Singura fabrică de bere artizanală din Bistrița-Năsăud a raportat pentru anul trecut un profit de numai 30.000 de lei la o cifră de afaceri de 81.000 de lei pe fondul reducerii consumului de bere în general și al celei artizanale în special.
Fabrica de bere artizanală aparține Victoria Brewery SRL din Bistrița. După un an 2021 cu o cifră de afaceri mică și pierderi, firma a raportat pentru anul trecut afaceri de 81.000 de lei și profit de circa 30.000 de lei. Comparativ cu anul anterior, compania cu trei angajați a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 2969.14%, potrivit termene.ro.
Piaţa berii din România a scăzut cu 9% în primele cinci luni ale anului în curs, faţă de acelaşi interval din 2022, arată datele publicate, de Asociaţia Berarii României. Anul trecut, în țara noastră s-au consumat peste 16 milioane de hectolitri de bere, însă doar 1% reprezintă berea artizanală.
Producătorii mici de bere fac faţă mai greu creşterii costurilor, fiind obligați să cumpere mai scump hameiul și sticla din cauza războiului din Ucraina, dar și plătească taxe mai mari statului. De la 1 august 2022, valoarea de bază a accizei la bere a fost majorată cu 20% şi începând din 1 ianuarie 2023, nivelul de bază al accizei a crescut cu încă 6%, până la valoarea de 4,20 lei/hl/Plato. Așa se face că berea artizanală a ajuns, în România, să coste de 3-4 ori mai mult decât cea clasică.
În 2021, în România, erau 85 de afaceri de tip microberărie. Pe de altă parte, în Franţa sunt 2.000 de astfel de afaceri, în Marea Britanie 1.800 iar în Elveţia peste 1.000 de microberării. În Cehia, campioana mondială în ceea ce priveşte consumul de bere, sunt mai bine de 500 de microberării, arată RFI.
Berea produsă la Bistrița este din ingrediente naturale, fără enzime și alți aditivi alimentari. Berea vândută sub marca MUSAI e fermentată și maturată minim 21 zile, cu C02 natural, rezultat din fermentația naturală. tradiție.
Berea Musai se vinde cu prețuri între 8 și 10 lei la sticlă de 330 de ml.
Firma livrează doar în Bistrița și în localitățile componente, iar la o comandă de minim 100 de lei transportul e gratuit.
Despre această afacere, deschisă în fost anii în care s-a înregistrat un boom pe piaţa berii artizanale în România, am mai scris ⤵
O afacere frumoasa si sanatoasa dar needucatul consumatori roman be bere la Pet DE 2,5l ieftina, manca pufuleti ragaie si se imbata rapid,dupa care se urca in masina si mai aduce una acasa pe buletin si o plateste la coperativa cand cand vine halocatia.
Fiecare face ce vrea cu banii și sănătatea lui. Simplu.
Toate s-au scumpit; utilități, transport, mâncare, servicii, chirii (sau rata la credit ipotecar)
Lumea are mai putini bani, oamenii si-au schimbat obiceiurile ; cumpara produse mai ieftine (in loc de ketchup Heinz cumpara ketchupul fără nume al Supermarketului), in loc de fructe si legume BIO cumpara produse cultivate intensiv.
In loc de carne tocata scumpă cu 4-7% grasime, cumpara carne mai ieftină cu 20-24% grăsime.
Probabil ca asa e si in cazul berii.
Când nu iti mai ajung banii trebuie sa renunți la unele lucruri.
Stomatolog, Bere Artizanală, restaurant, Eu am renunțat la frizerița frumoasa si povestioare care iti da o ceașca de cafea, iti spală parul înainte de tuns, si te taxează cu 80 euro, o schimbi cu un frizer bărbos originar din Egipt, Siria, Maroc care te tunde pt 20 Euro in 10 minute.
Nu mai merg la control stomatologic de 3 ori pe an, doar de doua ori.
Asta e, o sa trecem si peste asta. Sunt perioade economice mai bune si mai rele.
Doamna, un profit de 30.000 de lei la cifra de afaceri de 81.000 de lei este mic sau de ce folositi „numai”?
O rata a profitului de 30 si ceva la suta e vis, ceea ce inseamna ca are o marja foarte buna.
Problema acestui fabricant de bere consta in nivelul scazut al vanzarilor.
Poate o diminuare a pretului, corelata cu eforturi mai mari pentru vanzare l-ar ajuta sa se dezvolte.