”Pe harta afişată se pot vedea patru trasee. Cel cu galben, se vede mai slab, este actuala varianta ocolitoare; cel cu linie roşie este propunerea d-lui Ovidiu Creţu; mai sunt figurate alte două variante cu culoare verde (cea cu verde deschis este varianta Sud 3), iar cel cu verde mai închis este o posibilă variantă Nord. Se poate observa că cele două variante citate la urmă sunt într-adevăr variante ocolitoare! Sunt la distanţă de oraş, oferă spaţiu generos de dezvoltare a municipiului Bistriţa şi a viitoarei zone metropolitane”, a scris Adrian Florin Chereji pe Facebook.
”Dezavatajul variantei Sud 3 este că nu preia traficul spre/dinspre Năsăud; cca 5.000 de autovehicule vor circula, în continuare prin Viişoara, Drumul Cetăţii, Unirea. Varianta roşie Sud 2 strangulează oraşul, este mai aproape de centrul oraşului decât actuala variantă; dar cel mai important lucru: este ilegală – are 5 km prin intravilan, lucru interzis de legea drumurilor”, a adăugat el.
Chereji a postat pe Facebook şi o fotografie cu o variantă ocolitoare din Taiwan.
”Vedeţi cum se construiesc variantele ocolitoare unde administraţia lucrează cu capul! Oraşul este la mare distanţă, nu se agresează natura! Decât să facem lucrări exorbitante prin Pădurea Codrişor, putem realiza adevărata variantă ocolitoare prin nordul oraşului Bistriţa, eventual cu tunel pe sub Dealul Cetăţii, fără să trecem prin intravilanul localităţilor componente ale municipiului Bistriţa”, a spus primul primar al Bistriţei de după 1989.
Bistriţenii sunt chemaţi la urne în 29 septembrie, la un referendum local, pentru a răspunde cu ”Da” sau ”Nu” la următoarele întrebări: 1. “Sunteţi de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a unei variante ocolitoare pe traseul DN 17-Parcul Industrial-Dealul Cighir-Dealul Codrişor-Complexul Wonderland-intrarea în DN 17?”; 2. ”Sunteţi de acord cu menţinerea ca zonă pietonală a străzii Liviu Rebreanu?”
inca unul dus cu \tunelul/ ca sa nu zic cu pluta. aaaaa. . . . si inca ceva , dvs. comparati Taiwanul cu Romania ??? !!!???? sau cu Bistriţa ?? ca ma faceţi sa rad de dimineaţa.
Stii care a fost primul dus cu pluta ,asa cum zici tu si a propus varianta unui tunel?Un arhitect foarte cunoscut din oras,un om care a gandit,UN SPECIALIST si si-a dat seama ca poate fi o solutie.Chiar domnul primar a recunoscut intr-o emisiune tv ca i s-a propus aceasta varianta ,dar a refuzat-o ca nu era pe placul cui trebuie.Nu inteleg de ce e asa SF ideea unui tunel,dar nu e SF sa forezi la sute de metrii adancime si sa „stabilizezi un deal”,altii fac tuneluri pe fundul marilor,raurilor(vezi metroul din Londra),altii au majoritatea strazilor asa(Muntenegru ca asta e mai actual),sau daca mergeti cu trenul avem si noi din astea de pe vreamea Raposatului.Daca D-l Primar tinea asa mult la oras nu ii interesa ca e 150 de mil sau ca e 400 de mil de euro facea ce e mai bine pt oras,ca sa ii pastreze individualitatea si frumusetea de BURG!si apropo…nu era el cel care a facut pe bani grei studii de fezabilitatea pentru tramvai si metrou in BN?atunci sa ia ce a invatat de acolo si sa aplice dincolo.Dar daca nu a invatat ca atunci cand sapi la 1m jumatate,doi sa asfaltezi(si sa furi pavelele de granit pe care le vinzi apoi in Austria)trebuie sa schimbi si tevile ce sa mai….suntem pierduti…printre fosti comunisti actuali mari europeni.
http://www.realitatea.net/dosar-de-politician-ovidiu-cretu-primarul-bistritei_1262861.html
Adevarul e ca ar fi de evitat pe cat posibil lucrari complexe (viaduct, tuneluri, poduri), dar parca mai bine un tunel pe o varianta cu adevarat ocolitoare decat viaduct peste oras, defrisat si consolidat un deal si nspe poduri pentru una care e fix langa centru.
Orice primar intreg la cap se lupta sa scoata traficul de tranzit din localitatea pe care o pastoreste (vezi centura ocolitoare a Clujului, a Sibiului sau chiar a Gherlei). Ce poti sa spui despre un primar care vrea cu orice pret sa introduca traficul greu si de tranzit prin oras? Daca nu e tampit, atunci sigur are un interes personal. Fara indoiala, Bistrita are nevoie de o centura cu adevarat ocolitoare, care sa scoata inafara orasului traficul de tranzit. Lucrul acesta nu poate fi facut oricum si pe oriunde, fiind necesara respectarea unor criterii. Este important ca variantele ocolitoare sa duca la cresterea fluentei circulatiei pe ruta respectiva, eliminand pe cat posibil in totalitate blocajele create de intersectii, treceri de pietoni, etc.Avand in vedere ca ponderea traficului greu vine dinspre nord (Cluj, Oradea, Baia Mare) nu este rational sa inghesui tot tranzitul prin sudul orasului. De aceea in mod logic centura ocolitoare trebuie facuta pe la nord, aceasta avand avantajul de a prelua si traficul de pe DN 17C inainte ca acesta sa ajunga in oras.
Si atunci de ce sa cocotezi drumul de centura pentru traficul de tranzit pe dealul Codrisor pentru ca apoi sa-l cobori direct in oras pe malul apei cu pretul distrugerii padurii si a compromiterii definitive a potentialul turistic al orasului. Este adevarat ca Bistrita are nevoie de o artera de circulatie si in partea de sud, care sa mai descongestioneze traficul din interiorul orasului, dar care nu trebuie sa fie destinata traficului greu si mai ales de tranzit. Apoi, trebuie avut in vedere ca pentru partea de sud a orasului ar fi mai degraba necesar un proirct de regularizare a malurilor raului Bistrita. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
Asadar, cu mai multa gandire si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare prin nord cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul de agrement MHC. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.
Conform Planului Urbanistic Zonal, Padurea Codrisor ar fi trebuit sa intre intr-un proces amplu de amenajare, prin care aceasta zona sa devina un spatiu optim pentru o serie de activitati sportive dar si de agrement, dupa cum urmeaza:
1. realizarea unor trasee amenajate pentru folosinta pietonilor si a biciclistilor. Aceste trasee vor fi realizate din pamant stabilizat si pietris si vor avea pe parcursul lor platforme de odihna de unde va putea fi admirat orasul. Traseele vor fi iluminate pe parcursul noptii si mobilate cu banci, panouri de informare-directionare si cosuri de gunoi.
2. realizarea unui traseu competitional pentru probe ciclistice de « downhill » care va fi marcat special pentru evenimente sportive. Acest traseu se va amenaja in asa fel incat sa nu intersecteze circulatiile pietonale si ciclistice pentru amatori, urmand a fi utilizat numai cu ocazia organizarii de competitii.
3. realizarea a patru partii pentru saniute, una de dimensiuni mai mari, dotata cu instalatie de nocturna si trei mai mici. Partiile sunt amplasate pe versantul cu orientare nordica pentru a beneficia cat mai mult timp de zapada.
4. realizarea pe zona de coama a cinci terase-belvedere in consola, pentru admirarea
panoramei orasului si a unui turn-belvedere care sa permita o panorama larga-inclusiv in lungul vaii raului Bistrita, neobturata de vegetatie.
5. amenajarea unor platforme pentru picnic si a unor zone pentru joaca in zona terenurilor de administrare silivica pe platoul de sub coama dealului
6. amplasarea a doua panouri pentru escalada pe versantul cu orientare sud a dealului
7. amplasarea unei dotari publice-restaurant/belvedere intr-o zona apropiata varfului dealului
8. realizarea unei parcari amenajate peisager, in trepte, la extremitatea sudica a parcelei
forestiere, care sa serveasca vizitatorilor. Aceasta zona va putea gazdui maxim o suta de autoturisme si va fi realizata din pamant stabilizat si pietris. in zona parcarii va fi amplasata o constructie care va gazdui grupuri sanitare si cismele de apa, necesare activitatilor de agrement.
9. realizarea unui drum forestier care sa bordeze limita sudica a parcelei forestiere si care sa impiedice proprietarii vecini sa acapareze zone din padure prin mutarea gardurilor in adancime.
10.realizarea de plantatii care sa marcheze si sa intareasca identitatea traseelor pietonale propuse.
Proiectul a fost blocat din interese personale ale actualului primar.
Nu stiu de cand este acest PUZ dar lucrarile enumerate de Alin nici nu intra in discutie deoarece, asa cum se prezinta acum dealul Codrisor,il afecteaza si poate declansa alunecari de teren. Inainte de-a face orice lucrare, Codrisorul trebuie consolidat.
Doamna atat timp cat copacii sunt acolo,isi fac datoria!!!plimbari s-au facut pe acolo de sute de ani,iar doi, trei biciclisti nu afecteaza pe atat cat ar face-o sute masini de mare tonaj.
Sunt de acord cu varianta nord!