Alexandru Stânean, CEO TeraPlast, a dezvăluit la Gala Comunitarium 2019, cum se poate face un miliard, prin ce ”rețetă secretă”.
”Am fost la un eveniment de business și am fost întrebat care e rețeta secretă după care compania X reușește să facă nu știu ce. Rețeta secretă e foarte complicată și nu e la îndemâna oricui: înseamnă să fii muncitor și să fii perseverent. Dincolo de faptul că trebuie să munciți mult și să fiți perseverenți în învățătură și în ceea ce faceți, mai trebuie să aveți mult curaj întrucât condiția necesară – nu și suficientă – este să îți propui lucrul respectiv. După ce ți l-ai propus, dacă te concentrezi asupra tuturor lucrurilor care pot să meargă rău înainte să-ți atingi obiectivul, te vei descuraja, pe când dacă investești jumătate din energia respectivă în a porni pe drumul pe care ți-l alegi și a merge înainte, șansele ca să reușești sunt foarte mari”, a spus Alexandru Stânean, adresându-se cele 10 copii premiați în cadrul galei pentru rezultatele lor bune la învățătură.
”Am onoarea să conduc grupul TeraPlast de prin 2014 cu mici intermitențe. În 2015, i-am adunat pe colegi și am zis: hai să facem un plan pe termen lung, pe cinci ani! La vremea respectivă, Grupul avea o cifră de afaceri sub 300 de milioane de lei și am făcut planul până în 2020. Și am zis: cât să fie cifra de afaceri a grupului? Am făcut tot felul de calcule și am zis: hai să fie un miliard de lei. Era o sumă rotundă și ambițioasă. Anul acesta vom închide probabil cu peste 200 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că ne apropiem cu un an mai repede decât era planul de un miliard de lei. Rememoram lucrul acesta cu colegii mei, iar unul îmi spune că s-a uitat la mine ca la un ciudat când am zis un miliard de lei pornind de la 300 de milioane. Nu credea că se va realiza. Acum pot merge în ședință la companie că am spus eu că vom face un miliard? Să fim serioși! Credeți că știam că o să facem un miliard? Nu știam, dar știam că îmi doresc să ajung acolo. Am ajuns la concluzia că nu putem să facem doar pe creștere organică, o să trebuiască să cumpărăm alte companii, lucru care s-a întâmplat, dar ne-am propus să ajungem la un miliard și nu am zis de ce să nu facem un miliard, ci am zis hai să vedem cum îl putem realiza. Am cumpărat două firme în România, una în Serbia, a crescut organic compania și uite că facem miliardul cu un an mai repede. Trebuie să fiți ambițioși. Dacă vă doriți să fiți directori la TeraPlast, propuneți-vă obiectivul acesta, nu vă propuneți obiective mici. Obiectivele mici aduc rezultate mici, iar obiectivele mari, rezultate mari”, a spus el.
Un alt îndemn pe care l-a avut pentru copii a fost acela de a rămâne în țară.
”Ceea ce vă propuneți, propuneți-vă să realizați în România. Am prieteni, cunoștințe, care lucrează în străinătate, unii în IT, alții în audit. În România, pornind de la faptul că am fost colegi de facultate sau de liceu, am realizat mai mult decât au reușit ei în Germania sau în Marea Britanie. Nu am făcut nimic special. Am pornit din același punct în țara asta pe care toată lumea o hulește și am reușit. De ce? Am aplicat rețeta secretă: am muncit mult. Asta trebuie să faceți și voi și vă garantez că veți reuși. Noi suntem o națiune de cârcotași. Tot timpul e de vină Guvernul, Parlamentul pentru tot felul de nerealizări. Să fim serioși! Avem un președinte, un premier, miniștri, 42 de prefecți și de președinți de CJ și de la ei așteptăm să ne vină totul de-a gata. Pe de altă parte, avem către un milion de firme și PFA în România. Puterea lor de a influența și de a face ceva în țara asta este mult mai mare decât a politicienilor. Acolo mi-ar plăcea să vă vedeți și să faceți diferența. Fără oameni care să facă diferența, România nu e decât o carapace goală. Diversitatea de abordări din companiile românești nu face decât să contribuie la nivelul la care a ajuns România. Mai mult de lucru. Eu am călătorit mult. Noi suntem cârcotași, dar vă invit să mergeți în Ucraina, să ieșiți în Bulgaria prin Giurgiu și când ajungeți în Ruse, o să vi se pară mai frumoasă România. Nu e chiar așa de rea precum spunem noi, dar asta nu trebuie să ne ducă la autosuficiență încât să nu mai facem nimic. Avem foarte mult de lucru, mult mai mult decât are Germania, dar pe mine nu mă descurajează chestia asta, mă ambiționează”, a spus el.
Întrebat de un tânăr ce ar trebui să facă cei de vârsta lui, Stânean a răspuns: ”Cel mai simplu lucru de făcut e să nu faci nimic. Nu alegeți calea simplă pentru că, în general, nu duce nicăieri. Pe de altă parte, ambiția și motivarea trebuie să ți-o găsești cu precădere singur. Dacă te bazezi să fii motivat de factori externi: salariu, că mă bate mama sau tata, nu funcționează. Trebuie tu să-ți dorești, nu să își dorească altcineva pentru tine lucrul acesta. Cât tu nu ești convins, generic vorbind, că vrei să faci miliardul respectiv, niciodată nu te va putea convinge cineva să îl faci și cel mai probabil nu vei reuși să-l faci. Tu trebuie să-ți propui, tu trebuie să realizeze. E sigur ce faci tu. Alții te pot ajuta sau încurca, dar de la drumul tău nu trebuie să te abată nimeni”.
Întrebat ce target are Grupul TeraPlast pentru 2025 și dacă se mai vede în grup și în următoarea perioadă, Stânean a spus: ”Vreau să fac câteva precizări. Eu sunt interfața grupului, ceea ce s-a realizat e meritul unei echipe destul de mari, peste 1300 de persoane astăzi, care realizează lucrurile acestea. Încă nu sunt definitivate planurile până în 2025. Nu am ce să spun acum, mai dați-mi două luni. În ce privește a doua parte a întrebării, e ca într-o căsnicie, nu am nici planuri de plecare, nici să mă pensionez de aici. Când expiră mandatul vedem dacă se mai prelungește sau nu”.
Grupul TeraPlast își desfășoară activitatea de producție în 5 locații – Sărățel (Bistrița-Năsăud), Bistrița (Bistrița-Năsăud), Băicoi (Prahova), Podari (Dolj) și Leskovac (Serbia). Cele 8 fabrici însumează o suprafață totală de peste 300.000 mp. Cu o cifră de afaceri de peste 170 milioane euro, Grupul investește constant în dezvoltarea capacităților de producție. În ultimii 10 ani, investițiile la nivel de grup au depășit valoarea de 100 milioane de euro. Grupul TeraPlast exportă în peste 25 de țări europene, printre care Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia și Belgia. Companiile cu cea mai mare activitate de export în cadrul grupului sunt TeraSteel și TeraGlass, cu o proporție de peste 40%, respectiv 70%.
În prezent, numărul clienților activi lunar ai Grupului TeraPlast depășește 3.000.
Firme de acest gen trebuie în Bistrița, cât mai multe! Locuri de muncă, impozite plătite la buget…
Da . Si contracte frumoase de la bugete.in situatie de monopol, intr-o piata relativ usoara, cererea de tuburi pentru infrastructura de transport a apei, retelelor electrice, fibre etc e organica.
Desigur e forte bine ca exista o companie care infloreste local.
Insa exista aspecte comice.
In preajma grupului exista localitati fara retele de apa , sate din care provin chiar unii angajati ai grupului, desi costurile de productie transport ar fi minime. 8-10 ore la munca, iar apoi pentru a face un dus, focul, fantana si caldarea neica …e de interogat implicarea companiei in comunitate si colaborarea cu autoritatile locale.
WC-urile..niste gropi acoperite.
Daca vor sa explodeze in profit, sa inceapa bine sa mearga in Africa. Sa se implanteze acolo.Fara gluma. 2034 populatia Africii va fi 15% din populatia muncitoare a globului si 1/3.din populatie va fi incadrata in categoria clasa medie.
Mda, noi suntem cârcotasi si nu vrem de-al dracu’ sa muncim pe 1300 de lei (8 euro pe zi) ca ultimul sarantoc din Africa.
Asteptam sa ne spuna într-un interviu ulterior si latura ascunsa a retetei succesului, „colaborarea” cu politicul care i-a permis sa câstige contracte cu statul.
Asa, cu pilde si înflorituri totul pare ca-n povesti, dar nu toti înghitim gogosi ca unii suntem cam satui de ele.
PS: colegii lui de dincolo nu s-au „realizat” deoarece acolo totul este transparent si se „munceste” pe bune, fara smecherii.
Felicitări dl director general pentru realizari.
La Grupul Teraplast a fost , este si va fi intotdeauna o echipa profesionistă care sa aibe rezultate tot mai bune .
Este un model de afaceri de urmat pentru ca in Grupul Teraplast oamenii sunt pregătiți si profesionalizati sa faca performanta .
Pe urma intreaga echipa împreună cu managementul si acționarii pun in practica planul strategic de dezvoltare sustenabila pe termen mediu si lung .
Cand ai viziune , ai si misiune , deci si de munca si de ce nu , si satisfacții pentru rezultate ,
beneficii personale si colective deasemenea .
citizen – nu e vina teraplast ca piata munci e cum e
romani se vand pe putin . chiar si in diaspora romani strica piata munci
din cate stiu teraplast plateste mai bine ca leoni
Domnule Urîte, dupa gramatica sublima de care dai dovada sa întelegem ca esti unul dintre „profesionistii” grupului?
Cine-l cunoaste pe domnul Urite stie ce poate si cine este .
Este un profesionist .
Rezultatele vorbesc de la sine atat la Teraplast in trecut ,cat si la RCB Electro unde activeaza acum .
Persoana plecata de la Leoni pt Teraplast.Munca mai usoara si mai bine platita. De tovarasii nemti, numai de bine!De tovarasii romani,de carcoteala!