Patronii firmelor de taxi din Bistriţa se plâng că administraţia locală amână de doi ani să ia o decizie privind solicitarea lor de creştere a tarifelor şi că se face că nu vede că o anumită companie de profil din oraş are o singură licenţă şi mai multe maşini de transport cu care îşi desfăşoară activitatea, deşi acest lucru este interzis prin lege.
Unii reprezentanţi ai firmelor de taxi, care au participat vineri la o dezbatere cu deputatul UDMR Benedek Zacharie, membru în Comisia de infrastructură-transport şi preşedintele subcomisiei care se ocupă de transportul rutier, ferovioar, naval şi aerian, au mai spus că, deşi Uber nu şi-a făcut încă simţită prezenţa la Bistriţa, se tem că, dacă statul nu va reglementa activitatea acestei companii, va fi concurenţă neloială de pe urma căreia vor suferi toţi taximetriştii care lucrează legal.
Într-o conferinţă de presă care a avut loc după întâlnirea cu patronii firmelor de taxi din Bistriţa împreună cu care a discutat despre modificarea Legii taximetriei care datează din 2012, aflată acum în dezbaterea parlamentarilor din Comisia de infrastructură-transport, deputatul Benedek Zacharie a spus că reprezentanţii firmelor de profil din oraş au avut mai multe amendamente la Legea 38/2012.
„Taximetriştii din Bistriţa sunt speriaţi de Uber, deşi spuneau că la Bistriţa nu este deocamdată. Ştim şi noi că sunt probleme şi la Cluj, şi la Bucureşti, şi la Timişoara. Undeva e şi o concurenţă neloială fiindcă cine conduce un taxi trebuie să aibă licenţă, atestat, o anumită vechime de când are permisul de conducere, pe când Uber nu are astfel de restricţii. Maşinile de taxi trebuie să fie atestate, vopsite în galben, inscripţionate. Deci există această teamă. Ei spuneau că au o problemă destul de mare în relaţia cu Primăria Bistriţa. Au cerut mărirea tarifelor cam de doi ani de zile. Nu au fost refuzaţi, dar tot timpul li se cere câte o justificare în plus. Au mai cerut ca ITP să fie odată pe an, acum este la 6 luni şi să se facă odată cu agrementul. Mi-au mai zis o chestie interesantă de care nu am ştiut: că taximetriştii nu sunt obligaţi să poarte centura de siguranţă când au clienţi, dar când nu au trebuie, şi le este foarte dificil când coboară clientul să-i dea rest, să-şi pună centura şi să şi plece de pe loc pentru că s-au oprit într-o zonă aglomerată, iar la zece metri Poliţia Rutieră îi opreşte şi le dă amendă pentru că nu aucentură. Nu pare o problemă foarte gravă, dar pentru ei este”, a spus deputatul UDMR.
Taximetriştii prezenţi la întâlnirea cu deputatul UDMR au mai spus că au avut probleme cu parcările, dar care s-au mai rezolvat între timp.
„Mai au probleme cu acei rechini, plus de-asta, spun dânşii, există firme cu o singură licenţă şi mai multe maşini, toate fiind inscripţionate, iar aici Poliţia Locală şi Primăria nu intervine sau nu vrea să intervină. Le-am cerut să trimită şi documentele care demonstrează acest lucru. Dacă într-adevăr există astfel de probleme va trebui să vedem de ce nu sunt sancţionaţi acei oameni care fentează legea”, a spus el.
El a menţionat că parlamentarii au în vedere ca, în noua lege a taximetriei, să existe tarife diferenţiate: de distanţă, adică de oraş, de noapte, pentru sfârşit de săptămână, sărbători legale sau curse în afara oraşelor.
„Tarifele din România în ce priveşte serviciul de taxi sunt sub Venezuela, Vietnam. Tarifele sunt stabilite de fiecare consiliu local. Noi am dorit să fie un tarif minimal şi altul maximal. Am stabilit nişte criterii în lege: tariful de pornire să fie de două ori mai mare decât tariful de distanţă, adică cel normal, pe km, staţionarea de 10 ori mai mare decât tariful de distanţă, tariful de noapte de 1,5 ori mai mare, tariful extraurban de două ori mai mare, iar la sfârşit de săptămână şi în sărbătorile legale să fie de 1,5 ori mai mare decât tariful de distanţă. Şi atunci primăriile să poată avea un tarif maximal. Până la urmă, piaţa o să aleagă tariful şi acolo vom ajunge. Noi am venit cu o idee, nici măcar propunere, ca tariful maximal să fie de trei ori mai mare decât tariful de distanţă”, a spus deputatul UDMR.
În noua lege a taximetriei vor fi prevederi şi în ce priveşte ţinuta şoferului, siguranţa pasagerului şi a şoferului: „Vor avea o anumită conduită, ţinută, va exista obligativitatea dispeceratului care să-i verifice permament, un atestat de bună comportare, un atestat al maşini. Vom stabili şi vechimea maşinii cu care se poate face taximetrie. Acum e de 10 ani, se va reduce termenul, dar am dori să introducem şi nişte facilităţi pentru cei care vor să achiziţioneze maşini electrice sau hibride”.
Modificările la Legea taximetriei vor intra în dezbaterea Parlamentului abia în luna septembrie. Pentru platforme de tip Uber va fi o altă lege, diferită de cea a taximetriei.
E posibil ca în lege să apară prevederea că taximetriştii trebuie să aibă măcar liceul absolvit, însă nu ştiu în ce măsură toţi absolvenţii de liceu îndeplinesc acele cerinţe ale dvs. Fireşte însă că vor fi dezbateri în Parlament. Mie mi s-ar părea decent ca, într-un taxi, să nu se fumeze, să nu bubuie manelele şi nicio altă muzică dacă nu vrea clientul, să nu fie toate geamurile deschise vara doar pentru că nu vrea şoferul să pornească aerul condiţionat, să nu fie pornită la maxim staţia ca să se audă toate discuţiile din dispecerat, conducătorul auto să nu fie în pantaloni scurţi şi şlapi, indiferent cât de cald e afară, iar convorbirile lui telefonice cu terţi să fie interzise. Nu văd de ce eu, ca şi client, trebuie să ascult convorbiri cu nevasta, să-mi bubuie capul de la muzică şi urechile de la curent. Plătesc şi am dreptul să fiu tratat cu respect.
Cu venirea sezonului estival apar si prostii cu masini cu volan pe dreapta si nu numai… muzica in masina la maxim de trepideaza tablaria si geamul deschis ca sa se auda pe toata strada ca el este prost.. multi ciobani sunt in orasul asta
Of ca nu mai este mult pana vin acasa salahorii diasporezi!
Vedeți că sunteți off-topic. Discutia este despre TAXI şi UBBER, nu despre salahori.
Voi credeți că noi suntem salahori la un program de muncă de 37 ore pe săptămână (7:00 -14:24 de luni până vineri)?
Salariu BRUT anual de 200.000 lei.
6 săptămâni de concediu pe an.
Alocație pt copii de 600 lei pe lună × 2 copii.
Asistență medicală gratuită
Bursă de studii pt toți studentii care nu locuiesc cu părinții de 3800 lei/lună.
Membru de sindicat
Protectia muncii se respectă
Munca la negru se pedepseşte
Vom beneficia de pensie de stat 4000 lei/lună, + pensie privată de 4000 lei/lună.
Casă (105 m2), grădină cu gazon şi gard viu.
Până la mare, fac 10 min pe jos.
Copiii au invătat la Şcoala de Muzică să cânte la saxofon şi trompetă.
Joacă fotbal la juniorii unei echipe de Liga1, este in lotul lărgit al echipei naționale a țării respective.
Nici nu mai ştiu in câte oraşe am fost (Paris, Berlin, Barcelona, Praga, Viena, Nisa, Lisabona etc.)
Pe stradă e plin de studente scandinave, frumoase şi deştepte.
Numai salahor nu sunt la un program de 37 de ore de muncă pe săptămână!
UBBER este interzis aici unde trăiesc eu- concurență neloială!
Cred că preturile la Taxi ar trebui să crească. Un tur de la Han până pe Independentei costă doar 6 lei.
Salariile au crescut, acciza la benzină a crescut, asigurarea Casco e mai scumpă, serviceul e mai scump, etc. şi atunci tarifele la Taxi, să rămână tot ca inainte?
Stii prea bine ca nu era vorba despre tine. Eu ma refer la salahorii agresivi de dreapta. Ma refeream la cei care acriau comentarii la ziarele din strainatate, sa nu cumva sa nu afle strainii ca noi suntem cea mai corupta tara din lume, atunci cand i-a fabricat DNA-ul dosarul lui Ponta.
La taxiuri nu ma pricep, ca nu folosesc si nu am folosit cred ca in ultimii 15 ani.
Eu credeam ca exista doar tarif minim, asa ca ma mir ca exista tarif maxim si firmele nu pot sa puna ce pret vor.
Decãt bandit de stânga, mai bine salahor de dreapta. Mult mai bine.