Actualitate

Care va fi structura viitorului an școlar. Vacanța de primăvară, fracționată

Ministerul Educației și Cercetării a pus în dezbatere publică proiectul de ordin de ministru privind structura anului școlar 2020-2021. Viitorul an școlar va începe în 14 septembrie şi se încheie în 18 iunie, fiecare asemestru având 17 săptămâni, iar vacanţa de primăvară e fracţionată pentru a include Paştele ortodox şi pe cel catolic.

Anul şcolar se structurează pe două semestre, 34 de săptămâni, după cum urmează: Semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021); Semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie -18 iunie 2021)

”Având în vedere perioada în care vor avea loc Sărbătorile Pascale, am propus fracţionarea vacanţei de primăvară pentru a permite familiilor reunite, inclusiv membrilor din diaspora, să celebreze împreună”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării.  

Vacanţele elevilor sunt programate astfel:

  • Vacanţa de iarnă (23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021)
  • Vacanţa intersemestrială (30 ianuarie – 7 februarie 2021)
  • Vacanţa de primăvară
    • Paştele Catolic (2 – 11 aprilie)
    • Paştele Ortodox (30 aprilie – 9 mai)
  • Vacanţa de vară (18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului şcolar 2021-2022).

”Prin excepţie de la prevederile anterior menţionate pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar are 32 de săptămâni de cursuri şi se încheie la data de 4 iunie 2021. Pentru clasele a VIII-a, anul şcolar are 33 de săptămâni de cursuri şi se încheie la data de 11 iunie 2021, în timp ce pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor terminale şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are 37 de săptămâni de cursuri”, precizează ministerul.

Programul naţional ‚‚Şcoala Altfel’’ se va desfăşura în perioada 5 octombrie 2020 – 4 iunie 2021, pe o perioadă de 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare este decisă de unitatea de învăţământ.

3 comentarii

  • Mda, si între 11 aprilie si 30 aprilie o sa fie o mare labareala, numai scoala nu se poate numi „bucata” aia de 3 saptamâni în care nici copiii si nici profesorii n-au chef.

    • Mai renunțați la mentalitatea comunistă! Sunt Paștile catolice apoi cele ortodoxe în perioada aceea.

  • Măi oameni buni, oare se va întâmpla vreodată, în această viață, în existența acestei țări, până acuma nu am avut parte de așa ceva, să vină un ministru la Educație care să inițieze și să implementeze o reformă serioasă, care să revitalizeze învățământul românesc? Caresă nu tot vină cu cine știe ce modificări de formă, prin care, în realitate, nu se modifică nimic, doar se mută o vacanță, se modifică durata acesteia, se exclude sau se include un examen etc, dar nimic de substanță, care să dea un licăr de speranță că ânvățământul se va îmbunătăți cu adevărat? Eu, după toate experiențele trăite, cred că nu va avea loc așa ceva. Tot ce sper să nu se mai întoarcă „abramburica” în fruntea acestui Minister, l-a nenorocit suficient, încât, pot fi speriați copiii că dacă nu învață, va fi reactivată această tanti, care a lovit educația la temelie din toate pozițiile. Chiar nu știu ce să mai pricep, nu se dorește o reformă serioasă și sănătoasă a învățământului românesc sau acești oameni sunt în halul acela de incompetenți încât, și dacă au intenții bune, habar nu au să le aplice practic. Este o enormă nebuloasă, nimeni, indiferent de cine s-a găsit în fruntea acestui Minister, nu a reușit niciodată, nu să implementeze o reformă de substanță, dar nici măcar să urnească din loc „căruța” educației românești. Din păcate, o spun cu enorm regret, asocierea dintre căruță și sistemul nostru educațional se potrivește cel mai bine, s-ar putea simți ofensată căruța de comparația făcută. Îmi vine foarte greu să cred că nu există oameni de calitate, că nu se poate întruni o echipă de profesioniști, care să revitalizeze un sistem inert, aflat în moarte clinică, cum se găsește astăzi învățământul nostru. Cu siguranță există, doar că nu se dorește acest lucru, trebuie numite pilele, cunoștințele, neamurile în pozițiile decizionale, care să aplice ordinele, dacă ar fi numiți niște profesioniști în adevăratul sens al cuvântului, aceștia ar cere resurse adecvate, autonomie totală, drept neîngrădit de acțiune, iar astfel de cerințe, să fim serioși, nu pot fi acceptate de către politicieni. Vă imaginați că inițierea și implementarea unei reforme profunde ar avea consecințe, ar duce la schimbări majore, la înlăturarea tuturor atârnătorilor politicienilor, atât de bine înșurubați pe la conducerea inspectoratelor, școlilor etc, cine vrea așa ceva? Nici într-un caz sistemul și cei privilegiați, doar noi, muritorii de rând. Pot să vă spun încă din acest moment care va fi următoarea reformă serioasă și profundă, comasarea a două vacanțe, scurtarea cu 2 zile a vacanței de vară și diminuarea numărului orelor de muzică sau desen. Trist, dar adevărat, ne rămâne doar să facem haz de necaz, suntem atât de obișnuiți cu răul, nici nu-l mai observăm cât de mare și nociv este.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.