Şi-au făcut datoria decenii la rând şi ne-au arătat ora exactă. Acum a venit vremea ca ceasornicele vechi, montate de comunişti în anii 75-80, să fie înlocuite. O echipă de muncitori de la Direcţia de Servicii Publice a Primăriei Bistriţa a demontat, miercuri, două astfel de ceasuri, unul de pe Calea Moldovei, altul de la Gară. Oamenii au primit dispoziţie să le ducă în depozitele DSP.
„Din câte ştim noi, au fost montate în anii 75-80 şi funcţionau pe baza unor impulsuri electrice care erau transmise de la o centrală. Ni s-a spus să le dăm jos. Am demontat deja unul din zona Gării şi acum l-am dat jos şi pe cel de pe Calea Moldovei. Le vom duce în depozitele noastre”, ne-a spus unul dintre muncitori.
Ceasurile au fost executate pentru CFR, având, de altfel şi sigla companiei. Potrivit unor site-uri ale colecţionarilor de ceasuri, în perioada interbelică (probabil între anii 1922-1928) Căile Ferate Română au comandat unor furnizori importanţi europeni – Longines, Omega şi Zenith – ceasuri de buzunar cu care a fost dotat personalul CFR. Există relatări ca astfel de ceasuri au fost deasemenea oferite spre achiziţie de către personalul CFR la preţuri preferenţiale.
Ceasurile de stradă de la Bistriţa denotă faptul că aceeaşi companie a comandat şi alte tipuri de ceasornice, montate în comunism la oraş pentru ca muncitorii veniţi de la ţară să lucreze în zona industrială să se poată orienta ştiut fiind faptul că, la sate, clopotele bisericilor erau singurele care îi ajutau pe oameni să ştie în ce moment al zilei se află, ceasurile de mână fiind o raritate.
În locul vechilor ceasuri, cu un mecanism învechit care nu mai putea fi reparat, vor fi montate altele noi. Însă probabil abia la anul, deoarece în bugetul pe 2014 nu au fost alocaţi bani în acest sens.
Adaugă comentariu