Profesorii din judeţ nu vor mai obţine la fel de uşor gradaţiile de merit, adică 25% în plus la salariu pentru următorii 5 ani, ca şi în anii trecuţi. Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud a decis să nu mai puncteze participările la concursuri obscure şi nici activităţile şcoală, obligatorii prin fişa postului. De asemenea, şi punctajul pentru olimpiade este mai mic. În total, 142 de angajaţi din învăţământ din judeţ vor primi gradaţii, dintre care 12 sunt inspectori.
În ultima şedinţă cu directorii de şcoli, inspectorul şcolar general Camelia Tabără a explicat că cei 25% în plus la salariu nu vor mai fi obţinuţi la fel de uşor ca şi în anii trecuţi.
„Fişa pentru gradaţia de merit am schimbat-o anul acesta. Împreună cu reprezentanţii sindicatului am lucrat cam două săptămâni la ea şi a trebuit să o reconsiderăm şi din experienţa anilor trecuţi şi prin prisma faptului că nu am mai permis depăşirea celor 100 de puncte. Cu ani în urmă s-a considerat că e corect să laşi cadrul didactic ca, pe anumiţi descriptori, să acumuleze toată activitatea din ultimii 5 ani, dar, din analizele de anul trecut, am constatat că sunt situaţii în care se speculează, se face doar un anumit tip de activitate în detrimentul celorlalte, ori, fişa aşa e gândită prin ordin de ministru, încât să fie recompensat un dascăl care reuşeşte să se antreneze în cât mai multe activităţi, şi în zona instrucţiei, şi a educaţiei”, a spus Camelia Tabără.
Drept urmare, deşi a fost aspru criticat ISJ din acest motiv, punctajele pentru olimpiade automat se reduc fiindcă este o limitare la punctajul total al criteriului respectiv.
„De asemenea, în ordinul de ministru nu se regăseşte nicăieri nivelul local, adică de şcoală. Consiliile, diversele activităţi la nivel de şcoală sunt considerate obligaţii didactice. Avem şi articole de lege care ne spun că activitatea noastră este de 40 de ore pe săptămână, adică în afară de 18 ore în care fiecare intră efectiv la clasă, mai desfăşoară fiecare o mulţime de alte activităţi pentru şcoală şi pentru sine în pregătirea lecţiilor. De asemenea, nu intră în calcule formarea şi cele 90 de credite făcute în ultimii 5 ani pentru că e obligaţie. Fiecare dascăl trebuie să aibă credite în ultimii ani ca să poată intra la clasă pregătit şi adaptat vremurilor în care trăim şi permanent să-şi primeneasă formarea profesională ca să poată face faţă modificărilor pe care sistemul le impune”,a spus ea.
De asemenea, nu vor mai primi gradaţii de merit cadrele didactice care participă la concursuri obscure: „Am eliminat cu totul acele concursuri care, din punctul nostru de vedere, nu înseamnă nimic, tot felul de participări online şi concursuri educative undeva în Zimnicea despre care nimeni nu ne poate convinge că au adus plus valoare în atitudinile elevilor noştri. Încercăm încet, încet, să fie aceste dosare mult mai suple, acoperite de activitate concretă şi nu de formalism şi vânătoare de hârtii”.
Gradația de merit reprezintă 25% din salariul de bază și se acordă pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de 1 septembrie 2016. Numărul maxim de gradații care pot fi acordate se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice auxiliare și a 16% din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, de îndrumare și control existențe la nivelul inspectoratului școlar se scade numărul de gradații acordate personalului didactic aflate în plată la 1 septembrie 2016, având în vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a plătii gradației de merit din motive neimputabile angajatului sau că urmare a rezervării postului didactic/catedrei în bază prevederilor art. 255 alin. (1)-(6) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, cu încadrarea în numărul maxim de gradații de merit aprobate la momentul revenirii pe post.
Zilele acestea, directorii sunt aşteptaţi la sediul ISJ BIstriţa-Năsăud cu dosarele cadrelor didactice care cer gradaţii de merit. Ele vor fi analizate, iar rezultatele finale vor fi afișate în luna mai.
Toti stiu ca aceste gradatii se ofera „cu randul” in fiecare scoala. Nu se va inventa niciodata o metoda de masurare exacta a meritelor unui dascal. Exista multi dascali tineri cu elevi din medii defavorizate care muncesc enorm iar alti „gradati” isi aleg clase si duc elevii la olimpiade dupa ce se pregatesc in particular pe banii parintilor. Totusi, inspectori cu gradatii de merit? Nu se mai satura…
Prea puține pentru inspectori! În plus, trebuia acordat un procent mai mare gradației de merit pentru inspectori deoarece ei vor fi principalii actori în lipirea afișelor electorale!
Eu spun că puteți afișa, deja, lista celor care vor primi și abia apoi să studiați dosarele acestora!
Si inspectorii pentru ce primesc gradatii de merit? Pentru pierderea de vreme in inspectorat? Mai ales ca toti au fost pusi politic.
Punctați tot felul de festivaluri, doar trebuie antrenați viitorii „bărbuncași” pentru partid. Cărțile și articolele de specialitate (cu ISBN/ISSN) apărute la edituri acreditate, sunt punctate jenant.
Dacă un profesor învață, prin eforturi proprii, o limbă străină, și obține un certificat de competență lingvistică recunoscut internațional, gen Goethe-Zertifikat/DALF/Cambridge, nu e punctat deloc.
Așa că mai ușor cu textele despre perfecționare, „toarășa” inspector general.
Succes ” gradatilor”! Dar sa fie pe bune!
– Te-ai înscris în PSD? – Nu. – Ai pe cineva care să dea telefon la c…? – Nu. Înseamnă că n-ai nici o șansă. Mă, tu pe ce lume trăiești? Tu nu vezi că ei controlează tot? – Ei, nu chiar tot. Bistrița se deșteaptă! – Se deșteaptă pe dracu. Au dus învățământul la faliment și acuma se decorează ei între ei. Să-ți spun cum procedează: fac două teancuri de dosare, ăsta nu, ăsta da – da pentru oamenii lor – și abia pe urmă deschid coperțile, se uită peste hârtii pentru a vedea de unde taie și pe ce-ți dau punctele, funcție de cum ești încadrat. Am văzut cum fac. Știu din interior. – Și de ce-mi spui mie toate astea? – Pentru că ești prost și că tu n-o să pupi veci gradație de merit. De aia.
Cine este c…?