Platforma pentru flautişti / Cursuri individuale de instrument şi de muzică de cameră / Reparaţii şi întretinere instrumente / Expoziţie de instrumente / Cursuri comune, discuţii/ Forum pentru profesori şi pedagogi / Teme de actualitate ale vieţii muzicale
Profesori
Flaut – Ana Ioana Oltean Zehnder – Elveţia, Mihaela Anica – Viena, Bucureşti (15-20 iulie), Matei Ioachimescu – Viena, Bucureşti, Vasile Gocan – Cluj-Napoca
Acompaniament: Marius Popescu – Cluj-Napoca
Număr participanţi la ediţiile anterioare
Ediţia I, 2006 – 24 flautişti
Ediţia a II-a, 2007 – 10 clarinetişti si 23 de flautişti
Ediţia a III-a, 2008 – 10 clarinetişti şi 24 de flautişti
Ediţia a IV-a, 2009 – 20 de flautişti, 1 oboistă
Ediţia a V-a, 2010 – 25 de flautişti
Ediţia a VI-a, 2011 – 26 de flautişti, 1 pianist
Ediţia a VII-a, 2012 – sunt aşteptaţi între 25-30 de participanţi
Concerte
”O sută de minute de muzică” – Concert de deschidere ”Classic goes Jazz”: luni, 9 iulie, ora 19.30 – Alexandru Anastasiu, vibrafon / Fernando Mihalache, acordeon / Michael Acker, contrabas.
Accord Vibes reprezintă un trio de jazz în premieră absolută în România , reunind două instrumente cu o sonoritate de excepţie: vibrafonul şi acordeonul, cu contrabasul. Din punct de vedere muzical, întâlnirea celor trei instrumente este absolut spectaculoasă, prin asocierea unică a timbrelor, prin susţinerea armonică reciprocă şi prin complementaritate. Potenţialul muzical al instrumentelor este relevat de virtuozitatea şi autenticitatea interpretativă a muzicienilor: Alexandru Anastasiu, Fernando Mihalache şi Michael Acker.
Concertul profesorilor: duminică, 15 iulie, ora 19.30
Pre-concert participanţi: miercuri, 18 iulie, ora 16.00
Concertul final al participanţilor: joi, 19 iulie, ora 19.30
Toate concertele au loc la Sinagoga Bistriţa.
Programul cursului
Cursuri comune: între orele 10.00-12.00. La aceste cursuri se discută aspecte generale, sau se tratează o temă care poate fi abordată de către toti cursanţii. Aceste cursuri se ţin în funcţie de necesităţi.
Ore individuale şi/sau de muzică de cameră: zilnic între orele 10.00-12.00 si 15.00-18.00 (zile fără concerte) sau 14.00-17.00 (zile de concerte)
Expoziţie instrumente – data va fi comunicată la curs
Reparaţii instrumente – pe toată perioada cursurilor, Vasile Gocan dă detalii la curs
Zilnic între orele 9.00-9.45 exerciţii de TAI-QI, QI-GONG.
Excursie: duminică, 15 iulie
Informaţii actuale
1. Participanţi înscrişi: 26 (cele 20 de locuri pentru participanţi activi erau ocupate după numai o zi de la începerea înscrierilor)
2. Instituţii, localităţi de unde vin participanţi: Iaşi (Liceul şi Academia de Muzică, Opera Română), Suceava, Bucureşti (Academia de Muzică), Botoşani (Liceul de Muzică), Bratislava (Academia de Muzică), Cluj (Liceul şi Academia de Muzică), Târgu-Mureş (Liceul de Muzică), Geneva (Conservator), Rennes (Conservatorul Naţional), Bistriţa (elev care nu este înscris la Liceul de Muzică, dar are dorinţa de a învăţa să cânte la flaut)
3. Precizări: Participantele din Geneva şi Bratislava sunt eleve cu cetăţenie română, care au luat parte la cursurile de la Bistriţa şi în ediţiile anterioare. Participanta din Rennes are cetăţenie franceză şi are informaţia despre cursuri de la o studentă din Iaşi (a participat la cursuri anul trecut), care a avut bursă Erasmus în Rennes
4. Între participanti sunt şi muzicieni profesionişti, profesori sau instrumentişti
5. Profesorii care predau la cursuri: Matei Ioachimescu şi Mihaela Anica au terminat studiile la Academia de Muzică din Viena şi îşi desfăşoară activitatea artistică în principal la Viena şi Bucuresti, Vasile Gocan este profesor la Liceul de Muzică din Cluj, Marius Popescu este profesor la Academia de Muzică din Cluj
5. Ce este deosebit la cursurile de la Bistriţa:
– participanţii au acces la informaţie de specialitate din partea a 4 pedagogi diferiţi cu o bogată experienţă artistică
– pe toata perioada cursurilor, Vasile Gocan are un atelier de reparaţii instrumente şi oferă un work-shop pentru întretinerea acestora (gratuit pentru toti participanţii)
– Mihaela Anica vine şi ca reprezentantă a Wiener Flötenwerkstatt, cu expoziţie de instrumente şi informaţii despre cele mai noi modele
– din acest an, se doreşte iniţierea unui forum pentru profesori şi pedagogi
– importanţa corpului în formarea instrumentală şi rolul acestuia în timpul studiului la instrument sunt teme de maximă importanţă, exerciţiile de Qi-Gong, care se fac în fiecare dimineaţă, sunt un mod prin care se poate ajunge la o stare de tonus ideală (fără încordare musculară), esenţială unui instrumentist.
Adaugă comentariu