Centura ocolitoare a Bistriţei şi cea a Becleanului sunt prinse în proiectul de realizare a drumului expres Turda – Halmeu care se va întinde pe 320 de kilometri, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan. În cazul Bistriţei, deocamdată nu se ştie care dintre centuri, cea de nord, existentă, sau cea din sud, dorită de administraţia locală.
„În urmă cu o lună de zile, am primit vestea că centura municipiului Bistriţa este prinsă în drumul expres, la fel ca şi centura ocolitoare a oraşului Beclean. Avem promisiunea Guvernului României că, din 2018, încep studiile pentru drumul expres care va rezolva şi celelalte două mari probleme pe care le avem. Într-o următoare etapă va trebui să găsim împreună cu Guvernul soluţia pentru racordarea la Iaşi-Târgu Mureş prin zona Reghinului, dar eu cred că, la momentul oportun vom purta discuţiile despre celălalt drum expres care să lege judeţul de autostrada Iaşi-Târgu Mureş”, a spus Radu Moldovan.
Întrebat la ce şosea de centură se referă, la cea existentă, prin nord, sau la cea propusă de municipalitate, prin sud, el a răspuns: „Sunt două variante pentru conexiunea cu drumul expres, în dreapta DN 17 şi în stânga. Nu ştim ce va spune proiectantul, dacă va fi în nord sau în sud. E prematur să ne pronunţăm. Anul viitor vor veni specialiştii să facă prospecţiunile necesare şi să ne spună care e varianta agreată”.
Construcţia drumului expres Turda – Halmeu în lungime de peste 320 de kilometri, va începe mai repede decât este prevăzut în Master Planul General de Transport al României, a anunţat al Bistriţa ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
„Drumul expres este un proiect extraordinar de important. Se întinde pe 4 judeţe, are o lungime de 320 de km. Pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud, drumul se va întinde pe peste 120 de km. Drumul e prevăzut în Master Planul General de Transport. Acesta e finanţat prin fonduri europene. Având în vedere că ne dorim să avem o absorbţie pozitivă şi în creştere pe proiectele finanţate cu fonduri europene, am discutat cu premierul Sorin Grindeanu şi am stabilit ca drumul expres, deşi era prevăzut din 2012, să îl tragem mai aproape şi, începând din 2018, să lansăm procedurile de achiziţie pentru studiul de fezabilitate pentru acest drum expres”, a spus Răzvan Cuc.
Foto: arhivă centura de nord a Bistriţei
Desi trebuia sa-nceapa in 2012 , vom incepe mai devreme , in 2018..??!!
Parca vad ca iarasi se vor incapatina unii ca si in cazul partiei si a veveritelor sa faca centura prin Codrisor. Daca vor insista pe aceasta varianta cu siguranta ca va urma un nou episod de incrancenare cu oamenii.
Oameni buni, Centura este mai mult decat binevenita cu conditia ca ea sa OCOLEASCA orasul.
Traseul fostei centuri trece acum prin mijlocul orasului si el trebuie modernizat ca atare.
Varianta ocolitoare Bistrita trebuie sa fi construita mai repede si mai apoi sa fie conectata la viitorul drum expres, asa sa procedat la Sibiu intai s-a construit Varianta ocolitoare apoi aceasta sa racordat la autostrada, asa a procedat un primar care avut cap care de aceea acum a ajuns presedinte.
Pentru a rezolva satisfacator dilema pe unde sa ocoleasca centura Bistrita orasul pe la Sud sau pe la Nord eu propun sa facem doua Variante Ocolitoare una pe langa Monariu, Jelna si cealata pe langa Sigmir, Tarpiu si Dumitra.