Consiliul Local Bistrița are pe ordinea de zi a ședinței din 27 iunie și aprobarea prelungirii perioadei de implementare a proiectului “Amenajare piste de ciclişti în municipiul Bistriţa – Etapa 1”, finanțat cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional.
Potrivit municipalității, până în 30 septembrie se va realiza operaționalizarea sistemului de management a infrastructurii realizate prin proiect: Bike Sharing, relocarea echipamentelor hardware și componenta software (fizic/virtual), din actuala locație – Dispecerat Poliția locală, str. Piața Centrală nr. 2, într-o nouă locație – Compartimentul tehnologia informației, str. Piața Centrală nr. 6:
”Stadiul fizic al lucrărilor pentru acest obiectiv a fost realizat 100% până la 23.12.2023. Recepția lucrărilor a fost realizată și încheiată (28.05.2024). De asemenea, menționăm faptul că în data de 18.01.2024 a fost depusă cererea de rambursare finală pentru decontarea tuturor cheltuielilor eligibile din bugetul proiectului, efectuate până la data de 31.12.2023.
Prelungirea termenului de finalizare a proiectului, până la 30.09.2024 este necesară pentru operaționalizarea sistemului de management a infrastructurii realizate prin proiect – Bike Sharing, relocarea echipamentelor hardware și componenta software (fizic/virtual), din actuala locație – Dispecerat Poliția locală, str. Piața Centrală nr. 2, într-o nouă locație – Compartimentul tehnologia informației, str. Piața Centrală nr. 6.
Menționăm faptul că serverul dedicat sistemului integrat de închiriere a bicicletelor presupune crearea urmatoarelor condiții, pentru a funcționa în condiții optime și pentru a garanta o perioadă normală de exploatare:
- sursa de energie electrică – separată de alți consumatori, stabilizată și cu existența unei soluții alternative de tip baterie în cazul eventualelor pene de curent;
- clima controlată – temperatura de 19 grade Celsius, umiditate cât mai redusă, expunere cât mai redusă la praf;
- existența senzorilor de alarmare la incendiu (temperatura + fum) și de alarmare la efracție+sistem de control acces;
- existența personalului de specialitate care să verifice zilnic și de câte ori este cazul dacă echipamentele funcționează optim.
Perioada de prelungire solicitată este necesară pentru operarea acestor modificări care vizează, conform procedurilor Autorității de Management, actualizarea cererii de finanțare cu noua locație a dispeceratului, pentru aceasta estimându-se o perioadă de maxim 3 luni, respectiv până în data de 30.09.2024”.
Proiect de 27,4 milioane lei
Proiectul vizează amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, instalarea a 7 stații funcționale de inchiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care 2 vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații analogice/inteligente de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect.
Străzile cu piste cuprinse în acest proiect sunt: 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C.R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever, Garoafei.
Stațiile de Bike-sharing urmează să fie amplasate în următoarele locații: Parcul Municipal Bistrița (zona stadionului); Parcul Eminescu (zona EMI Center); Parc Han (fântâna arteziană); str. Cuza Vodă (zona Piața Decebal); str. Poligonului (zona de acces către Pădurea Schullerwald); Parcul Big (lângă Biserica Sfânta Ana); Piața Calea Moldovei.
…pe fiecare tronson sa se monteze o cutie de prim ajutor cu medicamente, bomboane de supt, ciocolax dar in care sa fie si o pompa….pompa de umflat….de umflat trotuarele sa se faca mai late!
O staţie Bike-sharing ar fi foarte utilă pe strada Drumul Cetății în zona magazinului Penny.
Totul e ca la carte! Mai rau de atat nu se putea! Traiasca prepensionarii de la primarie care pot gandi si atat! Astea da proiecte!!
Ce mai e de facut? De reconceput 90% pistele de la ZERO! Nu ai continuitate, te bati cu pietonii, te trezesti in fata masinilor care vin pe sensul lor iar tut esti pe contrasens.
Modificarea bordurilor de la pistele de biciclete.
O mulțime de intrări în curțile caselor sunt lăsate bordurile înalte, accesul este posibil doar dacă se sare bordura la pistă,așa că toată lumea se descurca cum poate.
Pistele de biciclete nu au ce căuta pe străzile înguste şi nasoale din Centru unde enervează pe toată lumea, locul pistelor de biciclete este peste linie unde sunt foarte bune şi utile.
Nu se poate circula pe pistele de biciclete din Centru.
Un exemplu este pista de biciciclete de pe strada Slavici pe care habarnistu de Turc a modificato astfel încât acum are doar un singur sens .
Păi când trebuie să te întorci pe unde să mergi că nu mai este nici-o altă conexiune între pistele din Centru şi cele de peste linie ?!
Această pistă musai trebuie completată şi cu celãlalt sens aşa cum era în proiectul inițial.
https://timponline.ro/primarul-ioan-turc-a-verificat-pistele-de-ciclisti-unele-mas