Actualitate

Autocarele nu vor mai putea opri pe străzile din Bistriţa. Pe unde vor circula

Bistriţa este traversată zilnic de peste 50 de autocare ale căror staţii sunt presărate peste tot în oraş, îngreunând traficul rutier. După ce va fi construit centrul intermodal în zona Gării, transportatorii vor fi obligaţi să aibă staţii doar în noua autogară la care vor ajunge folosind doar şoseaua de centură.

Potrivit viceprimarului Cristian Niculae, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în timpul vizitei sale la Bistriţa a avut o întâlnire cu primarul Ovidiu Creţu şi cu toţi directorii de la CFR Infrastructură, CFR Călători şi CFR Marfă pentru că stâlpii de susţinere a platformei pe care va fi centrul intermodal trec peste proprietăţi ale celor trei structuri.

„Am avut o discuţie, domnul primar a prezentat la faţa locului proiectul, iar ministrul Transporturilor şi-a dat acordul să se avizeze amplasarea stâlpilor. Cred că acest proiect îl vom mişca foarte repede, iar până în 2020 cel puţin vor începe lucrările la centrul intermodal care este foarte imporatnt cel puţin din punctul de vedere al descongestionării traficului rutier în oraş. Va fi creată încă o axă de trecere peste calea ferată într-o zonă foarte aglomerată, în zona Gării. Se va trece de pe Gării, pe Tărpiului, cu o bandă pe sens şi se va circula peste calea ferată cu maşină”, a explicat viceprimarul Niculae.

Investiţia va rezolva, în opinia sa, două probleme importante, de trafic şi de urbanism.

„Pe de-o parte, autobuzele, autocarele nu vor mai veni prin oraş, ci pe centură. Eu nu am ştiut până nu am văzut studiul de mobilitate urbană făcut de specialişti din Cluj că sunt cel puţin 50-60 de autocare care trec prin oraş într-o zi, rute internaţionale. Unele opresc pe Calea Moldovei, altele la Coroana, la Casa Bistriţeană. Toate vor fi obligate să aibă staţii doar în autogară, să vină acolo şi să iasă pe centura veche a Bistriţei. Al doilea aspect este că va fi reconfigurată toată zona Gării şi vor dispărea dispeceratele de taxi şi tot ce mai este pe acolo”, a spus Cristian Niculae.

Întrebat dacă nu se va aglomera şi mai mult centura, el a răspuns că, din păcate, aşa va fi, însă toate oraşele au devenit extrem de aglomerate, în timp ce Bistriţa totuşi poate fi traversată într-un timp rezonabil: „Chiar şi în cele mai aglomerate zile, oraşul poate fi traversat în cel mult 10-12 minute. „Nu se compară cu Clujul sau cu alte oraşe aglomerate unde ai nevoie de şi mai mult timp să traversezi un oraş. Nici noi nu am fost obişnuiţi cu un oraş aşa de aglomerat”.

Potrivit municipalităţii, centrul intermodal va fi construit în zona străzilor Rodnei-Gării-Industriei-Arţarilor-Trandafirilor-Tărpiului şi este destinat interconectării transportului în comun feroviar, interurban şi urban prin realizarea unei platforme peste infrastructura feroviară şi a trecerii denivelate peste aceasta cu legătură principală între str. Gării şi Tărpiului.

Amenajările propuse vor asigura opririle şi staţionările autobuzelor  de transport interurban, dar şi urban, asigurând accesul operativ  al călătorilor la mijloacele de transport în comun şi feroviar, urban şi interurban. De asemenea, se va realiza o nouă trecere rutieră peste infrastructura feroviară între str. Gării şi str. Tărpiului, deschisă circulaţiei publice, care va reduce aglomeraţia din orele de vârf de la trecerile de nivel existente şi va permite direcţionarea autobuzelor de transport intern către str. Drumul Cetăţii, Simion Mândrescu, Calea Clujului pentru intrarea şi ieşirea din Bistriţa.

În zona platformei se vor amenaja parcări subterane şi supraterane precum şi spaţii comerciale, spaţii pentru agenţiile de voiaj, etc.

Pe scurt, varianta presupune crearea unei legături directe între strada Gării şi Tărpiului. Platforma, care va avea 9 m înălţime, va permite nu numai traversarea auto a liniilor de cale ferată, dar va servi atât pentru îmbarcarea/debarcarea pasagerilor din autobuzele care opresc la Autogara Bistriţa, cât şi ca staţie taxi sau firmelor care doresc să deschidă, în această construcţie, spaţii comerciale. Mai mult, pasagerii autobuzelor vor putea ajunge pe platformă, unde sunt proiectate să fie realizate peroanele, cu ajutorul mai multor lifturi. În plus, zona din preajma platformei urmează să sufere modificări care constau atât în reabilitarea spaţiului verde, cât şi în creşterea numărului de parcări pentru riverani.

Construcţia centrului costă 5 milioane de euro.

24 comentarii

  • Deci stati aproape, in urmatorii 100-200 de ani se va intampla! Eu zic ca in doua zile mai poate iesi viceprimarul cu inca un articol in care ne explica cat de benefice sunt pistele de biciclete care „vor stabate” orasul cand se vor amenaja strazile. Dupa alte doua zile poate iesi cu un alt articol in care se ne arate cat de sanatos va fi sa traversezi strada cocotat pe o pasarela metalica peste b-dul Independentei, mai ales daca esti cu un carucior cu un copil mic ( ca lifturile vor functiona exact ca si in Bucuresti la metrou, adica deloc). Dupa aceasta iesire a viceprimarului si inaugurarea/receptia strazii la „standare” de zilele trecute inchei cu o poezie cu mare incarcatura patriotica:
    „Oriunde merg/
    În tot ce simt/
    Alături eşti/
    Iubit partid!”

    • Încă un proiect din campanie care se va realiza. Și încă o dovadă că își respectă promisiunile de atunci .. merita respectat acest om pt ca e interesat si implicat în administrarea orașului.

    • Asa s-ar rezova problema traficului rutier in oras, ar contribui la fluidizarea lui și efecte negative nu vad ca ar putea exista cum se zicea mai jos. Si numarul foarte mare de masini din ultima perioada a contribuit la aparitia acestei probleme…dar asta ar fi o solutie foarte buna.

  • Planul Urbanistic Zonal (PUZ) nu poate fi accesat. Oare există? Posibilitatea de a se realiza platforma în discuţie cred că deocamdată trebuie s-o privim ca o idee, ce ar putea să rezolve fluidizarea circulaţiei în municipiu. Dacă avem un mers normal, susţinut (puţin alert), oraşul poate fi traversat în 12 minute şi pe jos (per pedis), dar acelaşi lucru, cu un automobil, se poate întâmpla doar în unele cazuri, iar la orele de vârf se poate realiza şi în 30-40 de minute, sau chiar mai mult. Cred că ideea ar contribui la fluidizarea circulaţiei în oraş, dar planul acela va trebui să ţină cont şi de a nu afecta negativ nici locuitorii din zona propusă a găzdui platforma în discuţie şi să evite şi alte inconveniente care ar putea să mai apară. Cât priveşte costul, cred că e o estimare cam pripită, deoarece ideea e încă în faza de vis, sau mai bine zis o parte a promisiunilor specifice unei campanii electorale prea repede începută. Să dea Bunul Dumnezeu să nu fie aşa cum cred eu.
    PS. Mi-ar părea bine dacă domnul viceprimar ar da şi răspunsuri la comentariile apărute pe marginea unor idei propuse a se realiza, în caz contrar comentariile nu au niciun rost, sunt doar pierdere de timp.

    • Dl Bela, acum sincer mi se pare aberant sa spuneti ca se poate traversa orasul in 12 minute. pentru 90% din populatie, orasul inca inseamna kaufland sud-kaufland nord (care daca cineva face 12 min traseul asta, eu personal am sa-i cumpar o bicicleta. hai sa acceptam ca unirea si viisoara deja sunt parte din oras si multa lume locuieste in cartierele astea. trebuie gasite solutii, piata imobiliara a explodat, chiriile au ajuns sa fie aproape ca in Cluj, imediat se sufoca orasul, nu mai merge asa, avand in vedere ritmul de dezvoltare. povesti sunt multe, bine ar fi sa inceapa sa le faca

    • Te-a pus partidul la treaba Radule. Domnul Kantor a avut o interventie foarte pozitiva si a ridicat semne de intrebare cu privire la platforma dorita de primar care e o catastrofa urbanistica care va mutila definitiv orasul. Ce spui tu e pura propaganda: dezvoltare, cluj, piata imobiliara, bla, bla, fara nici o legatura cu articolul sau cu interventia dl Kantor. Deci bla bla de la psd.

    • Eu sunt de acord cu domnul viceprimar. E nevoie de astfel de soluții pentru ca fluidizarea traficului rutier.

  • Mai oameni, sa spanzuri o platforma la aprox 20 m pestd calea ferata sa urce 10 autocara, pe cand se putea face un centru intremodal cu un sfert din bani in una din fabricile de pe centura dezafectate. Doamne in ce tara traim. SF.

    • Terenul de sub fabricile dezafectate e pe bani multi. La CFR primăria nu plătește nimic. Proiectul e pe fonduri europene, nu se cheltuie bani din bugetul orașului. Pasarela pe Gării tot trebuie făcută. Numa va dați cu părerea fără sa vedeți lucrurile in ansamblul lor. In Bistrita arul de teren a ajuns 30000 de euro. Terenul necesar ar fi in jur de 1,5 milioane de euro. Veniți cu tot felul de soluții fără sa gândiți.

    • Claudiule,nici un leu nu capeti din fonduri europene daca nu esti proprietar al terenului pe care vrei sa construiesti !
      Aceiasi poveste s-a spus la modernizarea pietei Decebal ! Ai vazut vreun euro european? Nici n-ai sa vezi!
      CFR ul si-a dat acordul doar acordul formal,acordul definitiv presupune respectarea unor conditii ce vor tripla costul proiectului .
      Faceti dracului un pasaj subteran si terminati cu datul de limbi !
      Macar duminica luati o pauza!

  • Ideia este sa nu intre in oras, dar cum a spus antevorbitorul, de ce nu se face un centru din asta intr o fabrica ruina de ce atatia bani aruncati cand se poate face cu mult ,ai putini bani?daca lucrurile merg asa repede in 2030 e sigur

    • Ideea e ca toti astia care sunteti pusi de pnl-isti sa lasati comentarii aici ar trebui sa luati niste ore de limba romana, gramatica in special :))

  • Acolo e suficientă o pasarelă simplă, e un nonsens și ceva irealizabil o construcție uriașă, suspendată, de 20 m înălțime ( aprox. etajul 5), pe care să urce autocare și pasageri. Să se facă rapid o pasarelă cu o bandă pe sens și apoi se poate amenaja o autogară clasică, ieftină, practică, la sol, pe str. Industriei sau chiar peste linie de Apollo, pe locul fostelor rampe de încărcare cfr. Loc s-ar găsi.

  • Aștept aeroportul suspendat din Bistrița. Propun sa se facă in zona dintre primarie si prefectură. Daca pe spațiul acela mic de la autogară facem ,,păsărele suspendate,, sa circule autocare si autobuze tip armonica, atunci putem face aeroportul acolo. Astăzi chiar am motive de amuzament . in următorii 10ani toată Bistrița va fi la înălțime printre clădiri. Sper sa apuc acele zile. Daca amenajarea devla autogară costa 5 mil.euro atunci parcarea subterana din Eminescu de ce costa aproape la fel de mult?

    • Asta e cea mai bună glumă de azi. Aş putea râde fără să mă opresc. În CL Bistriţa, administraţia PSD-ALDE-UDMR-PER are majoritate covârşitoare. Opoziţia are 5 voturi din 21. Mai informaţi-vă înainte să aberaţi. Probabil că visul unora e unanimitate. Să ne frească bunul Dumnezeu! Ne-au fost de ajuns anii de comunism.

  • Pop, cred ca traiesti pe alta lume !!!
    In CL primarul trece orice proiect „vrea muschii lui”, are o ceata de aplaudaci care nu gandesc, doar ridica mana si voteaza la semnal !

  • Domnule Claudiu esti convins ca terenul nu costa nimic? Dar cladirea care trebuie demolata si care face peste 6 miliarde si trebuie facuta in alta parte tot din bani publici, ce spui de asta,? fara lucrarea colosala cu multi bani.mai lasati propaganda politica.

  • Pasajul existent si plin de rahati se pate transforma intr un pasaj pentru autoturisme, si parcari fara a arunca atatia bani degeaba si o autogara in zona industriala pentru a evita accesul,autocarelor in oras, dar vrem sa aruncam milioane de euro degeaba. Daca podul berariei s a facut in 3,4vani aceasta investitie in cati ani se va termina, poate odata cummandatul lui Nicolae Cristian. Atatea minciuni. Nu sunt nici de stanga nici de dreapta dar mai terminati cu risipirea banilor.

  • Doamna Cristiana Sabau aveti perfecta dreptate, sunt majoritari fac ce vreau dar dau vina pe opozitie, ridica mana la comanda. Dar vine tare din urma Cristian Nicolae si va duce mai departe obiectivele propuse. Vor planta in centru langa biserica oua si struti de plasic , fibra, doar e centrul istoric. Halal urb si arh.

  • Se doreste a se face ditamai construcția, chiar daca exista soluții mai simple și mult mai ieftine, pentru că la 5 milioane comisionul este… Oare în ce lume trăim?

  • Cel mai bine ar fi să se interzică CRETINILOR să parcheze pe trotuar !! În special pe bulevardul Republicii.

  • Chiar asa haideti sa ne uitam in spate, sa ne amintim cum era Bistrita inainte..sa ne amintim de parcul municipal cum arata..blocurile, strazile, etc. Chiar daca nu imi sustineti ideea Bistrita a ”inflorit” in mandatele lu Cretu…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.