Reţeaua de transport public local va avea cu şase linii mai mult decât în prezent şi 26 de staţii în plus faţă de cele existente. Se va întâmpla începând cu anul viitor când Primăria Bistriţa va desemna, prin procedură de licitaţie publică, un nou operator de transport public local.
La dezbaterea pe marginea acestui proiect de interes public, primarul Ovidiu Creţu a spus că municipalitatea doreşte ca autobuzele de transport public local să circule şi peste Podul Berăriei, strada Faleză, strada Valea Sigmirului şi sensul giratoriu care se va face pe Tărpiului.
„Este posibil să mai avem un circuit care să valorifice Podul Berăriei, strada Faleză, strada Valea Sigmirului şi sensul giratoriu care se va executa anul viitor la intersecţia între strada Tărpiului şi centură. Îl anunţăm şi pe el pentru că vrem să obţinem nişte finanţări”, a spus primarul Ovidiu Creţu.
O altă linie nou introdusă va fi spre Parcul Industrial Bistriţa Sud care se suprapune însă pe o parte din linia care duce spre cartierul Sărata.
Potrivit documentului discutat vineri, transportul public la Bistriţa se va face pe 20 de trasee, faţă de 14 câte sunt în prezent. Unul va fi „Linia Verde” pe care vor circula opt autobuze electrice.
„Liniile cele mai încărcate sunt 1, 2, 2 barat, 3, 13, care acoperă atât zonele comerciale, cât și partea centrală a orașului, respectiv, principalele zone de acces spre instituțiile publice, școli, colegii, spitale, etc. Mijloacele de transport aferente acestor linii circulă, în multe cazuri, încărcate peste capacitate, deşi circulă la intervale mai mici de 10 minute. (…) Zone potenţiale cu deficit în numărul de autovehicule de transport călători prin curse regulate sunt: Zona industrială respectiv zona Centurii ocolitoare (Drumul Cetăţii de la capătul liniei 5 – Staţia 90 până la intersecţia cu intersecţia cu strada Lucian Blaga, staţia 154) unde s-a sesizat că nu circulă decât autobuze pentru întreprinderile situate în această zonă; Zona Sigmir; Viişoara, zona Spitalului Sanovil şi Zona Blocurilor sociale (Heidenfeld). De asemenea pentru zona Spitalului Sanovil Viişoara a mai fost menţionat în mod repetat lipsa unei staţii pe ambele sensuri de deplasare (între şi dinspre municipiu); Zona Ștefan cel Mare – Unirea fiind necesară şi introducerea unei linii de transport spre Schullerward (la sfârşit de săptămână, pe durata verii)”, se arată în raportul Serviciului Transport Administrare Circulaţie din Primăria Bistriţa.
Şeful Serviciului, Vasile Ţâţan, a spus că reţeaua de transport va cuprinde 217 staţii faţă de 191 câte sunt în prezent, întrucât sunt două trasee noi şi încă două derivate. Staţii noi se vor amenaja, spre exemplu, atât pe sensul de intrare, cât şi pe cel de ieşire din municipiul Bistriţa în zona Clinicii (Spitalului) Sanovil, Cartierul Viişoara.
În prezent, gestiunea serviciului de transport public local este delegată SC Transmixt SA Bistrița, companie care şi-a manifestat intenţia să participe din nou la licitaţie. Managerul companiei, Melente Horoba, a avut câteva observaţii legate de documentaţia pentru licitaţie pe care le-a făcut publice.
Contractul cu SC Transmixt SA Bistrița a fost semnat în 2009 și prelungit în 2015 cu un an, prin act adițional, motivat atunci de necesitatea finalizării Planului de mobilitate urbană și a studiului privind Linia verde de transport Viişoara-Unirea, proiecte în curs de elaborare la acea dată. În ședința CL din martie 2016 ”s-a prelungit valabilitatea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Bistriţa nr. 3/D din 29.05.2009 începând cu data de 29.05.2016 până la semnarea noului contract de delegare, dar nu mai mult de 2 ani”. Aşadar, noul operator va fi desemnat în 2018 şi va semna contract pe 6 ani.
Un circuit care sa valorifice Podul Berariei ar putea fi creat printr-o legatura mai directa intre Podul Berariei si zona Zavoaie pe Strada Malinului care se desprinde din strada Falezei, avand astfel posibilitatea deschiderii unui traseu pe DC8G spre Parcul Industrial si care sa fie prelungit pana la Sarata, evitand aglomeratia auto din Viisoara.
Altfel , nu este oportuna prelungirea liniei care duce in prezent la Sarata pana la Parcul Industrial, decat in momentul in care acolo va fi populat cu activitati economice.
Luati in considerare sa mai faceti si o linie din subcetate catre partea de jos a orasului ca sa nuai faci 0 ora din subcetate pana la Big
Pe linia 13 autobuzele sunt foarte murdare,pe scaune e plin de par(parca ar fi de câine),conducătorii auto sunt îmbrăcați neglijent ,neîngrijiți ….într-o zi unul arată că un cerșetor…nu se poate așa ceva…
Pe aceasta linie sunt si „sociali” care nu platesc…si daca nu platesc, nici nu pretuiesc ajutorul…..sau sunt chiar persoane care nu platesc dar nici nu au grija de mijloacele de transport. Astfel de persoane sunt si pe traseul spre Viisoara.
Ar fi bine daca si-ar respecta programul. Unde se pot face plangerile in acest sens?
Doar atâta spun că, dacă domnul primar nu cunoaşte corect denumirea unor locuri din oraş, cei care editează articolul ar trebui să scrie corect. Mă refer la Pădurea elevilor – în limba germană Schülerwald (scris mai pe româneşte Schulerwald) dar nicidecum Schullerward. Se numeşte astfel, deoarece maialul (sărbătorirea primăverii) de către elevii şcolilor se desfăşura în această pădure.
Da, ştim, doar că cei care au depus proiectul cu finanţare europeană nu au scris corect şi aşa a rămas în documentele lor, inclusiv în păduire puteţi vedea plăcuţa cu numele scris greşit.
Doamna Cristiana Sabău, prin răspuns aţi dat dovadă de profesionalismul ce vă caracterizează, sunteţi un gazetar adevărat, care acceptă şi criticile, dar urmăreşte şi reacţiile cititorilor, la informaţiile postate pe paginile ziarului. Aş dori să ştiu cum să aduc la cunoştinţa administraţiei municipiului, în special domnului primar, problemele şi propunerile de rezolvare ale acestora, deoarece am încercat să atrag atenţia prin adresarea unor asemenea scrisori pe pagina primăriei (de două ori, cu probleme concrete) dar de vreo trei luni aştept un răspuns, măcar că au luat la cunoştinţă de problemă, dar fără rezultat. Ei cred că n-au nici o obligaţie faţă de cei care i-au „căţărat” acolo unde sunt. Poate mă ajutaţi dumneavoastră. Mulţumesc.
Da…da…si la anul pe linia 3 sa introduceti mini-micro-(auto)-buze cu maxim trei locuri…si neaparat sa introduceti si abonamente lunare cu o (una) calatorie pe zi…fiindca cu doua avem…si mi se pare cam mult….:)
In statii pe panori puneti si voi ,,intrebari capcana” de genu: Calatorule (fraiere care mergi la serviciu), daca este LUNI dimineata si e vacanta la elevi, atunci, ce zi e? Lucratoare, sambata sau duminica?!
Si in taraba tunata de langa gara…prelungiti programul si intervalul de zile in care se pot face abonamente, fiindca in prezent e prea ingust si programu’ si…managementul.