Primarul a explicat că, încă din anii trecuţi, şi-a dorit ca, la Bistriţa, să se desfăşoare un târg de Crăciun „stabil” de la începutul lunii decembrie şi până de Revelion, aşa cum se întâmplă în oraşele mari din Europa.
„Acum patru ani, am început mai stângaci, unii dintre meşteri au plecat, nici nu aveam căsuţe atunci, am construit anul trecut căsuţe şi am văzut că sunt de succes. Am văzut că modelul de căsuţe – pe care l-am luat din Nürnberg – e potrivit. Sigur că, în momentul în care va fi finalizată amenajarea Pieţei Centrale în conformitate cu soluţia care a ieşit câştigătoare vom deplasa şi târgul în această zonă, aşa e firesc, dar, cel puţin în următorii trei-patru ani, vom continua să-l dezvoltăm pe pietonal”, a spus edilul.
Primarul a anunţat că târgul se va deschide în ajun de Moş Nicolae, respectiv în data de 5 decembrie la ora 10.00.
„În data de 5 decembrie, aşa cum se obişnuieşte, de dimineaţă vom deschide Târgul de Crăciun, de data aceasta lărgit. Anul trecut am avut doar 10 căsuţe, dar au venit şi alţi întreprinzători care au completat numărul respectiv, le mulţumesc şi îi invit din nou dacă doresc să participe. Noi am mai construit încă zece căsuţe, aşa că anul acesta vor fi 20. În anii următori, cred că vom ajunge la 30-40 ca să avem un târg de substanţă. La ora 17.00 vom aprinde luminile feerice ale oraşului”, a spus Ovidiu Creţu.
Edilul a spus că, în plus faţă de anul trecut, a acceptat ca, la Târgul de Crăciun să participe şi trei firme care vând mâncare. „Am văzut că se poate să desfăşurăm aceste activităţi într-un mod civilizat, şi de Oktoberfest, şi de Zilele Jupânului. Încercăm şi acum fără să creăm aglomeraţie foarte mare. Trebuie să creăm o alternativă. În plus, am constatat că, la târgurile mari din Europa, cel mai mare fiind în Nürnberg, dar şi la Viena sau München, se practică acest lucru, iar ceea ce e bun în Europa e bun şi pentru Bistriţa”, a spus Ovidiu Creţu.
Potrivit primarului, firmele care vor vinde mâncare au dreptul să comercializeze şi vin fiert. „Chiar am recomandat celor care doresc să vândă să ia legătura din timp cu ceramiştii din zona Corund ca să facem şi noi ceşti personalizate aşa cum le-am văzut şi în alte oraşe din Europa. La Nürnberg costă o ceaşcă de vin fiert un euro, iar garanţia pentru ceaşcă doi euro. Dacă vrei să o păstrezi, fiind un obiect frumos, rămâi cu ea, dacă nu, o dai înapoi şi primeşti garanţia. Sper ca şi la noi să instituim acest obicei din acest an, dacă nu, sigur de la anul”, a spus Ovidiu Creţu.
Potrivit primarului, pe ceşti poate fi scris un mesaj de sărbători, dar şi numele firmei: „Să personalizeze târgul de Crăciun bistriţean, dar şi furnizorul de servicii. Dacă o firmă vrea să-şi facă reclamă, e binevenită”.
Adaugă comentariu