Primarul ales al Bistriței, Ioan Turc, a catalogat drept o ”bazaconie” sistemul de corelare a transportului public urban cu cel extern și cu transportul CFR de călători cu baza pe platforma deasupra liniilor ferate pe care i l-a lăsat moștenire administrația Crețu.
Așa-numitul Centru intermodal, cu finanțarea asigurată din fonduri europene în valoare de 8,8 milioane de euro, este considerat de fostul edil Ovidiu Crețu ”un proiect major” ce poate fi realizat până în 2022.
Într-o emisiune la BEX TV în care a fost întrebat ce va face cu acest proiect care i-a fost pus oarecum în brațe, primarul ales Ioan Turc a răspuns:
”Mă bucur pentru faptul că Centrul intermodal încă nu este atribuit ca și lucrare propriu-zisă. Prima consultare publică extinsă – voi gândi modul în care voi face acest lucru fiindcă are un caracter de urgență – o voi face cu privire la această investiție. Le voi explica oamenilor cât se poate de bine și cu maximă transparență ce presupune acea investiție care, din punctul meu de vedere, mutilează acea zonă a orașului. În situația în care bistrițenii vor spune NU, sunt dispus să pierdem acei bani europeni decât să povocăm un inconvenient major pentru oraș, un inconvenient pe care generații de oameni îl vor simți. Banii din bugetele local și național, dar și banii din fondurile europene trebuie folosiți pentru oameni și nu împotriva lor. Bazaconia aceea numită centru intermodal e de fapt o agresiune împotriva bistrițenilor și nu doar pentru cei care locuiesc în zonă. Zona Gării e căutată, circulată, de foarte mulți oameni”, a spus Ioan Turc.
Centrul intermodal presupune realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – strada Tărpiului și strada Industriei. Această platformă va include și o clădire cu rol de terminal intermodal, va deservi transportul public local și cel extern și va asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord. Aici detalii.
Acest proiect aberant trebuie oprit imediat! Prin votul CL, nu prin consultare publica. Vazand astfel de proiecte iti dai seama de ce ne numesc unii Caracalul Transilvaniei!
Habar nu ai cum arata Caracalul, Diogene tata
Clar… Este o tâmpenie marca Crețu, de care nici nu vrem să auzim.Pe lângă pârtie ăsta mai lipsea.
Cum adica sa renuntam la 8.8 millioane de euro ????
Turc e sanatos la cap ?
Daca renunta la finantare sper sa scoata acesti bani din buzunar propiu si sa finanteze altceva.
Ca bine zici!Ca doar si cretu ovidiu a scos bani din buzunar pentru o partie de ski. Numai ca i-a scos din buzunarul nostru.Si ce daca asta e o tampenie ? Luam 8.8 milioane de euro si ramanem cu ea pe cap,nu?
Măi Oameni Buni de ce e bazaconie acest proiect ,ai loc de parcare supravegiat video ,legătură peste calea ferată ,gara propriu zis e protejată de ploi zăpadă în special călători ,în alte State se poate la noi întodeauna se găsește de pus bețe-n roate cu ce afectează cu nimic ba din contră e benefic ptr toată lumea de ex. vreau să merg la Cj sau București las mașina și intru în tren ,înfra structura CFR ,se va înbă.unătăți cît de repede findcă e necesar ,apoi Autogara vă place Stimații Concetățenii ,e centru comercial deja făcut atît în clădirea propriu zisă Autocară cît și în incinta parcări autogări ,asfaltarea autogări nu e făcută de 38 de ani ,se poate asfalta toată incinta și monitoriza digital Fiecare peron plecare sosire ,în sala de așteptare sau la info ți-e și groază să intri ,Măi Oameni ,Măi Cetățeni ,Măi stimați Edili Gospodari cu Funcți de Conducere ai acestui oraș ,chiar nu se poate face ceva frumos ptr Orasul unde Trăim zi de zi ,haideți împreună să zidim nu să dărîmăm de Bîrfă suntem sătui și promisiunii
Nu exista nici o investitie care sa nu creeze si un anumit disconfort cuiva.Daca vorbim de cale ferata,autostrazi.sosele,metrou,blocuri,cineva se supara ca tocmai lui ii produce disconfort.Eu cred totusi ca asupra oportunitatii acestei investitii ,niste specialisti si-au spus punctul de vedere.S-a luat in calcul si evolutia ,traficul si peste 10,20 ,50 de ani.Da e mult mai simplu sa renunti ,sa nu creezi disconfort si sa faci doar ce le place celor multi.Aceste fonduri atrase ,aduc locuri de munca,alte investitii conexe…
PAREREA MEA!
Il rog pe domnul IOAN TURC primarul nostru ales , sa aiba in vedere toate BAZACONIILE Cretiene din cele trei mandate. Adica , 1. Distrugerea iremediabila a parcului Mihai Eminescu, 2. demolarea caselor de patrimoniu si construirea in locul lor de blocuri intre case ( a se vedea ce s-a intamplat pe St. O. Iosif si pe Imp. Traian) 3.Piata Centrala si betonarea ei.Toate trebuie urgent anulate.
Domnule Balan Marius e vremea sa renuntati la verdeata, nu mai detineti nicio functie in partidul acela.
Nu opriti proiectul in totalitate. Lasati partea care asigura trecerea peste calea ferata. Restul ar trebui regandit serios, poate e chiar util ce se propune. Incercati o reproiectare, o schimbare de design inainte de a renunta.
Priectul initial ( facut de un arhitect ,mare prieten si coleg in Comelf cu fostul primar) avea doua variante de coborare spre sud : –
una in arc la stanga spre strada Artarilor ( urmand a se moderniza intreg traseul Artarilor, Colibitei, Lucian Blaga , de-a lungul caii ferate ) , varianta buna pentru ca ar fi descongestionat traficul pe Garii- Decebal -A. Muresanu .
– a doua ( cea mai proasta) este cea aleasa de Maria Sa cretu imperator , coborare directa spre sensul de la Winmark (acolo unde se va aglomera si bloca tot traficul Decebal -Garii ).
Nimeni nu zice sa nu accesam bani europeni pentru acest proiect ( fara a neglija insa partea de cofinantare care trebuie platita din bugetul nostru ) ,doar ca acest proiect trebuie sa fie realist , cu utilitatea dovedita prin studii de impact (nu doar pentru ca asa vor „specialisti” gen cretu! ) si care sa aduca o imbunatatire reala a calitatii vietii bistritenilor .Altfel nu facem alceva decat sa ne bagam iar in datorii( cofinantarea de care vorbeam ) fara a avea garantia ca situatia viitoare va fi mai buna decat cea actuala.
Că tot vorbește dl Turc de audit financiar…
Va trebui să explice curții de conturi, atunci când va face audit – care audit nu e ca ăla de îl comandă dânsul, pe bani, la o societate „prive”, că e când are CC misiune – de ce a renunțat la contractul de finanțare. Atâta timp cât ministerul responsabil a dat undă verde proiectului înseamnă că proiectul tehnic a fost agreat așa cum este el acum.
În momentul în care renunți la contractul de finanțare înseamnă că banii cheltuiți pe proiectul tehnic au fost cheltuiți degeaba. Ori, revin, ministrul fondurilor europene a considerat, prin experții de care dispune și care teoretic nu verifică „dupe ureche”, că proiectul tehnic vine cu o soluție viabilă și fiabilă.
Deci, mai încet cu pianul pe scări
AL3X. Desi ar trebui sa ai un nume totusi iti raspund ca esti X informat. Detin pe mai departe functia de Presedinte al PVerde pe mun. B-ta. Deci Xule lasa-te de politichie si nu iti baga nasul neinformat.
Dada, si eu pot sa ma intitulez presedinte verdeata pe Bistrita, ca doara si fara acte e in regula.
„Tigania „de care vorbesti a fost creata artificial de cretu ovidiu,care a permis firmelor de transport calatori din judet sa foloseasca str.Rodnei pentru plecari si sosiri
O tampenie totala. Bani europeni, ca sa te dezvolti si tu nu ii folosesti… Te-am votat prietene. Nu incepe sa te comporti ca cei din psd!
Mai jalnic decat acum, zona nu are cum sa arate. E o zona degradata total, ramasa cu 50 de ani in urma. Vrei sa o faci pe banii locali cand ai finantare? esti prost?
Sunt PRO acest proiect, facut cu cap desigur!
Am vazut in multe orase astfel de lucrari care functioneaza cu brio, si aduc un soi de dezvoltare. O
Într-adevăr se potrivește acolo acel centru ca nuca în perete. Faceți o pasarelă cu 4 benzi + piste de biciclete + trotuare peste calea ferată și problema este rezolvată. Autogara trebuie să rămână la sol, eventual poate fi mutată pe locul fostei fabrici de iordane.
Să rămână doar palmierii!