Peste 300 de elevi sunt pe punctul să abandoneze şcoala întrucât nu şi-au încheiat situaţia la învăţătură după primul semestru. Cei mai mulţi sunt din mediul rural, iar Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud a întocmit un top al şcolilor din care aceştia făceau parte.
„În primele patru săptămâni ale semestrului doi, elevii care au avut situaţia neîncheiată după primul semestru o pot face, după care intră în categoria pe care noi o numim risc de părăsire timpurie a şcolii. I-am centralizat, avem 307 de elevi în acest moment, 245 în mediul rural şi 62 în mediul urban. Ca procent nu e neapărat îngrijorător. Din totalul de 28687 de elevi pe care îi avem în acest moment în învăţământul obligatoriu – deci până la clasa a X-a – 1% e un procent acceptabil, însă cred că e important ca fiecare şcoală să lupte şi să recupereze fiecare copil. E puţin probabil ca cei 307 să îşi mai poată finaliza anul. Dorinţa ar fi să se înscrie anul următor şi să încercăm să îi recuperăm”, a declarat, într-o conferinţă de presă, inspectorul şcolar general Camelia Tabără.
Pe locul întâi într-un top al şcolilor care au pierdut cei mai mulţi elevi este Rodna cu 25 de elevi, pe locul al doilea Teaca cu 23 de elevi, iar pe locul al treilea Reteag cu 21 de elevi, iar pe locul patru Zagra cu 20. Din mediul urban, pe locul întâi se situează Liceul Forestier Bistriţa cu 18 elevi.
„Este vorba de elevi care intră, sunt înscrişi, nu mai vin şi nu li se poate încheia situaţia şcolară. Sunt şcoli în care avem mulţi copii romi şi, din ce am discutat cu directorii, o să încercăm, pe noile finanţări, să găsim soluţii suplimentare pentru aceste comunităţi. E o problemă pe care o conştientizează şi comunităţile. Rodna, care e campionaă, încearcă să facă alternativă Waldorf. În săptămâna de după Paşti o să mergem în judeţul Sibiu unde este un model de bună pratică, o şcoală Waldorf în care recuperează copiii. Orice alternativă care îi poate aduce la şcoală cred că e utilă şi interesantă pentru noi. Viişoara a implementat un program prin care le-a oferit masă. Tureac, de asemenea. Toată lumea care derulează astfel de proiecte spune că masa caldă la amiază e un stimulent”, a spus ea.
Copiii din Valea Vinului, comuna Rodna, vor face şcoală de la toamnă fără manuale, dar cu multe experimente şi activităţi artistice, iar atât fetele cât şi băieţii vor tricota pentru ca să-şi dezvolte cât mai bine vederea în spaţiu, necesară îndeosebi matematicii. La începutul fiecărei zile, vor cânta recita sau dansa, aşa cum fac toţi elevii care urmează alternativa Waldorf.
Conducerea Şcolii Gimnaziale „Florian Porcius” Rodna, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud şi Asociaţia Vasile Voiculescu, a decis că aceasta este soluţia pentru ca preşcolarii din Valea Vinului să nu fie obligaţi să facă naveta la Rodna. Din toamna acestui an, în sat vor funcţiona două clase şi o grădiniţă Waldorf.
Foto: Şcoala Gimnazială „Florian Porcius” Rodna
Adaugă comentariu