Actualitate

”Avem o problemă cât casa, cea a parcărilor e Pepsi pe lângă asta!”

”Avem o problemă cât casa și asta trebuie să fie principala preocupare a Consiliului Local Bistrița în următoarea perioadă, cu soluții alternative”, a declarat președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan:

”Primarul Ovidiu Crețu și Consiliul Local trebuie să se gândească foarte serios la ce se va întâmpla în următoarea păerioadă cu traficul în Bistrița. Problema parcărilor este, iertați-mi termenul, Pepsi pe lângă problema că nu mai poți circula nicăieri, e coloană pe oriunde te-ai duce, în orice zi și la orice oră, poate mai puțin noaptea. Cred că trebuie să se gândească serios la partea de transport în comun, la platforme în afara orașului, pentru cei care vin din alte zone să le ofere condiții să își lase mașina în parcare, să se urce în autobuz și să meargă unde doresc, iar în oraș să aibă acces doar riveranii. Altfel, nu cred că trece un an și Bistrița va fi blocată total, n-o să se mai poată circula. În jur de 4.000 de mașini pe lună sunt înscrise, vă dați seama ce înseamnă. Sper că au în vedere, am citit despre Linia verde, despre proiectele cu transportul în comun. Este clar că trebuie găsită soluție pentru cei din afara municipiului: obligatoriu parcare, suit în autobuz, mergi unde ai treabă, înapoi la mașină. Ca să nu mai vorbesc despre pistele de biciclete pe care le așteaptă toată lumea”.

La rândul său, primarul Ovidiu Crețu a afirmat: ”Aglomerația în centrul orașului și nu numai, și pe zonele limitrofe, nu este făcută de mașinile care vin din afara orașului, nu cei care vin din Suceava sau Cluj, nici din Măgheruș sau Prund, ci de cei care vin din Independenței în Ștefan cel Mare și invers, spre exemplu. Asta este problema principală. Circulația cu mijloace de transport în comun va trebui să rezolve chestiunea, în ritmul în care se înscriu mașinile nu cred că este opțiunea cetățenilor circulația cu mijloace de transport în comun, dar trebuie să îi facem să înțeleagă că asta este. Și prin îmbunătățirea condițiilor și crearea unor facilități pentru transportul public, mă rtefer la linii dedicate, modernizarea stațiilor cu afișaj și așa mai departe. Nu se poate face de azi pe mâine, dar în cadrul programelor pe care le avem ținem seama de acest lucru și știm că viitorul transportului nu este al autoturismelor, ci al transportului public. Există categorii de cetățeni care solicită imperativ deschiderea pietonalului și aducerea mașinilor în centru, în special cei care au afaceri sau birouri în zona centrală. Nu sunt pentru o astfel de dezvoltare a orașului, dar nu putem spune că nu ținem cont de acei cetățeni. Va trebui să găsim soluții să aducem cetățenii din carteiere în centru printr-un transport public eficient, ieftin și foarte riguros”.

22 comentarii

  • Vai de mine ce-am auzit ! Cine tine cont de parerea cetateanului ? Nu se poate, este un miracol D-le RADU MOLDOVAN sa spuneti asta. De 9 ani subalternul d-vs din partid TOV Primar, nici nu vrea sa asculte si sa vada vreo propunere civica. Toate dezbaterile publice org. de Primarie au fost doar de forma fara nici un rezultat. V-o spune un cunoscator in asta pt. ca am fost prezent la toate si de fiecare data am depus scris si am sustinut 5- 10 aspecte tote de bun simt si necesare pt. orasul in care traiesc. Stiti ce s-a intamplat cu ele ? Primarul s-a sters la CUR cu ele. Restul este GARGARA. Nu cred nici o secunda ca dumneavoastra veti schimba situatia. Ar fi o adevarata minune locala sa ascultati de bistriteni. S-ar supara primarul rau de tot, si ar aparea disensiuni ca intre GRINDEANU si DRAGNEA. Ca cam asa suna !

    • Simplu! Faceti o Varianta Ocolitoare adevarata si cea mai mare parte din proble se vor rezolva.

    • ‘Este clar că trebuie găsită soluție pentru cei din afara municipiului’: Numai ca aceea solutie este construirea noi Variante Ocolitoare. Acolo daca tot insiti se gaseste loc si de parcari. Ar trebuie sa se implice in demersul de urgentare a constructiei si oameni din Consiliu Judetean si din Prefectura, si Bistrita face parte integranta din judet prin urmare cand aratati cu degetul spre traficul supraaglomerat din Bistrita aratati implicit si spre voi. Asa ca nu cred ca sunteti cei mai indreptatii sa aduceti critici doar in cazul cand doriti sa va faceti autocritica.

  • Faceți mai multe drumuri. Asta e soluția. Prin pădure, prin centru, suspendate, de-a lungul, de-a latul, cum vreți voi, doar să faceți. Nu se poate ca un oraș cu circa 100.000 de locuitori sa aibă doar 2 străzi.

    • in sfarsit citesc un comentariu pertinent si foarte adevarat, dupa mult timp in care am citit numai prostii. Ritmul de dezvoltare al Bistritei este foarte rapid, ajungem in scurt timp sa ne sufocam ca si Clujul, daca nu se iau masuri din timp. Odata cu cele doua galerii comerciale care se deschid in centrul orasului, numarul oamenilor care se vor stabilii in Bistrita din zona metropolitana a orasului, va creste considerabil. Trebuie gasite solutii imediate ! Nu mai e orasul de acum 10-15 ani, in care daca treceau 10.000 de masini, nu se simtea diferenta din cauza orasului mic care era. S-a dezvoltat si e nevoie de alternative

    • Una din soluti care se vede si din elicopter pentru a mai desgoscestiona traficul din oras este construirea noi Variante Ocolitoare. Ma mir ca uni mai au orbul gainii si nu fac nimic in acesata directie!

    • Este un cerc vicios: Pentru a mai usura circulatia din oras ar trebui sa flosim mai mult bicicleta. Acum poti sa mergi bicicleta numai pe strada printre masini, stada care oricum este supraglomerata si prin urmare foarte periculoasa pentru biciclisti. In cele din urma ajungi sa ciculi tot cu masina.

      Sunt locuri unde este spatiu unde se pot construi piste de biciclisti fara preobleme, un exemplu ar fi strada Drumul Cetatii, pentru ca procedurile sa dureze cat mai rapid se pot folosi aici fonduri din bugetul primariei dar noi in schimb preferam sa cerem bani de alt undeva si avem de astepta emorm dupa proceduri si aprobari poate stra-stra-stra-nepoti nostri vor putea circula pe aceste piste vreodata.

    • Sunt necesare piste de biciclisti in zonele cu circulatie mare: Bd Decebal, Bd Republici, Drumul Cetatii etc.

      Pistele de ciclism existente sunt bune dar: a) Pista din parc este doar pentru agrement si nu preia niciun pic din ciculatia de zi de zi; b) Pista din parcul industrial sud este departe de zonele aglomerate din oras c) Pista de pe independetei deobicei este blocata de masini parcate;

  • Stimabililor, a cam venit vremea să găsiți soluții urgente într-un domeniu în care , ar fi bine să recunoașteți , sunteți absolut pe dinafară. Cum bine spune cineva mai sus, 2 străzi care străbat orașul nu sunt de-ajuns pentru traficul actual. A trecut vremea cârpelilor, luați-vă gentuțele și țuști la Grindeanu să căutați finanțare pentru drumuri noi , centură și ce o mai fi nevoie. Oricum, mai devreme sau mai târziu lumea o să vă sară în cap pentru că nu ați făcut absolut nimic UTIL pentru comunitatea care v-a ales să administrați orașul și județul.

  • Problema aglomerației în centru este clară! Dar la fel de urgentă este și asigurarea de mijloace de transport în comun bune (nu toate rablamentele cosmetizate aduse de nu știu unde), civilizate, curate și cu șoferi educați. Sau găsirea unor alternative de transport în comun! Ce ziceți, domnule Ctețu, ce-ați mai vazut în numeroasele ieșiri în alte părți? Aplicați! Lăsați struții, ”mere, pere în panere”……….!

  • Helloo îngrijitorule ! Mneaţa bună! Te-ai trezit? Si ai pornit iarăşi la luptă; si dăi si luptă! Si iarăşi dăi si iarăşi luptă! Numa’ – ai grijă că lupţi GREŞIIIT !!! Comentariul tău e TOTAL în afara problemei.
    Nu domnul preşedinte Moldovan a spus:
    „Nu sunt pentru o astfel de dezvoltare a orașului, dar nu putem spune că nu ținem cont de acei cetățeni.”. Nu, deloc.
    Afirmaţia aparţine TOCMAI celui pe care (chiar şi cu un vocabular de mahala…) tot ai vrea să-l faci praf, dar nu poţi fiind muuult prea neînsemnat. Mai citeşte încă de vreo câteva ori textul (?) articolului (daca poti) şi poate pricepi care-i diferenţa.

  • Problema circulatiei in Bistrita fiind una complexa, si de data asta, Raducu si Cretu sunt depasiti de situatie. Fiecare vede ca fiind importanta doar o latura a problemei. In vreme ce Raducu apreciaza ca aglomeratia traficului din oras se datoreaza celor care vin din afara, Cretu considera ca dimpotriva aglomeratia nu este făcută de mașinile care vin din afara orașului, „ci de cei care vin din Independenței în Ștefan cel Mare și invers”. Fiecare are partial dreptate insa niciunul dintre ei nu-i in stare sa vada problema in ansamblul ei. Trebuie rezolvata cu prioritate mobilitatea urbana in interiorul orasului. Un rol important in acest sens va avea Podul Berariei, care desi este finalizat, intarzie sa fie dat in folosinta. Acest pod, deschide perspectiva realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, va exista posibilitatea ca o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, sa poata fi preluata peste pasarela veche si continuata peste viitorul pod al Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si apoi, pe strazile Ion Pop Reteganu si Tanase Tudoran, spre Podul Budacului. De aici, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, s-ar putea inchide inelul de circulatie intre nordul si sudul orasului , cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din Bistrita. De asemenea, de la Podul Berariei prin conexiunea strazii Zavoaie cu drumul comunal DC-8G spre Viisoara, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu Parcul Industrial Sarata.
    Dar , din pacate , de ani de zile se discuta de o banala bretea de legatura intre strazile Artarilor si Colibitei care ar ajuta extrem de mult la fluidizarea traficului in Bistrita pe directia est-vest.

  • Ar trebui puse taxe mai mari pentru masinile parcate in zona 0 a orasului, ca peste tot in Europa, astfel numarul masinilor care vor parca acolo va scadea.
    O alta masura necesara cred ca este amendarea tuturor rablelor care polueaza peste limita admisa. Sa se stabileasca o limita de poluare admisa pentru masinile pe motoare termice care circula in oras , iar cei care o vor incalca, indiferent cine (chiar si masinile primariei) sa fie amendati cu o suma consistenta , in paralel sa fie sanctionate si service-urile care le-au dat inspectia tehnica.
    Amendarea celor care parcheaza ilegal (pun avariile si se opresc in mijlocul drumului)
    Nu in ultimul rand scoaterea masinilor-scoala pe zone cu trafic mai mic, acum circula prin centru , la orice ora, fara nicio problema.
    In paralel se vor putea face si noi artere , pe langa linia ferata sau pe faleza care pot decongestiona traficul in anumite perioade de timp, linii verzi , artere pentru biciclisti etc
    Pentru asta trebuie vointa , adica trebuie facuta o echipa cu un manager de proiect care va fi raspunzator pentru rezultate. Sa faci un proiect in 7 ani care sa-l arunci intr-un dulap in arhiva nu va rezolva situatia.
    Nu s-a facut aproape nimic desi era evident ca se va ajunge la blocaj auto in oras.
    Nu avem nici macar o centura care sa ocoleasca orasul din cauza unor ambitii de 2 lei…

  • Uite asa ajungem inapoi la origini, pe vremea cand cineva ii comanda un pepsi si el aducea un brifcor ca nu mai are altceva 🙂 Cum poti gandi ca riveranul sa ia masinuta si sa fuga repede sa isi cumpere pepsi la 300 m de casa, iar cel care vine taman din Teleorman :))) sa o lase in parcare, sa ia autobuzul si sa dea o tura prin tot orasul, doar doar o mai gasi pe undeva o sticluta de brifcor :)))

  • La Viena sau Munchen ajungi lejer cu masina in centru, ti-o lasi in parcare si iti vezi de treaba. Cei care vin din afara municipiului (de unde si pentru ce) o sa se duca exact acolo unde ii mana interesul. Probabil la shopping unde sunt si parcarile necesare si suficiente. Pentru cei in tranzit – centura – aici municipiul n-are ce face responsabili fiind mai sus.

    • Daca toti politiceni din judetului nu ar taia frunza la caini si ar fi uniti facand un loby zbravan la Bucuresti atunci s-ar construi noua Varianta Ocolitoare Bistrita.

  • Bistrita este un oras mic si inghesuit. Transportul public cu autobuzele nu va putea intra pe stradutele inguste din cartiere(cum se intampla in orasele civilizate), prin urmare cei din cartiere vor folosi tot masinile personale.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.