi la ceea ce cunosti si sa nu mai faci judecati de valoare ! Fara sa-mi dau cu parerea ca tine ,eu spun ca in Bistrita nu se va face o centura ocolitoare in urmatorii 50 ani si nu se va mai face nimic la ceea ce numesti tu Drumul de Centura!! O foarte proasta obtiune a primarului Cretu fata de acest obiectiv ,va face ca acest oras sa fie o cenusareasa ! Rusine!
Orly?
Stii ca pot sa spun acelasi lucru despre tine, ca-ti dai cu parerea prea mult si in prea multe domenii, faci chiar partizanat politic. Daca stai si numeri cate commenturi ai la activ in ultimile luni, sunt mai multe ca ale mele…
Chiar m-am gandit sa nu-ti raspund, ca nu e despre noi acest forum, si poate ca nu m-ai facut direct fara minte ci ai caracterizat nickul (chiar de aia l-am ales, era ori asta ori Mr. Bean). Daca domnia ta te-ai obosit sa ma ataci, inseamna ca te-am calcat pe coada cu ceva, hmm, ma simt important, am reusit sa te disturb. Imi dai speranta ca pot mai mult, ok, bring it on !
Iar in acest caz specific sigur cunosc mult mai multe decat tine, in altele poate nu.. Drumul de Centura va fi modernizat la 4 benzi (nu stiu peste cat timp), pentru ca e singura solutie. Daca te stii mai bine, propune tu alta varianta, dar nu prin Jelna-Domnesti pe traseul autostrazii, ca nu se va mai face aia in urmatorii 50 de ani (cum bine ai spus).
Santul nu trebuie astupat, dar se pot executa niste lucrari specifice, nu intru in detalii ca sa nu plictisesc, devenind un sant peste care se poate circla, acoperit. A se vedea Dambovita prin centrul Bucurestiului, Canalul Morii din centrul Clujului de pe Str. Baritiu si exemplele pot continua. Acest sant, numit de garda, merge pina in fata la Rombat si deverseaza in Valea Castailor, mai departe trebuiesc facute expropieri, daca se doreste largirea drumului la patru benzi, doua pe sens. Lucrarea nu este deloc comlpicata si se poate realiza in timp record.
La Sibiu nu s-a asteptat sa se faca autostrada si pentru cetateni Sibiului sa facut mai intai Varianta Ocolitoare(care nu trece prin oras). Aceasta mai apoi a fost inglobata in Autostrada.
Nu am auzit pe nimeni sa se planga de aceasta, ba dincontra primarul care a facut aceasta acum este presedinte.
De ce nu putem sa luam exemplu de lucrurile bune facute de alti si sa facem Varianta Ocolitorea fireasca cea pe la Monariu-Jelna,