Bucuria generată de eliminarea taxei de timbru la înmatricularea maşinilor ar putea fi de scurtă durată. Ministerul Mediului pregăteşte alte măsuri prin care poluatorul să plătească, a declarat ministrul Daniel Constantin.
Ministrul a explicat că atât taxa de primă înmatriculare, cât şi taxa de timbru au fost respinse și de justiția românească, și de organismele internaționale pentru că au fost aplicate discriminatoriu, mai precis pentru că unii au fost puși să plătească și alții nu.
„În momentul de față, căutăm soluții, astfel încât să nu venim cu un sistem suplimentar de taxare. (…) Banii care vin în Fondul de Mediu trebuie să se întoarcă pentru protecția mediului. Ei nu afectează sub nicio formă bugetul consolidat. Acolo putem să avem, eventual, mai puține măsuri pentru protecția mediului, dar în momentul de față căutăm soluții, iar obiectivul nostru principal nu este de a încasa taxe, ci de a asigura un grad de poluare cât mai scăzut. Aici cred că putem să găsim soluții moderne pe care le implementează și alte state – se fac acum tot felul de analize și sperăm ca soluția pe care o găsim să fie general acceptată de societatea românească. Trebuie să conștientizăm cu toții un lucru, însă: e un principiu care se aplică în toată lumea: poluatorul plătește.
Sunt două categorii: o parte din țările europene au un impozit pe care îl plătesc cetățenii în funcție de gradul de poluare al automobilului respectiv, iar alții vin cu această taxă de primă înmatriculare sau taxă de timbru. Mai există și soluții combinate: restricționarea traficului în aglomerările urbane sau taxarea traficului în aglomerările urbane. Noi încercăm să găsim o formulă combinată, modernă, astfel încât să nu venim cu taxe, impozite suplimentare pentru cetățeni”, a spus Daniel Constantin la PSnews.ro.
Solicitat să precizeze un orizont temporal legat de implementarea unei astfel de soluții, Constantin a replicat: „În momentul în care ea va fi suficient dezbătută și acceptată de căre societatea românească”.
Bistrita este un oras foarte poluat. Am iesit la o plimbare de searā, in zona Posta Nouā de pe Bd. Independentei si am simtit imediat cā aerul pe care il inspir este TOXIC.
In multe tari se plateste atât taxa de inmatriculare, cât si taxa pe noxele emise.
Taxa pe noxe ar trebui sa fie dupā parerea mea:
140 lei pe an pt. automobilele cu o capacitate cilindrica de 1.400 cm3
200 lei pe an pt. automobilele cu o capacitate cilindrica de 2.000 cm3.
Taxa de inmatriculare ar trebui sa fie de 10% din valoarea masinii.
Cumperi o masina cu 10.000 euro, platesti 1.000 euro taxa de inmatriculare, iar pretul final al masinii este de 11.000 euro.
Cumperi o masina cu 30.000 euro, platesti 3.000 euro taxa de inmatriculare, iar pretul final este de 33.000 euro.
Este foarte, foarte, foarte ieftin. In Danemarca taxa de inmatriculare a masinile este de 150%. Unei masini care iese din fabrica la pretul de 10.000 euro, i se adaugā 15.000 euro taxa de inmatriculare. Pretul achizitionārii masinii fiind de 25.000 euro.
Nu poti compara veci Romania cu Danemarca..
Si crezi ca vei respira un aer mai curat daca vom plati taxele astea?Se va face cu banii stransi ce s-a facut si pana acum,adica nimic.
PROPRIETATEA PRIVATA PRIVITA PRIN OCHII LUI a punct c
cumperi un produs si mai platesti odata pretul la stat!!!
cumperi o masina si pana o dai la rabla mai platesti la stat inca pe atat!
cumperi o casa si pana mori platesti impozite de o mai platesti odata la stat!!!
…
altfel spus cumperi de doua ori!!!!
ma …am vrut sa scriu phis pe ea democratie si sistem …
statul ar trebui sa faca afaceri rentabile sa-si acopere PROASTA ADMINISTRATIE
STATUL AR TREBUI SA URMAREASCA POLUATORII SI SA-I OPREASCA
STATUL AR TREBUI PRIN ANGAJATII SAI SA MA PROTEJEZE SI ODATA PE SAPTAMANA SA FACA BINE SI SA RECUNOASCA PUBLIC CA MA PACALESTE CA SI CONTRIBUABIL!
STATUL PRIN POLITICA LUI MAFIOTA NU FACE ALTCEVA DECAT SA JECMANESCA CONTRIBUBILUL SI SA
…MA
CONSIDERE
SCLAVUL
LUI
…
PS Traim in epoca sclavagista! Nici o diferenta fata de ce am invatat la istorie!!!
in danemarca