Actualitate

Centura Bistriţei, faza pe instanţă. Gagea (PER): Ne judecăm în continuare, Primăria nu a abandonat

După ce în 2014 trei dintre contestatarii variantei ocolitoare Bistriţa Sud – Maxim Gagea, Mariana Nacu şi Silivan Crăciun au obţinut în instanţă suspendarea avizului de mediu pentru noul PUG, luna aceasta se judecă recursul făcut de Primăria Bistriţa împotriva acestei decizii. Gagea: ”E o absurditate”.

maxim gagea 11 feb 15”Subsemnatul, împreună cu Mariana Nacu şi Silivan Crăciun ne judecăm de ani buni cu Primăria Bistriţa în privinţa centurii. Am dat în judecată Primăria pentru suspendarea sau anularea parţială a Planului Urbanistic General, întrucât în mod abuziv s-a introdus acolo şi varianta aşa-zis ocolitoare. Suntem într-o fază avansată, avem sentinţă de suspendare a aplicării PUG întrucât produce daune cetăţenilor afectaţi de acest traseu. Primăria nu a abandonat, a făcut recurs şi pe data de 23 februarie se va judeca. Sper să câştigăm. La această dată avem suspendarea avizului de mediu şi suspendarea PUG. Cetăţenii se luptă cu primarul în instanţă pentru interes cetăţenesc, mi se pare ciudat, o absurditate. În ultima variantă din Master Plan acest drum ocolitor are o valoare de 37 de milioane de euro, nu 174 cum zicea primarul”, a spus consilierul local PER Maxim Gagea.

În 2014,Mariana Nacu, Maxim Gagea şi Silivan Crăciun au obţinut, la Curtea de Apel Cluj, o sentinţă prin care se suspendă avizul dat de Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud Primăriei Bistriţa pentru Planul Urbanistic General (PUG) al oraşului. În octombrie 2013, o instanţă a Tribunalului Bistriţa-Năsăud la care Mariana Nacu, Maxim Gagea şi Silivan Crăciun au cerut suspendarea avizului de mediu dat de Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud pentru noul Plan Urbanistic General al oraşului în care este inclusă şi centura de sud a respins acţiunea în contencios administrativ formulată de cei trei, care au făcut recurs la Curtea de Apel Cluj. Un complet al acestei instanţe a decis să admită recursul.

În cadrul referendumului organizat de municipalitate în 29 septembrie, 58,02% dintre alegători au spus că sunt de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene (174 de milioane de euro), a variantei ocolitoare Bistriţa Sud pe traseul: DN 17 – Parc Industrial Bistriţa Sud – Dealul Cighir – Dealul Codrişor – Complex Wonderland – DN 17.

Varianta ocolitoare a Bistriţei a fost cuprinsă în Master Planul General de Transport al României – 14,59 km, 37,8 milioane euro fără TVA.

14 comentarii

  • Din moment ce pe lista priorităţilor infrastructurii rutiere incluse in Masterplanul de transporturi actualizat figureaza pentru anul 2015-2016, intre altele, un drum expres intre Dej si Bistrita, tampenia numita „Centura lui Cretu” prin Padurea Codrisor, in valoare astronomica de 174 milioane de euro nu mai are nici o ratiune. Pe de alta parte, avand in vedere faptul ca prin dfinitie, drumurile expres sunt drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate, acesta nu se poate suprapune pe traseul actual al DN 17, care trece prin localitati. De aceea, cu atat mai mult, este necesara si reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a Bistritei, intrucat un drum expres nu poate trece prin padurea Codrisor la 2 pasi de parcul orasului si pe la poarta spitalului TBC. Pacat de banii irositi pe proiectul centurii 2 Sud, pentru care cineva trebuie sa dea socoteala.

    • Nu prea văd legătura între drumul expres Bistrița-Dej și centura orașului, sunt lucruri diferite (dealtfel și în masterplan sunt menționate separat). E clar însă că nu sunt fonduri pentru Centura Crețu, prin Pădurea Codrișor, diferența de la 34 la 174 milioane de euro fiind enormă. Problema e că nu știu în ce măsură suma e suficientă pentru realizarea variantei ocolitoare pe un alt traseu, fie el prin nord sau chiar mai la sud, cam toate variantele prezintă dificultăți de implementare.

    • Si totusi, între drumul expres Bistrița-Dej și centura orașului este o mare legatura, chiar daca în masterplan sunt menționate separat. Nu poate fi deversata circulatia de pe un drum expres pe 4 benzi intr-o centura ocolitoare pe 2 benzi care in plus trece si prin oras, fara a se crea o mare strangulare a traficului de tranzit. De aceea, sistemul de drumuri pentru traficul de tranzit trebuie regandit in noi parametri.

  • Nu, cetatenii nu se lupta cu Primaria Bistrita pentru un interes cetatenesc. Cativa care au case pe unde ar trebui sa treaca centura se lupta cu Primaria Bistrita pentru interesul propriu.

  • D-le consilier PER. Pregatiti-va si de alte judecati cu Primaria. Ecologistii vor da in judecata administratia, daca se vor face proiecte cu incalcarea legilor de mediu, privind schimbarea destinatiei spatiilor verzi. Este in pericol Parcul MIHAI EMINESCU, PIATA CENTRALA si PIATA UNIRII.

    • Nu trebuie să lăsăm ca primăria să-şi pună în practică aceste proiecte.
      Când se vor discuta proiectele pentru a fi aprobate la primărie? Nu trebuie lăsaţi să le aprobe fiindcă nu va mai fi nimic de făcut. Domnilor ecologişti, fiţi cu un pas înainte şi să nu-i lăsaţi de capul lor. Vom veni dacă trebuie să vă susţinem.

    • Centura trebuie sa fie in exteriorul orasului! Oricare dintre variantele 3.1, 3.2, 3.3 sunt mai bune decat varianta „creata” Ocolesc orasul si pt parcul industrial este ok. Este pt viitor nu pt 2-3 ani. Iar centura actuala poate fi transformata in bulevard . Deja este in interiorul orasului: pe o parte este centul vechi cu tot ce inseamna el iar pe cealalta parte un parc de distractie cu zona de agrement, un nou cartier, etc.

    • Iar cele trei piete pot ramane in continuare la suprafata sau chiar pe plafonul unei parcari cu un etaj la suprafata si 2- 3 subteran. Prin acet tip de parcari trebuie sa inlaturam autoturismele de pe marginea stradutelor si a bulevardelor . Astfel o sa avem loc pt piste de biciclisti, roleri; trotuate libere(fara masini); mai multe spatii verzi, mai multi copaci; mai multe spatii de joaca pt copii. Pe plafonul acestor parcari se pot face terenuri de sport sau orice alte obiective de agrement. TREBUIE DOAR VOINTA!

  • Din discuţiile de anul trecut cu acest subiect, îmi amintesc că valoarea cea mai mcă o are varianta situată mult mai la sud fiindcă acolo există deja infrastructură. Varianta prin Pădurea Codrişor este cea mai scumpă şi cea care poate aduce cele mai multe prejudicii mediului urban (trecând chiar prin oraş, nu ca o variantă ocolitoare, în afara oraşului cum ar trebui să fie logic).
    Domnilor de la DNA, vă rugăm să verificaţi care este motivul susţinerii variantei cele mai scumpe, celei mai nefericite din punct de vedere a mediului, a stabilităţii dealului Codrişor, a siguranţei populaţiei din zonă.
    Domnule Tic, eu nu locuiesc în zonă, dar pune-te în locul celor de acolo. Ţi-ar plăcea să treacă maşini la câţiva metri de casă, să inspiri gaze de eşapament, să nu te poţi odihni de zgomot, cu frica că dealul va aluneca peste casa ta?
    Şi pentru ce să produci disconfort într-o zonă când există şi alte variante mai bune pentru centura ocolitoare a Bistriţei?

  • D-le RADU…gresiti profund. Nu facem astfel de gesturi nici macar cu iubitele decum cu primarul Cretu de la PSD. Am fost consultati pt. prima data in istoria bugetelor locale. Suntem pe punctul de a obtine niste amendamente si proiecte de hotarare in CL, in special de mediu. Daca primarul ne va trage pe sfoara o sa auda intreg jud, si nu se va mai intalni cu bunavointa noastra. In 2013 si 2014 PER nu a votat bugetul. Anul asta incercam o altfel de abordare fiti sigur , fara sa ne predam PSD-ului. Este vorba de putina inteligenta, de care nu ducem lipsa, cum cred altii.

  • D-le ALEX. Fiti consecvent. Ori sunteti cu noi pana la capat si vad ca ne sustineti prin acest comentariu, si va rugam sa ne trimiteti propuneri daca le aveti. De multe ori insa ne criticati nejustificat. Fiti va rog mai atent si veti vedea ca nu cerem BAZACONII de la nimeni. Vrem doar un oras frumos si nu unul mutilat ca pana acum. O zi BUNA !

  • Buna ziua domnule Balan.Aceasta „centura”care nu este centura ci doar un drum,eu cred ca este benefica pentru majoritatea cetatenilor bistritei indifferent pe unde ea ar fi facuta,cred ca sunteti deacord cu acest lucru.Un drum inseamna dezvoltare.Opinia cello trei „ecologisti” care se razboiesc cu primaria este una personala,pentru ca acest drum trece foarte aproape de proprietatile lor.Daca schimbam amplasamentul vor fi alti trei care vor fi deranjati,sau poate chiar mai multi,nu credeti?de acest fapt trebuie sa tina cont si instant,in hotararile ei.Daca acest drum se va face prin padurea codrisor sigur aceasta zona peste cativa ani va expoda in dezvoltare,datorita acestui drum,ca sigur pe atunci Bistrita va avea o centura ocolitoare care nu va fi prin oras.

  • STIMATE DOMN. este vorba de 700 de semnaturi si nu de 3 ecologisti care nu locuiesc nicidecum langa padure. Cu putina vointa am putea avea o zona de agrement, o a doua padure parc, langa strandul municipal. O zona de recreere excelenta. Nu cetatenii si-au propus sa faca afaceri cu terenurile din zona, ci tot politrucii care au cumparat fasii acolo si acuma asteapta cascavalul din exproprieri. Puteti verifica cam cine este proprietar,cine a cumparat ieftin si doreste rostogolirea de cateva ori a sumei de cumparare.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.