Actualitate

Absolvenţii de ştiinţe exacte ocolesc învăţământul. De ce profesori mai are nevoie ISJ

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud mai are "descoperite" aproape 500 de catedre în tot judeţul, dintre care 117 complete şi 383 incomplete. Cele mai mari probleme sunt în sectorul ştiinţelor exacte, spune inspectorul şcolar general Camelia Tabără: "Sperăm ca, la un moment dat, învăţământul să fie atractiv şi oameni de foarte bună calitate să vină în sistem".

Încadrarea cu personal didactic s-a început în februarie a.c., iar etapa de mobilitate a cadrelor didactice este în plină desfăşurare. Potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean, s-au făcut 1211 de modificări de încadrare a cadrelor didactice titulare sau supliniori, catedre complete sau incomplete.

Pană la această dată s-au derulat: 40 de completări de normă, 28 de restrangeri de activitate, 14 detaşări în interesul învăţămantului, 89 pretransfer, şase schimburi de posturi, 69 de titularizări în baza art.253, 72 de repartizări pe perioadă nedeterminată, 283 de repartizări pe perioadă determinată şi 75 continuitate la suplinire. Ultima şedinţă publică este în 12 septembrie astfel încat în 15 sept. să existe cadre didactice în toate şcolile judeţului Bistriţa-Năsăud.

Cu toate acestea, în şcolile din judeţ mai sunt 117 catedre întregi şi 383 de catedre incomplete care nu au fost ocupate până la această oră, însă Inspectoratul Şcolar Judeţean va mai organiza o sesiune de repartiţie a profesorilor care îşi caută un loc de muncă în data de 12 septembrie.

„Probleme şi deficit de personal tot mai mare avem la matematică unde, în multe situaţii, şi tinerii profesori pe care îi avem au solicitat detaşarea în alte judeţe. Din spate nu vin foarte mulţi absolvenţi de facultate. Începe să se simtă asta şi la fizică şi chimie. Sperăm ca, la un moment dat, învăţământul să fie atractiv şi oameni de foarte bună calitate să vină în sistemul de învăţământ”, a spus inspectorul şcolar general.

Camelia Tabără a mai adăugat că e foarte important tot ce se pregăteşte pentru infrastructură la început de an şcolar, dar cea mai importantă chestiune „este cea pe care o face dascălul, cu dăruirea de care reuşeşte să dea dovadă, modul în care, în această perioadă va reuşi să-şi proiecte şi să-şi planifice activitatea didactică fiindcă degeaba avem şcoli frumoase dacă în clasă oră de oră şi lecţie de lecţie nu se întâmplă ceea ce trebuie, practic sistemul de învăţământ nu-şi atinge ţintele pe care ni le dorim cu toţii. Eu îmi doresc să păşim cudreptul şi să livrăm societăţii absolvenţi aşa cum e nevoie în acest mileniu”.

8 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.