Executivul a adoptat, în ultima ședință din acest an, o ordonanță de urgenţă care prevede, printre altele, îngheţarea indemnizaţiilor, sporurilor, compensaţiilor şi alte facilităţi băneşti acordate bugetarilor.
Statul a întârziat deja doi ani cu plata orelor suplimentare făcute de bugetari. Din anul 2017 a fost dată o Ordonanță de Urgență care stipulează foarte clar că ei nu mai primesc bani pentru orele suplimentare, dar primesc zile libere, în funcție de orele suplimentare cumulate. Acest lucru ar fi trebuit să se întâmple până în prima zi a anului 2019. Acum, iată că Ministerul Finanțelor, prin Ordonanța de Urgență privind taxa pe lăcomie, amână acest termen până în anul 2021, pentru aproape toate categoriile de bugetari. Fac excepție însă categoriile de bugetari cu statut special. Vorbim, în principal, de cei care fac asigură ordinea și securitatea. Polițiști, jandarmi sau pompieri, de exemplu. Ei vor putea primi banii pentru orele suplimentare încă de anul viitor, în schimb celelalte categorii, din care fac parte angajații ANAF, de pildă, vor trebui să mai aștepte.
„Începând cu 1 ianuarie 2019, cuantumul sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, indemnizaţia brută de încadrare, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice, se menţin cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018, în măsura în care personalul ocupă aceeaşi funcţie şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii”, se arată în articolul 6 al Ordonanţei.
De asemenena, orele suplimentare nu vor mai fi plătite, ci compensate cu zile libere.
„Prin derogare de la prevederile art. 21 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2019, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora”, se arată în lege.
În schimb, toţi salariaţii de la stat vor primi, începând cu 1 ianuarie 2019, indemnizaţie de hrană, reprezentând două salarii minime pe economie.
Acordarea indemnizaţiei de hrană este prevăzută în Legea 15/2018 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Anul trecut însă, prin Ordonanţa de Urgenţă 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene în anul 2018, instituţiile şi autorităţile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, nu acordă personalului din cadrul acestora tichete cadou, premii şi nici indemnizaţia de hrană şi indemnizaţia de vacanţă prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017.
Las ca au salarii cu f multe zerouri.
Numai norma de hrană,chirie si haine….depășește lejer SM.
Asa ca…..
Sau se pot angaja în sectorul privat, nimeni nu îi ține cu forța la stat… Mie dacă patronul îmi scade salariul, în secunda 2 are demisia mea pe masă, cu lichidare la zi. Pe bugetari ce-i oprește?
Mergeti toti la STAT,ca va da ciuma bani din braziliA de la dracnea si din cimitir de la valcov.Daca nu se poate ,va salveaza analfabeta de la guvern.
Statul e și CIUMA NEAGRĂ SRI-DNA !! Sau statul paralel nu se pune?