Social

Cât de vizitat a fost judeţul în luna lui cuptor. Unde s-au cazat turiştii

2016 ar putea fi cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii 10 ani, relevă un studiu realizat de analiştii de la KeysFin. Cifra de afaceri a agenţiilor de turism şi a tur-operatorilor ar urma să treacă, în premieră, de 4,5 miliarde de lei, un nivel care ar putea atinge dublul încasărilor din 2010.

Cu toate acestea, în Bistriţa-Năsăud au ajuns, în luna iulie a.c., mai puţini turişti faţă de aceeaşi perioadă din 2015, arată Direcţia Regională de Statistică Bistriţa-Năsăud. Conform buletinului statistic lunar, numărul turiştilor sosiţi în judeţ în luna iulie a.c. a fost de 10752, în creştere cu 746 faţă de luna anterioară şi cu 167 mai puţini faţă de luna corespunzătoare a anului precedent. Ponderea turiştilor cazaţi în unităţi de tip hotel a fost de 76,8%.

Sejurul mediu în luna de referinţă a fost de 2,4 zile, cu 0,4 zile mai mare decât în luna anterioară şi cu 0,2 zile sub nivelul lunii corespunzătoare a anului precedent.

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna iulie a.c. a fost de 32,4% (hoteluri 35,8%; moteluri 19,2%; cabane 5,0%; pensiuni turistice 22,2%; pensiuni agroturistice 18,0%).

2 comentarii

  • „Dumnezeu iti da dar nu-ti baga si in traista” spune un vechi proverb. Deşi judetul Bistrita-Nasaud a fost inzestrat de la natura cu locuri deosebite , acestea nu au fost niciodată promovate cu adevărat şi nici puse în valoare sub aspect turistic asa cum trebuie. La Sangeorz-Bai lucrurile se misca greu dupa o perioada lunga de agonie, iar la Colibita numita „Marea de la munte” se potriveste mai bine proverbul „La pomul lăudat să nu te duci cu sacul”. (Vezi si http://www.timponline.ro/teapa-de-la-munte-impresiile-cu-care-pleaca-turistii-care-si-au-petrecut-vacanta-la-colibita/) . Statiunea Figa este singurul loc in care lucrurile stau ceva mai bine. Turismul nu se dezvolta de la sine. Pentru asta trebuie valorificate toate oportunitatile, trebuie create evenimente care sa atraga turistii. Dar si la acest capitol, cu toate ca se cheltuie anual un milion de euro, primăria Bistriţa nu a reuşit să facă evenimente importante în oraş. Sub-cultura și cu bâlciurile asociate cu lipsa de viziune in organizarea evenimentelor au dus la manifestari neatractive de tip Cântarea României. Primăria Bistrița a accesat fonduri europene în valoare de aproximativ 1.000.000 de lei, pentru a crea un concept de promovare turistică a orașului. Dar lipsa de viziune în realizarea unui BRAND Turistic a facut ca banii sa fie cheltuiti pe tampenii precum struții, ouăle și alte kitsch-uri urbane ne fac de râs și alungă turiștii rătăciți într-un oraș amorțit.
    De altfel, recent BORES PANDA- un site specalizat în arhitectură și cultură urbană a plasat Bistrița printre orașele cu cele mai urâte statui din lume. Site-ul respectiv citeaza 3 elemente de arhitectura urbana si anume: (1) „Falus monument”- cu referire la controversatul monument in forma de lumanare din Piata Petru Rares; (2) „Spaghetti”- se refera la floarea de crin sau Floarea Transilvaniei din centrul fantanii arteziene de la Prefectura si (3) „Struții”- mulajele oribile cu care Cretu a impanzit orasul.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.