Actualitate

Când încetează mandatele directorilor de şcoli care nu au promovat concursul

Mandatele directorilor de şcoli care nu au promovat concursul pe post sau nu l-au susţinut încetează în curând. Ministerul Educaţiei a transmis Inspectoratului Şcolar Judeţean ordin să numească alţi directori prin „detașare în interesul învățământului până la organizarea concursului”, dar nu „mai târziu de sfârșitul anului școlar 2016-2017”.

„În data de 21 decembrie, inspectoratele școlare județene vor emite deciziile de încetare a detașării în interesul învățământului pentru directorii în funcție la acest moment, începând cu data de 9 ianuarie 2017. În paralel, vor fi emise și deciziile de numire pentru funcțiile de director/director adjunct, începând cu data de 9 ianuarie 2017, pentru candidații care au promovat concursul. Totodată, vor fi aprobate deciziile de numire prin detașare în interesul învățământului până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar 2016-2017, pentru funcţiile rămase vacante după validarea rezultatelor finale. Potrivit metodologiei de concurs, în aceste funcții nu vor fi numite persoanele care până la organizarea concursului au ocupat poziții de director sau de director adjunct în unitatea de învățământ respectivă și nu au participat la concurs, respectiv persoanele care s-au prezentat la concurs, dar nu au fost admise”, se arată într-un comunicat al MEC.

Conform acestuia, în perioada 21 decembrie 2016-6 ianuarie 2017 inspectoratele școlare județene se vor asigura că la nivelul fiecărei unități de învățământ sunt revizuite încadrarea cu personal didactic și orarul. Totodată, vor fi organizate ședințe publice pentru repartizarea cadrelor didactice afectate de revenirea foștilor directori/directori adjuncți la catedrele rezervate în urma încetării detașării în interesul învățământului și a orelor rezervate ca urmare a numirii în funcție.

La nivelul întregii ţări, rezultatele finale, stabilite după soluționarea contestațiilor, indică faptul că 5.405 candidați au promovat concursul național de ocupare a funcţiilor vacante de director şi director adjunct în unităţile de învăţământ preuniversitar. Astfel, rata de ocupare a posturilor de conducere din unitățile de învățământ preuniversitar este de 63,26% pentru posturile de directori (4.066 de posturi ocupate din 6.427 de posturi scoase la concurs), respectiv 53,84% pentru posturile de directori adjuncți (1.339 de posturi ocupate din 2.487 de posturi scoase la concurs).

Dintre cele 4.066 de posturi de director ocupate prin concurs, 3.513 de posturi vor fi ocupate de cadre didactice care anterior concursului au deținut această poziție în aceeași școală, în timp ce 32 de posturi vor reveni unor profesori care anterior au deținut funcția de director în altă școală. Alte 124 de posturi vor reveni unor cadre didactice care au ocupat anterior funcția de director adjunct în aceeași școală, iar 5 posturi vor fi ocupate de persoane care anterior au îndeplinit funcția de director adjunct în altă școală. Pe de altă parte, 307 posturi vor fi ocupate de profesori din aceeași școală care nu au mai ocupat funcții de director/director adjunct, iar 85 de posturi vor reveni unor cadre didactice fără funcții de conducere în prealabil, dar provin din altă școală.

În ceea ce privește cele 1.339 de posturi de director adjunct ocupate prin concurs, 50 de posturi vor reveni unor profesori care anterior concursului au deținut această poziție în aceeași școală, în timp ce 4 posturi vor reveni unor cadre didactice care anterior au avut funcția de director în altă școală. Alte 1.074 de posturi vor reveni unor profesori care anterior au ocupat funcția de director adjunct în aceeași școală, iar 9 posturi vor reveni unor persoane care au ocupat funcția de director adjunct în altă școală. De asemenea, 203 posturi vor fi ocupate de cadre didactice din aceeași școală, care nu au ocupat anterior funcții de conducere, iar 19 posturi vor reveni unor cadre didactice din altă școală, care nu au avut funcții de conducere.

Conform calendarului aprobat prin ordin de ministru, vineri, 16 decembrie 2016, rezultatele finale vor fi validate de consiliile de administrație ale inspectoratelor şcolare județene, iar cei 5.405 candidați promovați vor fi numiţi în funcţie pentru o perioadă de 4 ani, prin decizie a inspectorului școlar general. Aceștia vor încheia un contract de management administrativ-financiar cu președintele consiliului județean/primarul general al municipiului București și un contract de management educațional cu inspectorul școlar general.

Contractele de management administrativ-financiar și contractele de management educațional se încheie pe o perioadă de 4 ani pentru persoanele care au mai mult de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare. În situația în care există persoane care au mai puțin de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare, documentele sus-menționate se încheie până la data îndeplinirii condițiilor legale de pensionare și pot fi prelungite prin act adițional pe perioada menținerii ca titular în funcția didactică peste vârsta de pensionare, în condițiile legii. Persoanele care au împlinit deja vârsta de pensionare vor semna contractele de management administrativ-financiar și contractele de management educațional pentru perioada în care-şi vor păstra statutul de titular în învăţământul preuniversitar.

Numirea în funcțiile de director și de director adjunct pentru unitățile de învățământ de stat, ca urmare a promovării concursului, se realizează prin decizie a inspectorului școlar general, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la validarea rezultatelor concursului.

 

Etichete

12 comentarii

  • Este si cazu dupa ani de zile de bezna in scoala ODORHEI.DU-TE domnu grigore,lasa-ne domnu grigore……lasa-ne……..

    • Apropo daca mege gorice in pensie sa predea si drujba care a simulat ca este furata…..GORICE DRUJBA .NU CUMVA CREZI CA AI MERE TU IN PENSIE FARA A REGLEMENTA CU DRUJBA si celelalte furaciuni din scoala.

  • Ce se intampla la CNLR Bistrita, unde directorul nu s-a prezentat la concurs, avand in vedere ca pentru directorii în funcție la acest moment, mandatul inceteaza începând cu data de 9 ianuarie 2017. Metodologia prevede ca in astfel de situatii, directorii vor fi numiti prin detașare până la organizarea unui nou concurs, care va fi organizat nu mai târziu de sfârșitul anului școlar 2016-2017, cu mentiunea ca nu vor fi numite persoanele care până la organizarea concursului au ocupat poziții de director sau de director adjunct în unitatea de învățământ respectivă și nu au participat la concurs, respectiv persoanele care s-au prezentat la concurs, dar nu au promovat.

    • Stai să vezi cine va face Guvernul, mai întâi. O ordonanţă de urgenţă care să modifice toată metodologia de concurs şi să prelungească mandatul directorilor în funcţie nu e greu de dat. Sau schimbă numele ministerului şi anulează toată procedura de concurs, pe motiv că s-a schimbat persoana juridică ce gestionează domeniul educaţiei. Soluţii „e destule”.

  • Nicio problema, cei care nu au fost la concurs raman cat vor ei si partidul. Initial s-a spus ca din 16 decembrie le inceteaza detasarea, acuma ca din 9 ianuarie, apoi ca din februarie ca sa se termine semestrul si sa nu bulverseze incadrarea, iar din februarie se va astepta organizarea concursului si uite asa trece anu … „noi cu drag muncim”. Sunt destule persoane care sa „faca jocurile”.

  • cei responsabili cu respectarea legii o incalca flegrant prin sustinere celor care nu indeplinesc conditiile de mentinere pe post, le sustin dreptul de a incalca metodologia si asta cine poate sa o faca decat iresponsabilii, cei fara respect fata de lege, pe care nu elevii ii intereseaza ci doar scaunul, relatiile si partidul .Unele inspectorate,respectiv cel din Bucuresti ,sustin pe cei care nu mai au dreptul sa fie dirctori dar car nu pot accepta acest lucru.In ce tara traim? DE C………

    • Domnilor, hai sa fim realisti! De ce sa fie numit un director, tot fara concurs, pentru cateva luni, cand exista alternativa sa ramana acelasi, care are experienta. Sunt doar cateva luni! Apoi va fi alt concurs. Pe cine deranjeaza?? Vrea careva sa fie director neaparat?? Sa participe la concurs si va fi!

  • Felicitari pentru directorii care au luat concursul,dar nu este corect dupa ce au fost cazuti la examen sa fie aplaudati acei directori si numiti in functie ,ar trebui singuri sa aiba bunul simt sa se retraga daca nu au fost capabili.Intr-o singura institutie sunt foarte multi angajati si trebuie sa fie schimbati sa-u sa intelegem ca au relatii .De ce copiii la bacalaureat care nu au trecut examenul au fost cazuti si de ce in invatamant trebuie sa fie discriminati copiii.

  • In sistemul de invatamant pentru angajati se cere performanta si nu se poate explica acest concurs de directori care nu a fost atat de greu, daca au raspuns elevi de clasa a doua sa nu poata fie inlocuiti cu alte persoane din scoli . Daca a fost sustinut concursul trebuie eliminati cei care nu au trecut examenul ,precum nici elevii din institutiile de invatamant sunt iertati la examene.Atunci nu mai avem nevoie de acest sistem.

  • Concursul de directori a fost sustinut si am avut admisi care au fost numiti in functii,
    si respinsi care trebuie schimbati cu alte persoane ,de ce trebuie sa fie numiti de catre consiliu profesoral daca nu fac fata ,oare directorii nu au voie sa aiba performanta in invatamat.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.