Social

Cel mai lung drum județean, care nu a ieșit încă din garanție, propus din nou pentru reabilitare

Cel mai lung drum județean, DJ 151, care traversează nu mai puțin de 16 localități din județul Bistrița-Năsăud până la limita cu județul Mureș, se vrea a fi reabilitat din nou cu bani europeni de la km 45+810-126+736 până la limita cu județul Mureș. Consiliul Județean a scos la licitație elaborarea documentaţiilor pentru accesarea de bani europeni.

Firma care va câștiga licitația trebuie să facă expertiză tehnică, ștampilată de către un expert tehnic de calitate atestat de către M.L.P.A.T. pentru cerințele A4, B2, D având certificatul de atestare vizat la zi, documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie (D.A.L.I.); studiu topo vizat O.C.P.I.; studiu de trafic întocmit pe baza celor mai recente previziuni la nivel național (CESTRIN) sau pe baza unei anchete de trafic; studiu hidrogeologic; studiu geotehnic (care va cuprinde planuri cu amplasamentele forajelor, rezultatele determinărilor de laborator, raportul geotehnic cu recomandările pentru fundare și consolidare) verificat de către un verificator de proiecte atestat pentru domeniul Af; documentaţie tehnică pentru obţinerea Certificatului de urbanism; documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor specificate în Certificatul de urbanism, să obțină Certificat de urbanism.

Suma alocată în acest sens este de 1,1 milioane de lei, iar termenul de depunere a ofertelor 24.05.2021.

Reabilitarea DJ 151 km 45+810 – 126+712, limită judeţ Mureş – Bistriţa s-a făcut spre final de mandat al președintelui CJ Liviu Rusu cu 126,6 de milioane de lei, bani europeni. Lucrările de reabilitare şi modernizare au fost realizate de firma Romstrade. În reabilitare au intrat 77,002 km cu o suprafaţă carosabilă de 510,365 mp, 32 de podeţe şi 9.950 metri de parapet. Totodată, s-au consolidat 561 m de terasamente, s-a realizat un viaduct peste zona de alunecare, 14.443 m de şanţuri pereate, 1.440 m de rigolă carosabilă, 102.813 m de şanţ neprotejat şi s-au reparat 10 poduri. De asemenea, au fost prevăzute marcaje longitudinale şi transversale pe 3.508 m, 300 de indicatoare pentru semnalizare, 78 de borne kilometrice şi 702 borne hectometrice. În proiect nu erau prevăzuți bani pentru realizarea unitară a tuturor şanţurilor şi podeţelor de la marginea DJ 151.

„La modul cum a decurs relaţia cu firma Romstrade de când am preluat eu mandatul de preşedinte al CJ, nu pot face altceva decât să le mulţumesc, să îi felicit pentru ceea ce au făcut. În plus, mi-aş dori ca, în exerciţiul financiar 2014-2020, CJ să poată depune proiecte pentru un număr cât mai mare de km de drumuri”, a spus Emil Radu Moldovan la recepția drumului în august 2012.

Tot atunci s-a menționat că DJ 151 are termen de garanţie de 12 ani timp în care firma Romstrade va face toate lucrările de reparaţii care se vor impune.

Teoretic suntem în perioada în care firma omului de afaceri Nelu Iordache ar trebui să refacă lucrările. În 2017, acesta a fost condamnat de magistrații Tribunalului București la șase ani și trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac – Arad, în care s-a înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci și a unei firme de construcții din Spania. Într-un alt dosar, Nelu Iordache este judecat, din mai 2014, pentru fapte de corupție privind lucrări de modernizare a 148 de kilometri din DN 67C Transalpina, în cadrul unui contract finanțat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova.

DJ 151 traversează 16 localităţi din cinci comune şi municipiul Bistriţa: Sigmir – Blăjenii de Sus – Blăjenii de Jos – Şintereag – Şieu Odorhei – Coasta – Şirioara – Chiraleş – Lechinţa – Vermeş – Sângeorzu Nou – Sânmihaiu de Câmpie – Zoreni – Budeşti – Budeşti Fânaţe – Ţagu până la limita cu judeţul Mureş.

În 2015, pe drum au fost aruncate pietre pentru întreținerea lui. Pentru această ”lucrare” s-au cheltuit 2 milioane de lei.

3 comentarii

  • Chiar daca omul de afaceri (N.I.) se afla la inchisoare presupun ca firma isi poate duce la bun sfarsit obligatiile pe care le are in perioada de garantie.In caz de refuz , se poate contacta alta firma de specialitate care sa execute lucrarile necesare in contul banilor retinuti (asa numita garantie pentru buna executie). Cunosc oarecum lucrarile facute intrucat mergeam destul de des pe anumite portiuni de traseu si pot sa afirm ca in localitatea Zoreni s-a lucrat mai bine de doi ani pentru ( lucrari de consolidare , foraje , beton armat ).Din pacate la coborarea spre Budesti cred ca nu s-a acordat aceasi atentie lucrarilor drumul fiind supus unei presiuni permanente din partea dealului din zona . La fel cred ca stau lucrurile si in zona dintre iesirea din padurea Sigmirului spre Blajeni de Sus ca si o zona predispusa alunecarilor de teren de la iesirea din localitatea Blajeni de Jos spre catunul din apropiere. Sunt zone sensibile care trebuie tratate ca atare.Importanta intocmirii unei documentatii solide pentru lucrarile necesare este esentiala in acest moment , intrucat oportunitati de obtinere a banilor vor mai exista , atat pe fonduri europeni cat si prin Compania Nationala de Investitii.

  • Doamne ajută, dar trebuie luate in vedere si trotuarele,cel putin ,zona Bistrita,inclus ar fi str.Soarelui,Plus satele Blajeni de sus si de jos,si restricțiile de circulatie sa fie respectate,adică este clar si vizibil indicatorul interzis autovehicolelor cu o capacitate mai mare de 7.5 tone,exista la intrarea spre Sigmir din Calea Clujului,surpriză, nu il respecta nimeni,trec tiruri si basculante ,autocare etc fara sa ii tragă cineva la răspundere, deci trebuie facut ceva de calitate si in folosul cetățenilor, până atunci SPOR

  • CINE VREA SA VADA CUM ARATA O TARA DIN ZONA A TREIA SA MEARGA PE STRADA NASAUDULUI
    E RASU’ PLANSU
    CINE SE PACALESTE CA SUNTEM INTR-O ETAPA NOUA A CIVILIZATIEI SA MEARGA PE STRAZILE BISTRITEI
    halal politicieni…halal conducatari
    …halal administratori
    o tara plina de hoti ….hoti prin salariile imense platite celor de la stat pentru care ii platim sa ne faca viata mai usoara si frumoasa…
    hai sictir!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.