Grupul Teraplast – care activează pe piețele de instalații și amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich și structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă și granule PVC deţinând poziții de top pe o mare parte din aceste piețe – a obţinut, la jumătatea anului, un profit net de peste 19 milioane lei și raportează o cifră de afaceri în creștere cu aproape 18%, față de perioada similară din 2015.
Compania-mamă Teraplast este lider de piață pe segmentele de canalizări exterioare, granule și lambriuri, și este al doilea jucător de pe piață de canalizări interioare. Subsidiara Plastsistem este între primii trei jucători de pe piață de panouri sandwich și, începând de anul trecut, este liderul pieței de structuri metalice zincate.
“Evoluţia din prima jumătate a anului este în linie cu așteptările noastre, iar evoluția pieței ne-a ajutat în creșterile realizate. Pe de altă parte, pentru a doua jumătate a anului riscăm să vedem o inversare de trend în ceea ce privește evoluția pieței. Segmentul de infrastructură devine aproape inexistent în condițiile în care proiectele fazate s-au încheiat în majoritatea lor, iar pe partea de lucrări rezidențiale asistăm la o blocare a pieței din lipsă creditării. Este de neînțeles pentru noi de ce, la doi ani și jumătate după deschiderea exercițiului bugetar, nu sunt deschise apelurile de proiect pentru POIM. Beneficiarii (regiile de apa canal) au proiectele pregătite în bază master-plan-urilor, însă nu le pot depune. Proiectele de apă și canalizare dispun de finanțări de peste 6 mld de euro însă startul lent al acestora va avea un impact negativ în acest an asupra pieței construcțiilor deoarece numai investițiile private nu pot susține evoluția viitoare a sectorului”, a declarat Alexandru Stanean, director general Teraplast.
Grupul Teraplast a realizat în primul semestru o cifră de afaceri consolidată de 192,76 mil. lei în creștere cu 17,46% față de aceeași perioadă din 2015, evoluție susținută atât de contextul pieței interne, cât și de creșterea livrărilor pe piața externă.
În primele șase luni din 2016, exporturile Grupului Teraplast au crescut cu 28% față de perioada similară din 2015. Grupul Teraplast exportă în Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia sau Belgia.
În primele 6 luni din an, profitul net al Grupului Teraplast s-a cifrat la 19,06 milioane lei, față de 12,52 milioane lei, valoarea obținută în primul semestru din 2015. Evoluția profitului net la nivel consolidat a fost susținută în principal de îmbunătățirea semnificativă a performanței operaționale, Grupul Teraplast realizând în primul trimestru din 2016 un profit din exploatare în valoare de 23,08 milioane de lei, față de 14,43 milioane lei în perioadă similară din 2015. În primele șase luni ale anului, că urmare a volumelor în creștere, gradul de ocupare al capacităților de producție a fost mult mai eficient decât în perioadă similară a anului trecut.
EBITDA la nivel de Grup Teraplast a fost de asemenea în creștere, acest indicator cifrându-se la peste 28,36 milioane lei, în creștere cu 27% față de perioada similară din 2015. În primele șase luni din 2016 disponibilul din conturi a ajuns la 11,93 milioane lei, față de 5,82 milioane lei în perioada similară din 2015. Creanțele Grupului Teraplast au crescut cu doar 4,31% în primele șase luni din 2016, în pofida evoluției cifrei de afaceri, pe fondul reducerii termenului mediu de încasare de la clienți.
În ceea ce privește stocurile, creșterea lor cu peste 49% în această perioadă a fost generată de politică de protecție față de fluctuațiile prețurilor materiilor prime, strategie care, sprijinită și de creșterea vânzărilor, a contribuit la eficientă operațională înregistrată în prima jumătate a anului.
Grupul Teraplast a realizat în primul semestru investiții totale în valoare de peste 6 milioane lei. Grupul și-a propus pentru 2016 un buget de investiții de 22,95 mil. lei (5,1 mil euro). Aceste investiții sunt structurate în 5 categorii: echipamente, IT, SDV-uri, construcții și auto.
Grupul Teraplast include compania Teraplast, subsidiara Plastsistem, subsidiara Teraglass (începând cu aprilie 2015, anterior activitatea Teraglass fiind organizată că o linie de business a companiei Teraplast), subsidiara Teraplast Moldova, subsidiara Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016) și Politub (entitate controlată în comun).
Bravo.temerile cu creditarea ??? Nu m-asi teme