Actualitate

Bistrița-Năsăud, la Târgul de Turism al României. Care sunt punctele de atracție

(FOTO-VIDEO) ACTUALIZARE Ministrul Turismului, Bogdan Trif, a fost așteptat cu produse tradiționale la standul județului Bistrița-Năsăud din cadrul Târgului de Turism al României, manifestare deschisă oficial, joi dimineață, la Romexpo.

”Descoperă județul Bistrița-Năsăud la cel mai important târg de turism al României din anul 2018! Joi 22 februarie, de la ora 17.00, la Romexpo București (Pavilionul 2) vom avea deschiderea oficială a standului județului Bistrița-Năsăud, în prezența ministrului Turismului Bogdan Trif, și prezentarea unor lucruri inedite: natura de basm, zestrea culturală și de tradiții, portul popular, gustul bucatelor tradiționale, creativitatea transpusă în produse meșteșugărești inedite și fascinantele mituri care ne învăluie existența”, a menționat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, pe pagina sa de Facebook.

El a precizat:

”Punctele de maximă atracție pe care mizăm sunt:

➢ lansarea aplicației “Visit Bistrița-Năsăud” optimizată pentru dispozitivele mobile, care oferă informații în timp real despre obiectivele și traseele turistice, evenimentele și modalitățile de petrecere a vacanțelor;
➢ expoziția de produse locale “Produs în Bistrița-Năsăud” și atelierul de meșteșuguri, cu participarea meșterului popular Virginia Linul;
➢ evenimentul “Descoperă Bistrița-Năsăud” – o experiență inedită despre tradițiile și portul nostru popular, cu participarea Ansambului profesionist “Dor Românesc” al Centrului Județean pentru Cultură;
➢ degustarea de preparate speciale pe bază de păstrăv realizate de chef Nina Rus, brânzeturi marca Lech Lacto Lechinița și băuturi tradiționale din județul nostru (prezentare Crama Jelna. “Passport to Transylvania” – apreciat anul trecut la TTR, Târgurile Internaționale de la Berlin și Paris drept unul din cele mai bune produse viticole din Europa);
➢ promovarea turistică vine acum cu oferte concrete din partea unui număr de 17 operatori din turism și servicii conexe.

Desigur, își va face apariția și Contele Dracula, la braț cu aleasa sa din acest an, invitându-i pe toți să trăiască experiențe de neuitat în adevăratul său ținut din Bistrița-Năsăud.

Vă așteptăm cu drag pe toți cei care vor să descopere un loc, oameni și momente de poveste! Într-un cuvânt: Bistrița-Năsăud!”.

Foto: Facebook

13 comentarii

  • Puncte de atractie: partia lui cretu, piata decebal care arata penibil, valutisti si camatari cum schimba valuta din decebal, halaul din centru, lespezii de langa primarie de iti belesti pantofi, in curand pasarela de pe independentei etc.

  • Daca ar vedea „autoritatile” realitatea, sau mai bine spus, daca ar dori ameliorarea starii de fapt!… Dar acestea sunt prea preocupate de „proiectele marete”, mancatoare de bani (din taxe locale sau europeni), pe langa cele enumerate de alti comentatori
    – „promovati” folosirea trotuarelor pavate (si) din (prea multi!!!) bani europeni, pentru asigurarea parcarilor de turisme, nicidecum pentru PIETONI
    – calitatea dezastruoasa a strazilor din „orasul european” creat de administratia locala
    – idem supergauritul drum spre Maramures
    – cotainerele din oras, lasate „mostenire” pentru eternitate, alaturi de containerele mobile, tarate si abandonate pe unde da Domnu’
    – barele portocalii amplasate fara logica, cam pe unde au fost interese, sau pur si simplu… sa iasa la numar
    – mizeria din dosurile blocurilor din apropierea scolilor (ex: magazin Carrefour- scoala Generala1), semn ca „activitatea extrascolara” e elevilor scapa grav din atentia educatorilor, a parintilor si autoritatilor (bauturi, fumat intens, etc…!!!)

    Acestea se pare ca sunt aspecte prea minore pentru niste „oameni” atat de … mari!
    Mai doriti promovare?! Sunt alti bani irositi inutil, daca nu se remediaza chestiunile de bun simt gospodaresc si civic!

  • Din punct de vedere ECO totul e in regula. Rautaciosii sa se abtina. Felicitari participantilor si succes dansatorilor. In rest ar fi bine sa nu fim caraghiosi de dragul de a posta ceva fara asumare .

    • Asta e promovarea kitschului. Ce ar putea să vadă turiștii care vin în Bistrița? Ii invitam la dansuri populare și să cumpere costumele domnei doctor în șîre, aa era să uit și să vadă gașca psdului

    • Sefu’ si eu laud lucrurile ok! Dar poza articolului initial eta alta… acum a disparut gorduna, de ex! In rest doar de bine!!!
      Sa vina turistii in Bistrita si sa fie cozi in livezile si viisoara de 2 – 3 ore, ca la Comarnic!!!

  • Chiar numai costumul popular ne reprezinta? Nu neg traditiile populare, dar la fiecare activitate sunt nelipsite. „Concert extraordinar de muzica populara pe pietonal, cu toti marii artisti romani la noi acasa”. Sincer la varsta mea ma doare in 14 de ei. Pentru cei sub 30 de ani, nimic? Orice se face, numai muzica populara, si va mirati ca nu stau tinerii in Bistrita. Cum aratau niste domni la costum si niste doamne imbracate decent promovand biserica evanghelica sau Castelul Dracula de exemplu? Eu unu m-am saturat de tiganeala cu nelipsitele costume populare. S-au adunat la nasaud 11.000 si au inceput sa se invarta.. foarte frumos. De cartea recordurilor nu asa. Evenimentele astea trebuie sa ramana acolo, nu in Bistrita. Orasul trebuie sa aiba alte atractii inclusiv culturale, in afara de muzica si costumul popular.

  • Promovarea se face cu aceiași rețetă expirată de câțiva ani buni.
    Costum popular pe tineri arătoși frumoși machiați, preparate locale , o urmă de Dracula și un spectacol folcloric.
    S-a pus problema evaluării tipului acestuia de promovare, în sensul verificării statisticilor privitoare la turism.
    Dacă funcționează, foarte bine înainte.
    Dacă nu, e cazul ajustării la cererea potențialilor turiști.Dacă nu , nu e cazul de a schimba abordarea?
    -Ce își doresc aceștia? Ce tip de activități?
    -Cât sunt dispuși să stea să cheltuiască?
    Etc.

  • Și dacă e să gândești logic și rațional pe acest tip de promovare, turistul la București merge să vadă sala de expoziție , e impresionat să spunem, vrea să revadă și să retrăiască la Bistrița atmosfera și spectacolul respectiv…dar nimeni nu e acasă, Dor Transilvan e plecat în turneu de promovare.
    Dacă are noroc să nimerească duminica printr-un sat, poate mai vede o urmă de costum popular…dar în general va revedea aceleași locuri.
    Va reveni a doua oară?
    Nope.
    O promovare inteligentă se face cu repere stabile și prezente în cotidian care răspunde așteptărilor celor incitați la descoperirea specificităților locale.

  • Nu avem sanse foarte mari sa aducem turisti cu astfel de promovare.
    Romania,in general, si Bistrita-Nasaud in particular trebuie sa marseze pe ceea ce altii nu au : natura pura (pure nature). La nordul si la sudul judetului avem doua parcuri nationale (in Parcul National Muntii Rodnei o suprafata intinsa este Rezervatie a Biosferei sub egida UNESCO. Trebuie create evenimente, precum cel recent anuntat „Plecatul oilor”, sau cu rice prilej care ar putea starni interes, de exemplu atragerea de turisti la Poiana Narciselor.
    Locuitorii din zona de deal-munte care doresc sa investeasca in turism ar trebui indrumati sa construiasca pensiuni in locuri pitoresti, nu in vatra satului.
    In tarile care au parcuri/rezervatii naturale sunt puzderie de statiuni in jurul parcurilor, cu ghizi care sa insoteasca turistii pe trasee montane de unde sa se intoarca cu amintiri de neuitat.

  • Draga FLORIN CHEREJI ; ai mare dreptate, insa te rog nu uita ca politrucii habarnisti o mai dat o lege dusmanoasa cu MEDIUL. Adica liber la constructii si tot felul de interventii in ARILE PROTEJATE care dupa ei ar arata ca in sec 18. Ori tocmai de aceea vin turisti in Romania si cauta aceste zone inca unice.Cand le vom pierde si acestea, atunci tara asta va arata ca o mare harababura.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.