Actualitate

Târgul de carte ”Coșbook”, ediția a III-a, la Biblioteca Județeană

Biblioteca Județeană ”George Coșbuc” Bistrița-Năsăud organizează în perioada 27-29 septembrie ediția a III-a a Târgului de carte pentru copii și adolescenți ”Coșbook”.

Târgul ”Coșbook” se deschide joi 27 septembrie, la ora 12.30

Vizitatorii târgului vor putea participa și asista la lansări și prezentări de carte și reviste școlare, ateliere (re)creative, animație medievală, minispectacole, ziua cărții de istorie, lecturile copiilor și adolescenților, dezbateri, întâlniri cu scriitori, muzică și poezie, expoziții. Sunt pregătite și premii pentru cititori.

Totodată, în 29 septembrie cei care vor să facă mișcare pot lua parte la Crosul Coșbook ”Ale(r)g o carte”, ediția a II-a, la cele trei probe: Family, Copii și Adulți. Cu 300 de metri înainte de linia de sosire, fiecare participant va primi o carte personalizată Coșbook cu care va trece linia de finish și care îi rămâne lui. În septembrie 2016 au fost alergate 255 de cărți. Aici mai multe detalii.

2 comentarii

  • Stimate domnule Părinte, director al Bibliotecii Judeţene Bistriţa-Năsăud, ţin să vă reamintesc că, în urmă cu vre-un an şi jumătate, mi-am mai exprimat o dată nemulţumirea faţă de „blasfemia” înfăptuită, de bătaia de joc, faţă de memoria marelui nostru poet naţional transilvănean, prin folosirea denumirii programului desfăşurat de către „oameni de cultură”, sub auspiciile Bibliotecii Judeţene B-N, prin expresia „Coşbook”, ceea ce nu se poate asocia cu numele marelui nostru om de cultură, mai ales că a pornit în munca sa de clădire a literaturii române, de pe meleagurile văii Sălăuţei din nordul Transilvaniei. Atunci am argumentat critica mea şi prin faptul că, cu atât mai gravă este formarea expresiei „neromâneşti” şi înjositoare, cu cât apare ca o expresie a „urii” sau dezaprecierii unui creştin ortodox (dreaptă credinţă – cunoaştere, ştiinţă), faţă de un creştin greco-catolic (de rit răsăritean) unit cu Roma. (George Coşbuc avea rădăcini „adânci în această confesiune), ceea ce contravine flagrant legii lăsate, nouă tuturor creştinilor, de către Domnul nostru Iisus Hristos, aceea „să vă iubiţi între voi, aşa cum v-am iubit Eu pe voi”. O vreme n-am mai auzit de programul şi activitatea cu acest nume, dar uite că nu s-a înţeles, sau s-a uitat atenţionarea mea, iar acum văd că această jignire a reapărut în viaţa culturală românească din Bistriţa-Năsăud. Îmi cer scuze pentru această critică, dar credinţa mea este, că ea este îndreptăţită. Dacă aveţi argumente ca să mă contraziceţi, vă rog să o faceţi, tot public, aşa cum am făcut eu. Mulţumesc de atenţie. (Să ştiţi că eu aparţin credincioşilor protestanţi – reformaţi calvinişti)

  • „Semnalul” Ganditorului de la Hamangia este binevenit! Personal, regret ca nu am avut curajul sa fac acest lucru mai de mult…
    Una dintre definitiile brandului (DEX, 2009) este cea de marca de produs a unei mari firme industriale (Ex.: „Adidas”, „Google”, „Amazon”, „Nokia”,…). Cand folosesti un brand in domeniul culturii nationale (de pilda, „Festivalul de muzica „George Enescu”) lucrurile sunt mai complicate. In opinia mea de nespecialist in alcatuirea denumirilor de brand cultural, in cazul de fata, cel din literatura romana clasica „Clubul cultural Cosbook” ridica unele probleme: 1) Modificarea numelui romanesc de familie COSBUC in unul romano-englez, COSBOOK, determina o traducere libera hazlie, contrara misiunii unei biblioteci publice : „Cartea la cosul de gunoi”. 2) Un turist de limba engleza e in mare dilema in a intelege acest brand-nume. 3) Initiat de un neprofesionist (Stim noi cine!) in ale brandurilor, acceptat cu graba si usurinta de Conducerea BJ BN, inregistrat la OSM pe bani grei, brandul cultural „Cosbook” polueaza de ani buni prestigiul si imaginea poetului nasaudean George GOSBUC prin afise, firme si relatari in media locala. 4) Este de neinteles ca pana acum, NIMENI din esaloanele superioare ale Puterii sau dintre personalitati literare din judet nu a avut curajul sa semnaleze in public de la inceput acest derapaj cultural vizibil!
    Intr-o asemenea situatie, cel care a girat brandul romano-englez „COSBOOK” ar corecta gresala pe banii lui (Clubul cultural „George Cosbuc”) si s-ar retrage in mod responsabil din functia de conducere. Dar stim, precum in alte cazuri din urbea noastra, ca aceste lucruri nu se vor intampla!…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.