De cel puţin patru ani de antrenamente zilnice are nevoie un cal pentru ca să poată participa la un concurs de atelaje şi să treacă în timp scurt printre 20 de obstacole artificiale a căror lăţime a porţilor, respectiv distanţa dintre ele, este mai mare doar cu 10-15 centimetri decât ecatamentul roţilor din spate al trăsurilor. Doborârea unui obstacol îl costă pe concurent trei puncte, iar depăşirea timpului de bază se penalizează şi ea. Ca urmare, armonia între cei doi cai şi cei doi oameni din trăsură – driver şi secund- trebuie să fie perfectă, iar concentrarea totală.
Dacă unul singur e într-o zi proastă, rezultatul echipei are de suferit, iar duminică, s-a putut vedea cu ochiul liber cum un cal mai agitat a „stricat” oarecumva planurile unor echipaje cotate cu şanse mari la podium. Însă poate că tocmai de aceea proba a fost urmărită cu multă atenţie şi emoţie de oamenii adunaţi cu sutele în jurul bazei hipice – mai mulţi ca niciodată, abia dacă puteai arunca un ac în jurul ringului, iar de găsit loc de parcare nici nu a mai putut fi vorba după ora 10.00.
De la puşti de o şchioapă până la oameni în toată firea, publicul a exclamat de bucurie de fiecare dată când atelajele au trecut ca peştele prin apă printre jaloane şi a oftat de câte ori a mai căzut vreo minge pusă strategic pe fiecare con. „A lovit-o calul cu copita, era prea grăbit!”, şi-au dat mulţi cu părerea, alţii fiind convinşi că, dacă driverul lua o curbă mai puţin strâmtă, rezultatul ar fi fost altfel. Driverii şi-au văzut însă de drumul lor, aşa cum o fac mereu, conştienţi că, deşi calul e printre cele mai inteligente animale, totuşi e o fiinţă necuvântătoare supusă greşelii. Cu toţii s-au bucurat că au trecut linia de sosire şi că nu au muncit degeaba în ultimul an.
Florin Burcă, care a condus şi anul acesta atelajul Hergheliei Beclean, a reuşit să se claseze pe un frumos loc cinci la proba de obstacole, dovedind că face progrese în relaţia cu cei doi cai antrenaţi pentru început de regretatul Imre Zoltan. Probabil că, de undeva, din cer Zoli baci zâmbeşte acum mulţumit. Caii care i-au fost atât de dragi nu l-au făcut de ruşine. Nu va fi nevoie nici de biciul pe care Florin Burcă l-a primit în dar de la Federaţia Ecvestră Română şi care a ţinut, în felul acesta, să-i aprecieze eforturile şi străduinţa de a fi un urmaş demn al celui mai mare iubitor de cai pe care l-a avut vreodată Herghelia Beclean şi a cărui amintire este încă vie în inimile tuturor.
După încheierea probei de obstacole, a urmat festivitatea de premiere onorată de prezenţa ministrului Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, care, alături de primarul Becleanului, Nicolae Moldovan, de senatorul Ioan Deneş, de directorul Direcţiei Silvice Bistriţa-Năsăud, Gheorghe Ivan, şi de directorul Hergheliei Beclean, Traian Lăpuşte, au înmânat câştigătorilor cupele şi diplomele binemeritate. Printre cei felicitaţi s-a numărat şi Paul Pop, alias Jack, care a obţinut locul IV la proba de dresaj. Ministrul Sănătăţii i-a strâns mâna şi i-a urat mult succes.
Câştigătorul etapei a doua a Campionatului Naţional de Atelaje a fost Bajko Tibor (dreapta) de la Clubul Krigel din Gheorgheni judeţul Harghita. Pe locul al doilea s-a situat Orosz Laszlo de la acelaşi club, iar pe locul trei Racokzi Gergo de la Clubul Maks.
După ce au primit cupele şi diplomele, concurenţii au făcut un tur de onoare şi apoi o cursă liberă spre bucuria tuturor celor care au venit să vadă finalul concursului. În faţa oamenilor care iubesc echitaţia, driverii şi-au scos la rândul lor pălăria, mulţumind totodată gazdelor pentru organizarea impecabilă de anul acesta.
Conducerea Hergheliei Beclean anunţă că, la sfârşitul săptămânii ce urmează, va mai fi un concurs, de data aceasta de anduranţă.
Adaugă comentariu