ACTUALIZARE (FOTO) „A doua zi pe Via Transilvanica a început de dimineață devreme la Petriș, comuna Cetate. După ce am terminat de pichetat și această zonă, am intrat în comuna Dumitrița. Chiar dacă e obositor din punct de vedere fizic, este o senzație unică să poți contribui la scrierea istoriei. La Mărișelu am plantat borna cu numărul 99. Borna cu numărul 100 și primii 100 km din Via Transilvanica au fost parcurși și pichetați! A fost una dintre cele mai frumoase zile din viața mea și nu pot decât să le mulțumesc voluntarilor de la ocoalele silvice, Salvamont și celor de la Tășuleasa Social. Și așa cum vremea ne-a îngăduit, am predat ștafeta comunei Mărișelu mai departe către comunele Șieu și Șieuț! Chiar dacă la început putea părea o idee greu de realizat, ideea de geniu a lui Alin Ușeriu prinde viață! Un mare bravo Tășuleasa Social, primarilor de pe ruta Via Transilvanica, voluntarilor și tuturor celor care în aceste două zile ne-au fost alături!”, a postat pe Facebook președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, care a participat la prima marcare pentru delimitarea traseului din Bistrița-Năsăud.
El a adăugat la finalul zilei: ”Am ajuns la finalul drumului Via Transilvanica din județul Bistrița-Năsăud, plantând borna cu numărul 133 în localitatea Monor. A fost una dintre cele mai frumoase experiențe care le-am trăit până acum, în calitate de voluntar aspirant al Tășuleasa Social. Zeci de ore pe drum prin pădure, noroi, șes și deal, zeci de oameni implicați, în frunte cu primarii comunelor Lunca Ilvei, Tiha Bârgăului, Bistrița Bârgăului, Livezile, Cetate, Dumitrița, Mărișelu, Șieu, Șieuț, Monor. Le mulțumesc tare mult pentru implicare atât lor cât și personalului silvic, Salvamont și ADI Turism! Mulțumesc Alin Ușeriu și Tibi Ușeriu pentru aceste două zile minunate în compania voastră și a voluntarilor Tășuleasa Social! La fel ca și acum, voi fi alături de Via Transilvanica până la capăt! Sunt sigur ca acest proiect va avea un impact incredibil în rândurile celor care vor să cunoască România reală!”.
Via Transilvanica va fi realizat pe modelul ”El camino”, cu un traseu de aproape 1.000 km care străbate 10 județe. În Bistrița-Năsăud, traseul va avea o lungime de peste 100 km și va străbate următoarele comune: Monor, Șieuț, Șieu, Mărișelu, Dumitrița, Cetate, Livezile, Bistrița Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei.
Traseul național are ca punct de plecare Drobeta Turnu Severin (Podul lui Apolodor din Damasc) și se va desfășura pe următoarele trasee: Traseul Cerna (Dunăre-Munții Cernei), Terra Daco Romana (Orăștie-Ulpia Traiana Sarmisegetusa), Valea Mureșului (Orăștie-Copșa Mică), Terra Saxonia (Copșa Mică-Deia), Terra Sicolorum (Deia-Sovata), Călimani (Sovata-Tihuța) și Bucovina (Tihuța-Putna), însumând astfel un număr de 950 km, pe raza a 10 județe (Mehedinți, Caraș-Severin, Hunedoara, Alba, Sibiu, Brașov, Harghita, Mureș, Bistrița-Năsăud și Suceava). Acest traseu tematic va promova natura, istoria și multiculturalitatea prin zonele pitorești, monumentele istorice unice în lume, peisajele deosebite, tradiții și obiceiuri locale.
În 12 iunie, Asociația Tășuleasa Social a lansat la Alba Iulia proiectul ”Via Transilvanica – Drumul care unește”. Drumul de 950 de kilometri va străbate ţara. Întrucât nu există în România un circuit care să poată fi parcurs altfel decât cu mașina, Tășuleasa Social și-a propus, în Anul Centenarului, având ca sursă de inspirație potecile de pelerinaj din Spania și cele de anduranţă din Statele Unite sau India, să înceapă amenajarea unui astfel de drum care să pornească de la Drobeta Turnu Severin – unde a intrat pentru prima dată în ţară Regele Carol – să străbată toată Transilvania și să ajungă la Putna unde se odihnește Ștefan cel Mare. Vor fi montate borne din kilometru în kilometru. Fiind un drum public, acesta va putea fi parcurs de persoanele iubitoare de drumeţii, natură, sport, doritoare să îl străbată în totalitate sau parţial. Drumul urmează să fie marcat cu elemente de identificare specifice, din materiale durabile, care să permită buna orientare a călătorului pe parcurs. Mai multe detalii despre proiect, pe viatransilvanica.com.
Foto: Facebook Radu Moldovan
Adaugă comentariu