Primarul Ovidiu Crețu spune că mizează pe ”o mobilizare exemplară” a constructorului pentru ca lucrările la Campusul Școlar al Colegiului Național ”Liviu Rebreanu” să fie gata la termenul de 30 iunie.
”Banii sunt bugetați, este vorba de 3,5 milioane de euro, banii îi avem din excedentul financiar pe 2015, deci nu este niciun fel de problemă să finalizăm aceste lucrări. N-o să avem niciun fel de problemă. Contăm pe o mobilizare exemplare a conjmstructorului, MIS Grup a arătat că știe să se mobilieze când nu are piedici din alte părți. Sunt șase obiective acolo. Prima punere în funcțione va fi școala gimnazială, apreciez că la finalul lunii februarie – mijlocul lunii martie. Va fi un efort deosebit. Și cantina, internatul, sala de sport, toate trebuie să finalizeze până la vară”, a spus Crețu la AS TV.
MPOR a emis o Instrucţiune care prevede că toate contractele cuprinse în ”Lista proiectelor cu risc de neimplementare în perioada de eligibilitate a POR 2007-2013” vor putea face obiectul unor acte adiţionale de prelungire a duratei acestora, în scopul îndeplinirii integrale a obiectivelor şi indicatorilor şi în vederea asigurării funcţionalităţii din surse proprii ale beneficiarilor (cheltuieli neeligibile în cadrul proiectelor).
Primăria Bistriţa implementează proiectul ”Edificare şi construire Campus Şcolar Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu”, inclus pe lista mai sus menționată, termenul de finalizare fiind acum 30.06.2016.
Contractul de finanțare a fost semnat în 11.09.2014. ”În timpul implementării proiectului s-au constatat necorelări între cererea de finanţare, partea desenată şi devizele de lucrări. De asemenea, datorită faptului că documentaţia tehnico-economică a fost elaborată şi aprobată în anul 2008, a apărut necesitatea de modificare a unor soluţii tehnice prevăzute în proiectul tehnic, precum şi de corelare cu legislaţia nou apărută. Acestea au condus la întârzieri în execuţia lucrărilor şi la nefinalizarea lor până la data de 31.12.2015”, a explicat municipalitatea.
În urma modificărilor, costurile totale ale proiectului ajung la 32.500.979,77 lei (7,4 milioane euro).
Lucrările care fac obiectul contractului de finanţare constau în: reabilitare imobil şcoală gimnazială (cu mansardare), reabilitare internat şcolar (cu mansardare), reabilitare sală de sport şi transformare în sală de sport polivalentă cu extindere (sală de gimnastică), reabilitare, mansardare şi refuncţionalizare imobil existent în centru de documentare şi informare, construire cantina si sala de sport polivalenta precum şi sistematizare pe verticală.
Valoarea estimată a lucrărilor în 2016 la Campusul CNLR: 17.900.000 lei din bugetul local. Constructor: SC MIS Grup SRL Anieș.
Asistam pentru a nu-stiu-cata oara la acelasi film cu prosti, al carui generic este ”Edificare şi construire Campus Şcolar Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu”. Trebuie stiut ca la inceputul lunii septembrie, 2014, cu ocazia unei vizite la Bistrita, Liviu Dragnea la vremea aceea Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, şi primarul Ovidiu Creţu au semnat, contractul de finanţare pentru realizarea Campusului Şcolar al Colegiului Naţional ”Liviu Rebreanu”. Dupa semnarea contractului, Liviu Dragnea a atras atenția asupra termenului-limită, care trebuie respectat în acest caz: ”Am semnat un contract de finanţare, o parte dintr-un program ambiţios al Guvernului de investiţii masive în educaţie. Vreau să vă atenţionez, domnule primar şi domnule director, că acest contract are termen de finalizare 15 luni, vă atenţionez că după decembrie 2015 nicio factură nu mai poate fi trimisă la Bruxelles şi vreau să fiţi atenţi, dar şi constructorul, ca termenul să fie respectat şi calitatea lucrărilor să fie ireproşabilă. Vom monitoriza calitatea lucrărilor”.
Si totusi, nu raspunde nimeni pentru pierderea fondurilor europene chiar daca atat primarul Cretu cat si directorul Rus au fost avertizati in momentul semnarii contractului ca lucrarile trebiue incheiate in 15 luni. Argumente de tipul că documentaţia tehnico-economică fiind elaborată şi aprobată în anul 2008, a apărut necesitatea de modificare a unor soluţii tehnice prevăzute în proiectul tehnic, precum şi de corelare cu legislaţia nou apărută, ceea ce a generat întârzieri în execuţia lucrărilor şi nefinalizarea lor la termen, sunt idioate si fara acoperire. Adica dupa mintea lor proiectele din 2008 nu mai sunt valabile in 2015. Aceasta scuza este o incercare nereusita de acoperire a indolentei si incompetentei in cheltuirea banilor publici
Asistam pentru a nu stiu cata oare la minciunile si dezinformare securistilor din PNL. Multumim Tavi, stai jos, ai nota 4.
Notarea nu o poate face oricine. E clara vina primarului si a directorului CNLR pentru neimplementarea proiectului in termenul stabilit, de pierderea a cateva milioane de EUR din fonduri EU, daca nu cumva a fost totul premeditat. Pentru un asemenea management dezastruos al unui proiect, fie a fost ceva voit (oare cu ce scop ?), fie esti incompetent sau cel putin prost. De prostie nu-i suspectez pe cei 2 mari manageri, insa de ceva incompetenta (cel putin in cazul directorului CNRL) si de mult efort in a obtine avantaje personale, din plin. Oare cat timp vor mai putea fi pierduti bani publici argumentandu-se ca a aparut ceva neprevazut. Adica atunci cand mansardezi o cladire existenta, nu expertizezi anterior daca fundatia o suporta ? Oare ce interes pot avea persoane cu orgolii atat de mari ca si directorul CNLR si primarul, pentru a risca sa fie catalogati ca incompetenti sau prosti ? Ce usor gasim solutii pentru acest esec ,,rasunator” – finantam din excedentul bugetar. Pai nu ma incant deloc, ca faceti ,,praf” bani carora li se putea da o alta destinatie. Daca eram o tara emancipata, dumneavoastra domnilor manageri daca ati fi avut bun simt, constiinta si ati fi folosit ,,ochii critici” pe care-i folositi cand ii criticati pe cei din jurul vostru, ar fi trebuit sa renuntati la functiile pe care le detineti in prezent. Din pacate ne ramane doar speranta, ca la alegerie din iunie 2016 (sau cand vor fi) vom avea un primar mai prosionist, mai modest, cu mai multa viziune ( cu toate ca sunt partial sceptic). La fel si speranta, intr-o schimbare la CNLR, daca nu asteptam pensia de peste 2 ani a actualului etern manager, cu 0 realizari. Important e ca e bun orator (recomandam ascultarea a maxim doua discursuri, altfel riscati sa auziti aceeasi placa stricata) si ca isi domina ajor colegii. Ar trebui sa fie suficiente aceste calitati, doar acestea sunt criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca directorul CNLR.
Paguba estimata, prin neparticiparea fondurilor europene la continuarea aceastei investitii, ( care trebuia incheiata la 31.12.2015 ) , va fi continuata obligatoriu de Primaria Bistrita, avand ca sursa unica de finantare – bugetul local, ( cu finalizare obligatorie la 30.06.2016, nerespectarea si a acestui termen va duce la restituirea banilor primiti pana in 31. 12.2015 de la fondurile europene ) este de 4,5 milioane de euro !
Cu toate angajamentele si contractele de antrepriza scrise si semnate de parti, nu exista nici un vinovat pentru nefinalizarea in termen a investitiei la 31.12.2015..!
Alo CURTEA de CONTURI, mai existi ?