Actualitate

Au „dispărut” 164 de elevi! Au absolvit gimnaziul, dar nu s-au înscris la niciun liceu

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud a pierdut urma a 164 de copii care au absolvit clasa a VIII-a, dar nu s-au mai înscris la liceu. Inspectorul şcolar general Camelia Tabără le-a cerut directorilor de şcoli să-i caute şi să prezinte un raport din care să reiasă ce s-a întâmplat cu ei. În cazul în care părinţii au refuzat să-i mai dea la şcoală, ei riscă să fie sancţionaţi.

„Mai avem o problemă pe care vrem să o lămurim. Suntem în etapa în care vrem să facem un raport asupra stării învăţământului şi sunt nişte indicatori care ne preocupă pentru că, de fapt, sunt ţinte strategice. În primul rând, să aducem copiii la şcoală şi să vedem indicatorii şi să nu-i pierdem pe traseu. Se pare că zona în care pierdem totuşi copii e finalul clasei a VIII-a şi înscrierea în clasa a IX-a. Sunt localităţi în mediul rural în care părinţii nu îi mai dau la şcoală. În acest an, avem obligaţia cu toţii să depistăm fiecare copil. Toţi directorii cu şcoli generale să ne spuneţi ce s-a întâmplat cu absolventul de final de ciclu. La clasa a VIII-a vrem să ne mişcăm foarte repede şi să procesăm datele până la 1 octombrie. La ora aceasta, mai avem de identificat 164 de copii absolvenţi de clasa a VIII-a. Între ei, o parte s-ar putea să fie repetenţii din septembrie, iar o altă parte cei care s-au dus la vocaţionalele din alte judeţe chiar în ultimele etape de repartizare, dar printre ei mai pot fi şi copii care nu s-au înscris în nicio clasă a noua şi pe ei trebuie să-i depistăm”, a spus Camelia Tabără.

Inspectorul şcolar general a spus că vrea numele, prenumele copiilor, adresa şi datele părinţilor întrucât aceştia au obligaţia să-şi trimită copiii la şcoală până la vârsta prevăzută de lege. „Până la 1 octombrie, fiecare diriginte, secretariat şi şcoală identifică unde sunt copiii absolvenţi de a VIII-a de anul trecut”, a cerut Camelia Tabără.

Ea a solicitat şi directorilor de licee să facă un raport în care să prezinte ce s-a întâmplat cu absolvenţii de liceu, indiferent dacă şi-au luat sau nu bacalaureatul, respectiv să spună unde s-au înscris, la şcoli postliceale, facultăţi, dacă au ajuns la şomaj, etc. „Până la urmă, şi acesta este un indicator al inserţiei absolvenţilor pe piaţa muncii, în instituţii de învăţământ superior sau pur şi simplu îngroaşă rândurile şomerilor. Trebuie să avem control. În toată lumea aceasta, măsura unei şcoli e dată de modul în care absolvenţii îşi dovedesc competenţele dobândite în ceea ce urmează după ce termină şcoala”, a spus Camelia Tabără.

1 comentariu

  • Daca sanctionati parintii se rezolva problema?
    Vreti sa aveti elevi, studenti in scoli, incercati sa va coborati cu picioarele pe pamant.
    – modificati curicula, adaptati la nevoile zilelor noastre,
    – introduceti examenul de admitere in liceu si invatamant superior,
    – reinfiintati scolile profesionale cu ateliere scoala,
    – revizuiti modul de pregatire ale profesorilor atat la facultate cat si ulterior,
    – daca ati facut toti pasii , lasati sa functioneze 10-12 ani, apoi analizati/concluzionati
    si faceti corecturile necesare.
    Modificand anual cate ceva si invocand salariul mic nu se va rezolva nimic.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.