Actualitate

Autobuze electrice sau mai multă infrastructură rutieră reabilitată? Ce preferă viceprimarul Cristian Niculae

Linia verde de transport public, propusă de reprezentanţii PSD în timpul campaniei electorale pentru alegerile locale, este la faza studiului de fezabilitate, urmând ca anul viitor să fie scoasă la licitaţie şi să înceapă execuţia. Deocamdată însă, opiniile legate de mijloacele de transport care ar uurma să circule pe ea sunt divergente, a declarat pentru Timp Online viceprimarul Cristian Niculae.

„Din ce am promis noi în campania de la locale, am abordat câteva proiecte la modul foarte serios. Suntem în stadii avansate cu ele. Unul este Linia verde de transport public. Facem studiul de fezabilitate, iar termenul pentru finalizarea lui este finalul lunii ianuarie după care urmează aprobarea în Consiliul Local şi aprobarea proiectului tehnic. Licitaţia pentru execuţie va avea loc începând cu 2018, an în care vor începe şi lucrărilecu bani europeni. S-au predat expertize tehnice la străzi, studiu de trafic, studiu de coexistenţă, documentaţii pentru obţinerea avizelor şi DALI (documentaţii de autorizare a lucrărilor de investiţie). S-a obţinut avizul Electrica pentru studiul de coexistenţă, precum şi celelalte avize solicitate prin Certificat de Urbanism, mai puţin avizul de la Drumurile Naţionale pentru care s-a depus solicitare abia la sfârşitul lunii decembrie 2016”, a spus Cristian Niculae.

Viceprimarul a spus că proiectul a fost intens dezbătut în Consiliul tehnico-economic.

„Alţii au o abordare a proiectului mai idealistă şi mai verde, în timp ce eu, deşi vin de la Garda de Mediu, sunt mai mult practic decât idealist şi în acest sens eu am propus să nu folosim autobuze electrice, ci mijloace de transport cu normă de poluare redusă, respectiv Euro 6, pentru că pe linia verde vor circula 10 autobuze. Dintre colegii mei din Consiliul tehnic, doar trei am mers pe ideea aceasta, în timp ce restul de până la 21 de membri au fost pentru autobuze electrice. Costurile sunt destul de ridicate pentru aceste autobuze. E frumos proiectul eco, dar pe POR 2014-2020, municipiul Bistriţa are alocaţi circa 25 de milioane de euro. Atât putem accesa, ori noi, pe Axa Transport, avem mai multe proiecte nu doar Linia Verde. Avem şi reabilitarea Bulevardului Decebal, a străzii Andrei Mureşanu, Năsăudului şi Căii Moldovei, avem şi Centrul intermodal care iar e foarte important”, a spus el.

Drept urmare, banii europeni ce revin oraşului Bistriţa trebuie gestionaţi cât mai eficient.

„Dacă iniţial, proiectanţii au venit cu o valoare a proiectului de 15-16 milioane de euro, am spus că nu ne mai rămân pentru celelalte. Am tot calculat şi am tot redus costurile acestui proiect care, în prezent, este la 10,5 milioane de euro. Deci, din cei 25, mai rămân 15 milioane de euro pentru celelalte proiecte. De aici nu mai avem ce reduce fiindcă lungimea liniei verzi este de 12,5 km, din partea de sus a localităţii Unirea până în partea de jos la Viişoara. Pe toată lungimea traseului sunt piste de biciclete pe două sensuri, vor opera 10 autobuze. Era discuţia ce alegem: 80.000 de mp de infrastructură rutieră reabilitată şi autobuze cu normă de poluare redusă sau 8000 de mp de infrastructură rutieră reabilitată şi autobuze electrice mai scumpe. Eu nu am fost de acord cu ultima variantă, dar colegii aşa au votat şi vom merge cu autobuze electrice”, a spus viceprimarul.

Totuşi, proiectul trebuie analizat în Consiliul Local, legislativul având ultimul cuvânt. Acolo poate fi răsturnată situaţia. „Eu sunt un om mai practic şi aş fi vrut mai multă infrastructură rutieră în detrimentul autobuzelor electrice care, oricum, o normă de poluare redusă”, a spus Cristian Niculae.

Întrucât proiectul este de interes public, ar fi oportună organizarea unei dezbateri în care cetăţenii să.şi poată exprima punctul de vedere.

17 comentarii

  • Domnule viceprimar Niculae ramaneti ferm pe pozitia dumneavoastra practica.Solutia cu autobuze electrice e ineficienta avand in vedere costul de oportunitate.Se poate implementa si peste zece ani,orasul are acum alte prioritati.Se pot gasi alternative la electric cum ar fi:motoare pe gaz metan,alcool,ulei etc.

  • 1. linie verde? Acum avem linie verde in sensul ca la cat de rar circula autobuzele pe aceasta linie si la cati pomi verzi sunt pe ambele parti a strzilor poluarea se apropie de zero!
    2. in varianta cu euro 6 investitia nu e linie verde ci modernizare strazi!!!
    3. nu esti ecologist esti doar viceprimar si degeaba ai lucrat la mediu, semn ca si acolo ai fost tot politic!!!!

  • VARIANTA OCOLITOARE este singura solutie pentru fluidizarea transportului din Bistrita.

    Acum PsD-ul nu mai are nici-o o scuza pentru nerealizarea celei mai importate investitii pentru Bistrita, respentiv Varianta Ocolitoare.

    Acum PSD are Prinministru, Ministerul Trasporturilor, Primar in Bistrita, Prejedintele Consiliului Judetean BN, si o majoritate mai mult decat confortabila in parlament, consiliu judetean si consiliu local. Deasemenea are vointa populatiei pentru construirea Variantei Ocolitoare exprimata in referendum .

    Daca vor realiza varianta Ocolitoare vor demostra ca sunt niste OAMENI ADEVARATI si nu doar niste ”purtatori de vorbe”.

    Pana cand vom acepta CLUJUL sa ia toate investitile si noi sa ramanem un targ prapadit de periferie. Acum putem sa demostram ca existam si noi in Ardeal!

    • SI ACUM DACA VICEUL ESTE DE PE STRDA GHINZII SIGUR VA ALEGE VARIANTA OCOLITOARE PRIN JELNA
      SUCCESSSS

  • Anul trecut Cretu o dadea cu tramvai. Bine ca nu sapa sa faca metrou.sau mai stii ce zace in mintile astea ,,odihnite,, ????

    • Asta nu e un proiect al domnului primar …intr-un oras ca Bistrita se merita sa avem asa ceva.

    • Ideea cu tramvaiul nu-i rea deloc având în vedere că orașul s-a extins , însă cu ,, mințile odihnite ” ai perfectă dreptate. De unde nu-i nici D-zeu nu cere…

  • zilnic la orele de varf stai in coloana zeci de minute-> poluare maxima. azi era coloana la HAN pe sensul spre politie . vrem gasirea de solutii practice pentru fluidizarea traficului, nu vrem strazi inchise pentru un transport verde, transport la care au acces tot cei care stau in centrul localitatii, cei care venim din zonele marginase ale municipiului suntem oricum obligati sa circulam cu auto personal. in aceste zone nu avem nici macar asfalt, nici linii de transport. si Primaria vrea ruta verde tot pe ruta unde circula deja autobuze.

  • Eu consider ca o investitie adevarata ar fi electrificarea caii ferate Bistrita Nord- Bistrita Bargaului cu halte la Kaufland Nord, Partie Schi aerodrom, balastiera Indemanarea( sa mearga omul cu o piatra-n gura acasa) va dati seama ce treaba serioasa ar fi sar anula doua treceri la nivel cu calea ferata. Ar ramane militienii fara bani ptr.amante oricum toti au votat partidul liber schimbist. La piata din Prund sa se schimbe locomotiva cca.30 minute cu cauciucuri de iarna pe timp de vara iar vara cu senile cu mansoane de cauciuc fonice.Oare chiar e nevoie de aceste autobuze?

  • In fata la politie parca au cazut obuze… gropi pe care cu greu le eviti… multe masini se vor rupe pana se vor astupa gropile… peste vreo 4 luni as zice …

  • Zau, veti vedea ce se va intampla domnule Danci, NIMIC.PROMISIUNI . Au promis si alti pana s au vazut la putere. Nici o speranta din pacate.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.