Președintele organizației municipale a PNL, Sorin Hangan, anunțat drept viitor viceprimar al orașului Bistrița, a declarat că cea mai mare provocare a administrației alese la Bistrița va fi găsirea de resurse pentru cofinanțarea proiectelor europene: ” Vom strânge cureaua, mai putem apela și la credite pentru investiții care aduc plus valoare și sunt eficiente”.
”Suntem foarte determinați să schimbăm tot ceea ce nu a fost la locul său până acum. Am încredere că, în exercițiul financiar 2021-2027, vom fi capabili – punându-i la treabă pe angajații din Primăria Bistrița, iar dacă nu, vom apela pro bono la colegii noștri specialiști în domeniu – să facem proiecte pentru tot ce ne putem încadra ca măsuri să obținem cât mai mulți bani ca să punem orașul Bistrița acolo unde le e locul, să-l văd strălucind cât mai curând posibil. Unele lucruri le putem face într-un timp scurt, altele în mediu, dar le vom porni și suntem determinați să facem acest lucru indiferent cât de grea e moștenirea. Am o rezervă vizavi de situația mondială, de criza aceasta sanitară care nu e o glumă, deși unii așa o iau. Ne mișcăm cu niște constrângeri, dar vrem să răzbim și să trecem peste orice obstacol. Cea mai mare provocare va fi găsirea de resurse pentru cofinanțarea proiectelor. Eu zic că ne vom descurca, vom strânge cureaua, mai putem apela și la credite pentru investiții care aduc plus valoare și sunt eficiente pentru că se întorc într-o zi banii înapoi. Va fi o mare provocare, dar nu am teamă că nu vom găsi soluții pentru lucrurile serioase, pentru că până acum s-au găsit soluții și pentru lucrurile neserioase”, a spus Hangan.
Întrebat ce planuri are PNL pentru municipiul Bistrița, el a răspuns: ”O să facem toate acele lucruri pe care le-am promis, chiar dacă a trecut o lună de la alegeri și timpul s-a comprimat. Până la sfârșitul anului, vom comanda un audit financiar, un audit legat de personal pentru că sunt 20 de directori în Primărie și vreo 38 de servicii. (…) O să pregătim bugetul pentru anul viitor, o să facem platforme prin intermediul cărora să informăm și consultăm cetățeanul vizavi de tot ce se întâmplă. Vom face și o bugetare participativă, adică cetățeanul să spună măcar pentru o parte din bani spre ce să se ducă. Tot ce am promis o să facem. Să sperăm că Dumnezeu ne va feri de probleme mai dificile în ce privește pandemia, că nu ne așteaptă o iarnă grea și încă mai putem lucra pentru că sunt ceva șantiere pornite. Să vedem cum le conservăm la iarnă ca să le putem relua în primăvară”.
Sorin Hangan a relatat, răspunzând unei întrebări, și care au fost circumstanțele care l-au determinat să se implice activ în politică.
”În 2007, mi-am cumpărat o casă după multă muncă, agoniseală și multe sacrificicii. Am vrut să-i aduc niște îmbunătățiri și după ce m-a costat mai mult decât m-am așteptat, m-am trezit cu un bloc de șapte etaje la câțiva metri de casa mea. Vecinii m-au abordat, nemulțumiți de ce se întâmplă, mi-au spus că nu a dărâmat Ceaușescu casele din Traian Banciu, dar au ajuns să o facă alții. Am făcut o reclamație, ne-am dus la Primărie și ne-au tratat cu superficialitate ca să nu zic zeflemea. Și atunci m-am ambiționat și am cerut certificat de urbanism ca să fac și eu un imobil P+5 și mi-au spus că nu se poate. Mi-am dat seama că de pe margine doar ne plângem, așa încât am decis să intru în politică pentru ca să schimb aceste lucruri și să nu ne mai batem joc de cetățeni. Am investit mult timp și mulți bani fiindcă sunt de 6 ani președintele organizației municipale a PNL și nu mi-a dat nimeni o sticlă de apă minerală și nici nu m-am dus să cerșesc. Când a fost nevoie, am pus de la mine. De-asta am intrat în politică, să schgimb lucrurile. Nu știu câte calități am, dar una am: sunt ambițios. Am vrut de atunci ca cetățeanul să fie în centrul atenției unei administrații, să fie administrația partenerul cetățeanului”, a spus Sorin Hangan.
Sorin Hangan (52 de ani) este antreprenor, managerul unei firme specializate în construcții din lemn.
In legatura cu auditul financiar, spuneti auditorilor cati directori vreti sa ramana si daca-i platiti bine o sa ramana cati doriti , eventual o sa reduca inca unul…Dupa parerea multora 4-5 directii ar fi mai mult decat suficient pentru un oras ca Bistrita . D-le Hangan , posibil viitor viceprimar , va spun ca orice organism viu , includ aici si o organizatie , tinde sa creasca , sa se dezvolte . La un mar de pilda , sau la vie , trebuie facute taieri pentru a pastra un echilibru intre crestere si rodire .Daca marul e batran si nu mai face roade atunci se poate incerca intr-o prima faza o asa numita taiere de intinerire.Daca nici asa nu rodeste i se arata securea…Faceti intocmai ca la mar si incepeti cu taieri care sa asigure cele doua obiective:cresterea si rodirea.Aveti grija sa urmati sloganul campaniei electorale PNL dar sa nu demolati ce au construit bine ceilalti.Nu confundati dezvoltarea cu demolarea! Lumea este atenta si nu toti uita…In oras nu sunt chiar asa multi liberali. In alta ordine de idei , daca ati pus bani de la D-vs. (sper ca nu pentru apa minerala si alune…) acum aveti ocazia sa-i recuperati. Acest audit poate fi primul pas.In legatura cu eventualele calitati pe care un om le poate avea , va spun ca acestea trebuie observate de altii.Stiti cum se spune in popor:”Lauda de sine , nu miroase a bine”.Aveti grija , ambitia singura , de multe ori poate ajunge sa fie un defect.TREBUIE MULTA, MULTA MUNCA , PERSEVERENTA SI POATE O CONJUNCTURA FAVORABILA PE CARE ROMANUL O NUMESTE NOROC. Sfatul meu: FACETI INTAI , apoi la intervale nu mai mici de un an , iesiti si spuneti public ce ati reusit sa facetii
(lucruri palpabile , cuantificabile, pe care sa le poata observa bistritenii) si ce n-ati reusit , dar nu mai dati vina pe greaua mostenire.Nu va laudati cu ce au inceput altii , este firesc si de bun simt ca lucrarile incepute sa fie finalizate.Punct
Mai vrem o partie si pe Cighir sau Bobeica !
D-le Hangan, daca ati trecut prin experienta cu blocul din vecini de care ziceti, inseamna ca o sa intelegi repede cat de mare e haosul in cadrul directiei de urbanism. Angajatii de acolo trebuie dati afara toti. In Bistrita se construieste urat, haotic, fara autorizatie sau fara sa se respecte autorizatia.
ASTEPTAM ACEST AUDIT.
Audit de personal si AUDIT in ce priveste modul de cheltuire a banilor.
Cine se face vinovat sa plateasca inainte de a pleca de la primarie.
L am auzit pe dl primar Turc ca , in primarie sunt 20 directori si 39,40 sefi serviciu /,birou.
Dumnezeule mare, cu ce se ocupa ăștia?
Minim 5,6 directori si 15 sefi serviciu ar fi suficient, tot ăștia au fost cei care au încasat bani pe proiecte pe langa salariul generos dat de primar cum a vrut mușchiul lui.
Am informatii ca primarul a dat salarii fara sa respecte nicio lege, a taiat salarii de la cei mai napastuiti si a umflat sefii.
Pe site ul primăriei se pot vedea salariile de vazut ce abuzuri a facut.
Salariile de la Cada de Cultura a lui Cozma depășesc orice limita a bunului simt.
30,40 dansatori platiti sa faca ce?
Dirijor, consultanți artistici vreo 10, ce fac?
Domnule Hangan ati fost consilier local, ce ati facut in ani astia? Va spun ,nimic.
Cum puteti veni acuma cu promisiuni?
Cine o sa sufere, tot amaratii?
Este de stiut faptul ca sunteti un pic cam impulsiv, necontrolat, tindeti sa jigniți, ( a se vdea, /asculta sedintele CL) fara o abordare corecta a lucrurilor fara răbdarea de a verifica la sânge cum stau lucrurile o sa aveti un mare esec.
Si atentie nu va înconjurați de aceiasi pupători de dosuri, astia au experienta cu lingușeala si pupatul.
Audiente nuai faceti ca si Cretu pe holul primariei, poate am lucruri si probleme pe care nu vreau sa le audă toti.
Audienta pe hol iar Kalman sau Tanco sau Negrea in birou.
Mirela, ai dreptate numai ca, ordinele vin de jos dus in jos.
Adica de la primar, arhitect si executantul daca nu are coloana face ce i se dictează.
Ma uitam la un nou bloc pe Petre Ispirescu in locul unei cade frumoase.
Cine da socoteala pentru asa o aberatie?
Primarul, arhitecta, alta șefa care este doar de umplutura acolo?
Nimeni pentru ca asa a dispus primarul asa gum s a intamplat cu blocurile fara utilitati din Zavoaie, cu bl de pe Calea Moldovei fara nici un fir de iarba fara loc de joaca si cu un impact viuzual negativ cand te uiti ce este in jur.
St O Iosif -bloc in strada, la pidul Jelnei alt mastodont in strada.
Credeti ca toate astea sunt degeaba?
Ar trebui dati afara in secunda doi a celor care s au pretat la asa ceva.
Primarul care a fost capetenia tuturor relelor a plecat, dar sper nu de tot, adica sa plateasca nemernicul.
Primele masuri ale noului primar si viceprimar: schimbarea mobilierului din birourile care le revin. Pacat de cei care inca mai cred ca Romania se imparte in doua : raii la psd si bunii la pnl.
Clasd, ai dreptate , la audit dunt persoanele care au fost credincioase Cretului, ba mai mult un domn Pacurar de la audit a fost pana mai ieri consilierul lui personal.
Iar actuala șefa de la audit tremura din toate încheieturile ca ,asa cum a pus o asa ii era frica sa nu o schimbe, adica nu a intrebat pe nimeni si a ajuns șefa pt ca asa a vrut Cretu.
Inainte a fost un domn Rus adica tatal lui Rus sef la proiecte europene adica sotul unei doamne de la personal adica fata unui fost viceprimar Georgiu si sora unui sef de la politia locala si cumnata unei alte doamne de la politia locala .
Cam asa stau lucrurile, încrengături si neamuri peste neamuri pe care nu o sa le puteti schimba domnule Hangan doar nu ati reusit de 8 sau 12 ani de cand sunteti la primarie.
Lăsați vitejia ca si dvs ati avut de castigat.
Vorbiti de un bloc nu stiu unde iar dvs nu vi s a aprobat, este jenant sa plangeti ca o muiere dupa ce ati avut toate pârghiile sa faceti ceva.
Mai mult v au dirijat dezvoltatorii.
Cel care scrieți asa detaliat, scoateti in evidenta numai unele probleme pentru a deturna atentia oamenilor de la ale dvs. La români este o vorba, hotul striga hotii.
Nu era vorba de hoți, ci despre deturnarea atentiei pe care o faceti in mod voit, daca nu ați înțeles ideea.
Nu era vorba de hoți, ci despre deturnarea atentiei pe care o faceti in mod voit, daca nu ați înțeles ideea.
Bun de gura, iar la treaba tot de gura bun!
Trebuie analizat în linii mari un proiect de dezvoltare urbanistica a orașului. Cu zone care rămân la stadiu de clădiri istorice/de patrimoniu (și se reabilitează, se conservă), încercând să se pună în valoare trecutul istoric. Și cu zone moderne. Încercând să nu aglomeram orașul construind bloc lângă bloc. Spațiile verzi (recreative) trebuie să reapara între blocuri. Trebuie să reapara trotuarele. Doar cu ajutorul parcărilor etajate se creează spațiu pentru locuri de joacă pentru copii, spații pentru sport în aer liber, spații verzi. Nu mai trebuie acordate avize de construcții dacă în spațiul destinat pentru construirea unui nou bloc nu există spațiu verde aferent numărului aproximativ de locatari și locuri de parcare. Pentru toate astea există specialiști capabili nu pile.
Bun, ca si sfat micut dl Turcu ar trebui sa inceapa cu respectarea programului de lucru la Primarie.
Respectul orei de incepere a orarului de munca, respectul numarului de ore muncite. E simplu. Nu cu registre semnate ci cu loguri electronice validate cu carti de acces intrare -iesire.
Apoi, a doua recomandare, revizuirea organigramei, la o versiune minimalist eficienta. Identificarea celor persoane numite in literatura de specialitate bottleneck din cauza ca sunt indispensabile (in avantajul lor de cele mai multe ori) dar pentru organizatie constituie piedici din cauza ca nefunctionarea(absenta, incapacitarea lor) produc blocaje.
Iar aici e o arta in a face in asa fel ca o subunitate sa functioneze si absenta persoanei xulescu, in general pe fiecare atributie ar trebui cel putin 3 oameni formati sa faca acel lucru(asta nu inseamna a angaja mai multi ci de a forma prin rotatie interna, formari interne personalul). Ai o absenta la lucru, nu tot departamentul asteapta reintoarcearea din concediu sau spital a lui xulescu. Ai o pensionare…a doua zi alta persoana va prelua sarcinile. E greu lucrul acesta intr-o cultura in care specializarea in a avea monopolul unei sarcini insemna putere si job pe viata..dar in realitate omoara concurenta(doar avand o competitie sanatoasa intre cateva persoane poti ameliora un departament).
Responsabilizarea- creerea unor indicatori de performanta- numar de plangeri inregistrate-rezolvate de exemplu e un alt tip de a urmari evolutia. Desigur trebuie sa se increada in angajati dar trebuie sa vada ce merge ce nu merge in echipe. Pentru ca la urma e munca in echipa. Unele sarcini pot fi automatizate altele nu. Altele pot pur si simplu disparea.
Ar fi multe de facut, e un inceput bun adresarea unor probleme de incalzire punctuale dar un primar nu poate fi la fiecare calorifer prezent. Functiona in mod urgenta. Dar poate cere de exemplu compilatia situatiei privind incalzirea in scoli inca din iunie. Eu personal as angaja un data scientist in primarie si obligatia creeri unor baze de date cat mai complete transparente pe domenii de specialitate..(spatii verzi, calitate drumuri, calitate infrastructura incalzire) actualizate permanent care ar permite interogarea dupa parametrii necesari si mai mult sugestia unor solutii prin analiza acestor date.
Exemplu.
https://opendata.cityofnewyork.us
Cea mai mare provocare este ca actuala administratie sa renunte la natangeala pe care o afisa pana nu demult primarul DRUJBA. Pe urma sa fixeze sedintele CL de la ora 16, sa le transmita live, si sa acorde cetateanului dreptul la cuvant de 6 (sase) minute nu de trei cu suturi in cur si inchiderea microfonului in mod brutal. HA ….cum suna ?
Ar trebui sa luati la purecat toate avizele de constrctie date in ultimul timp.In unele cartiere de case din oras s-au aprobat constuirea de blocuri prin modificarea abuziva a reg de inaltime.Ca exemplu:in cartierul vis-avis de dedemann pe str ioan caianu exista un plan de constructie ptr un ansamblu de blocuri cu 7nivele,pe amplasamentul de azi al unei soc comerciale de val a metalului si de transport marfa.Odata cu aceasta veti putea vedea cu ce probleme se confrunta acest cartier:fara iluminat public,fara infrastructura .