Actualitate Politică

Andrei Rusu: Bugetul nu reprezintă ceea ce bistriţenii aşteaptă de la un primar responsabil

Directorul SC Lucrări Drumuri şi Poduri SA, consilierul local PNL Andrei Rusu, a afirmat că pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere a fost alocat cel mai mic buget din ultimii cinci ani, că la bugetul DSP sunt trecute cheltuieli nejustificate şi că nu era cazul să fie daţi bani pentru a moderniza ”acest pavilion-cort imbecil care stă în centrul oraşului”.

”Bugetul pentru 2013 a fost la dispoziţia consilierilor locali vineri seara, practic de sâmbătă dimineaţa am avut acces la el. Înainte de a ne fi adus la cunoştinţă, nu a avut loc nicio discuţie între domnul primar şi grupul de consilieri USL, nici colegii din PSD nu au fost consultaţi la fundamentarea bugetului. Am planificat peste 42 de amendamente la bugetul propus de domnul primar, în scris, trimise luni dimineaţa. Un asemenea proiect, conform regulamentului, trebuia pus cu zece zile înainte la dispoziţia consilierilor. Am susţinut creşterea alocărilor pentru investiţii şi pentru dezvoltarea oraşului, aceasta este dorinţa bistriţenilor, cheltuirea banilor cu eficienţă. Alocările pentru investiţii sunt de 16,8 milioane lei, adică 10,72% din tot ce plătesc bistriţenii, pe propunerea primarilor. Chiar şi aceşti bani structuraţi pe investiţii, proiecte pentru care nu am fost consultaţi fiindcă nu suntem importanţi, nu sunt fundamentaţi şi prioritizaţi”, a spus Rusu într-o conferinţă de presă.

El a precizat că bugetul prevede o serie de creşteri ale cheltuielilor de funcţionare pe întreţinere, reparaţii curente, achiziţii, materii prime, cu peste 10% faţă de 2012. ”Am făcut propuneri de diminuare a acestor cheltuieli pe capitole bugetare, respinse în şedinţa comisiilor reunite care a durat miercuri de la 14.00 la 23.00. Au fost acceptate puţine reduceri, undeva în jur de 5,5 miliarde în bani vechi, acolo unde am demonstrat evident că s-a fundamentat greşit şi s-au pus sume mult peste necesarul pentru lucrările respective. Am cerut să nu se aloce bani, încă 3 miliarde, pentru a moderniza acest pavilion-cort imbecil care stă în centrul oraşului pentru a se desfăşura în el 6-7 manifestări. Ce fel de acustică poate avea acest pavilion pentru un concert de muzică simfonică? Primarul mi-a replicat că nu vom face doar concerte, ci şi expoziţii de animale, prezentări de produse. Deci în sala de concerte cu scaune şi tribună vor fi şi alte manifestări de natura celor gândit de domnul primar”.

Rusu a menţionat că a cerut diminuarea bugetului la Direcţia de Servicii Publice, care este de 7,2 milioane de euro, peste 20% din totalul bugetului. ”Am identificat cheltuieli nejustificate, majorări de costuri unitare la lucrări pe domeniul public. Am propus reduceri care nu au fost aprobate. Am cerut îndreptarea acestor bani care vor fi cheltuiţi fără raţionament către dezvoltare şi investiţii. Cheltuielile cu bunuri şi servicii pe total buget au crescut la 29,12%, faţă de 24,3% anul trecut. O creştere nejustificată. Am identificat şi capitole unde aceste cheltuieli n-au fost bine fundamentate. Preţuri la mixturi asfaltice, pietruiri drumuri… nu a acceptat deloc că preţurile sunt majorate cu peste 10% faţă de preţul pieţei. Nu putem fi de acord cu aşa ceva”, a comentat el.

”Acest buget nu reprezintă ceea ce bistriţenii aşteaptă de la un primar responsabil şi de la un Consiliu Local responsabil privind cheltuirea cu eficienţă a banilor publici. Este cel mai mic buget din ultimii cinci ani alocat pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, pentru modernizarea străzilor în intravilanul oraşului, 2,4 milioane lei sunt alocările propuse de domnul primar, ceea ce este la jumătate din ce am avut până acum. În km, e nesemnificativ. Practic sunt începeri de lucrări, anul ăsta nu se va termina niciuna, au tot pus câte trei miliarde să vadă oamenii că începem şi le ducem doi-trei ani, o să tot alocăm bani ca să finalizăm o stradă”, a declarat Andrei Rusu.

Consilierul local PNL a subliniat că totalul diminuărilor propuse care nu afectau în niciun fel funcţionarea Primăriei şi a  direcţiilor era de 3,5 milioane lei: ”Nu se simţea pe capitole o asemenea diminuarea, am vrut să-i mutăm pentru modernizarea străzilor. Nu a fost de acord cu nicio reducere la cheltuieli de funcţionare. S-au făcut reduceri doar acolo unde era evident o fundamentare greşită. Spre exemplu, achiziţie teren. N-a venit cu nicio variantă concretă, a spus doar că nu vrea să cumpere în Viişoara, ci altundeva. Erau prevăzuţi 568.000 de lei achiziţie de teren pentru locuinţe sociale. I-am spus că dacă n-a identificat teren, nu a început negocieri, să nu aloce în buget o sumă aşa mare. Am reuşit să diminuăm 2,3 miliarde lei vechi. Nu este oportun acum, mai avem 2 ha în Viişoara şi nici proiectul tehnic pentru zece blocuri nu e demarat”.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS