Cea mai frecventă formă de violență întâlnită în școlile din județul nostru este bătaia, arată o statistică a Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud realizată pe baza informațiilor din anul școlar 2017-2018.
Potrivit sursei citate, fenomenul violenței juvenile și-a făcut simțită prezența ca urmare a unor conflicte spontane, nepremeditate.
În total, au fost sesizate în incinta școlilor și în zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar 52 de infracțiuni, cu 7,7% mai multe față de anul școlar precedent.
Dintre cele 52, aproape jumătate, adică 25 au fost loviri. Reamintim că, în noiembrie 2018, un film în care apăreau două fete care o lovesc pe o a treia şi îi smulg părul din cap a devenit viral în mediul online. Toată întâmplarea pare să se fi petrecut în miezul zilei, când mai multe persoane care aşteptau autobuzul în Autogara Năsăud au stat şi au privit cum o adolescentă de 15 ani din Zagra este înjurată, lovită şi batjocorită de alte două fete. Niciunul nu a intervenit să le oprească.
Conflicte care au dus la violență s-au petrecut 22 în incinta școlilor și trei în apropierea acestora, 10 la orașe și 15 la țară, 16 în școli generale și nouă în licee, cele mai multe având loc între elevi. Agresivitatea copiilor a dus și la vătămarea corporală a doi dintre elevii de școală generală.
Tot în incinta școlilor au avut loc și 19 furturi – 14 în școli din orașe și cinci în școli de la țară – cele mai multe dintre acestea fiind de telefoane mobile și sume de bani aparținând elevilor.
Purtarea abuzivă a fost o altă infracțiune care a apărut în patru situații, trei în incinta unei școli generale și una la liceu, două în mediul urban și două la țară. Au fost acuzați de aceste fapte trei profesori sau învățători și un agent de pază.
În anul școlar trecut s-a recurs și la amenințare. De asemenea, a crescut și numărul elevilor autori de infracțiuni de la 26 la 29 și al profesorilor agresivi de la unu la trei. Concomitent a crescut și numărul victimelor din rândul elevilor de la 17 la 39 și al profesorilor de la 3 la 4.
Din statisticile naționale reiese că 1600 de elevi chiulesc zilnic de la școală din cauza agresiunilor repetate, iar unul din 10 elevi abandonează școala din această cauză.
Daca parintii acestor animale se bat cu pumnii de dimineata pana seara in casa ce sa vada animalele decat ceea ce vad sau daca acesti parinti salbatici si inconstienti le pun la animalutele lor inca de cand sunt mici desene draconice si cu violenta, cum sa nu fie ele nenorocite cand ajung la scoala. asa cred ca trebuie sA procedeze, sa se manifeste in scoli si cu colegii lor. e simplu
Sunt pline închisorile de adulți „educați” în stilul dumneavoastră . Mai bine zis traumatizați pe viață.
V-aş constrânge să trăiți pe pielea proprie tratamentul pe care îl rezervați altora.
E drept societatea românească e plină de idioți pentru care violența e un mod de viață.
Dragă cititorule, în acest articol este vorba despre copiii din liceu, nicidecum despre cei cu Autism sau ADHD. Copiii cu autism sunt toti cu însoțitor personal care nu stau program întreg la scoala; nu vă mai luati de ei. Fiecare copil este asa cum a fost educat acasa. Problema de a accepta persoane diferite în preajma lor se află la părinți, nu la copii. Nu vedeti că aici e vorba despre fete care se bat de la baieti! Au un comportament agresiv, nu mai sunt feminine, si-au pierdut toată gratia si feminitatea! A cui e vina! Fiecare să se uite în ograda lui să vadă ce a crescut si ce a educat!
problemele incep din clasele mici! de acolo li se permite sa aiba anumite comportamente, sa nu invete sa li se acorde la corigente note mari si foarte mari desi un an intreg au luat numai note de 2 si 3 la materii grele, dar cu telefoane se rezolva orice.Copii care nu au nici o masura, nici un respect, copii incurajati de catre parintii lor sa fie obraznici ca daca nu vad ei profesorii…..si asta din clasele 1-4!!!!!!! Scoala nu este in stare sa aiba verticalitate, nu din cauza regulamentelor ci din cauza telefoanelor!!!! si tot profesorii sunt cei care pretind respect si tot ei sunt cei care cedeaza primii in fata unor anumite presiuni in loc sa lupte cu demnitate si sa corecteze astfel de situatii!!!! Copii astia de generatie noua sunt mult prea tinuti in brate de catre societate si tot societatea urla ca vai ce nivel de educatie scazut avem!!! dar nici un parintre dintre acestia care au copii problematici nu recunosc faptul ca au probleme si ca ei sunt principalii vinovati. Copii nu sunt bonavi! cei mai multi sunt doar nesimtiti!!!!
Am vazut ca niste copii au batut un primar
…astept stiri cu parlamentarii
…astept si ceva ministri (mai ales aia care nu pot striga dupa ajutor ca nu au ciornele la ei! )
Dar astept cu nerabdare sa vad cum o ia un presedinte de tara in gura…asa cum a fost si acel primar…
Poate atunci vor fi legi corecte in romania libera si democrata!
(scuze…am uitat sa-l introduc in lista pe avocatul poporului!)
Concluzia generală este că educația este principala cauză a manifestărilor unor copii, dar și a adulților. Educația trebuie să înceapă din fragedă copilărie, și începe prin imitație, iar primele și cele mai la îndemână modele sunt în familie, adică părinții. Din păcate majoritatea părinților nu au beneficiat de o educație pentru îndeplinirea sarcinii de a-și crește copii, cea mai importantă profesie a părinților, deci sunt nepregătiți, cum am spune astăzi incompetenți pentru a îndeplini această sarcină. În altă ordine de idei, nu există doi indivizi identici în ceea ce privește dotarea lor din naștere, suntem diferiți unii față de alții, dar deosebirile flagrante le observăm doar după trecerea unei perioade din timpul creșterii, unele nu depind de noi, dar trebuie să le acceptăm așa cum sunt, însă căutând cu răbdare să găsim metode pentru corectarea ”defectelor” deoarece sunt semenii noștri, nu avem dreptul să-i excludem din societatea ”majorității”, ale căror defecte există dar nu sunt atât de diferite de cele regăsite în fiecare dintre ”cei considerați normali”. Din această cauză suntem tentați ca pe cei care sunt mai deosebiți (cei cu ADHD sau autism) să-i considere unii ”anormali” , dar nu avem dreptul să-i scoatem sau să-i separăm de cei ”normali”, ci dimpotrivă să găsim modalitățile prin care să-i apropiem de noi, de fapt să-i educăm împreună cu majoritatea, unde pot găsi ”modele” pe care să le urmeze. Medicina însăși încă bâjbâie în a găsi cauzele adevărate ale ”deosebirilor” manifestate la unii indivizi ai societății și a ajuns să găsească posibilități de ameliorare a deosebirilor flagrante și au obținut unele rezultate în acest domeniu, dar trebuie avută multă răbdare, ceea ce noi, aceștia care ne considerăm ”normali”, avem mai puțină. Însă există dovezi că și acești indivizi ai societății pot fi educați, și nu avem dreptul să-i respingem, să-i scoatem la periferia societății, deoarece unii au o dotare din punctul de vedere al inteligenței cu mult peste inteligența medie.
Asta e politica.Televiziunile trambiteaza aproape abuziv doar despre drepturile puscariasilor si a puscariabililor.Dar oamenii corecti ,cinstiti ce drepturi au?Li se respecta ceea ce scrie in Constitutie?
Ati uitat sa spuneti ca, televiziunile prezinta tot timpul imagini cu violente de la desenele animate diabolice, la filme ,stiri etc.Toate cu scopul degradarii fiintei umane,prin violenta si frica.Vine apoi si internetul cu contributia lui in acest sens.Ca doar n-o sa spuneti ca acestia nu stiu ce fac!Si atunci cine este vinovat pentru toate acestea ?Suntem o specie ciudata noi oamenii ! Pretuim viata,ne temem pentru ea dar, o nimicim permanent,prin toate mijloacele,violenta fiind doar unul dintre ele.Mii de ani de razboaie,cruzimi fara seaman si…totusi ce fel de fiinte suntem?
Bobo Doll experiment.