Actualitate

Turul ciclist al Bistriței. Ce bicicletă a folosit primarul Crețu și cum o puteți încerca în oraș

(FOTO-VIDEO) De Ziua fără autoturism, la Bistrița a avut loc de acum tradițonalul Tur ciclist al orașului, la care au participat și ”Ambasadorii mobilităţii durabile” Matei Moisil, campion național și câștigător al unor concursuri internaționale de downhill, şi Levente Ianoși, care a participat la Campionatul Mondial de bike trial iar anul acesta a câștigat Colibița Bike Fest la speed trial.

”Orașul arată frumos fără mașini. Este din ce în ce mai clar că autoturismul, care înseamnă confort, uneori ne îneacă sufletele și circulația supraaglomerată aproape în fiecare zi ne face să ne gândim din ce în ce mai mult la mijloace alternative. Pentru Bistrița, alternativa este în două direcții: pistele de biciclete și linia verde de transport public cu autobuze electrice care vor circula gratuit de la Viișoara la Unirea, în sensul că nu se vor percepe bilete. Va urca cine dorește și va călători gratuit atât cât vrea. Ne putem permite acest lucru. Dacă la anul vom începe lucrările cu finanțare din fonduri europene, în 2020 Bistrița va putea să respire din nou aer curat în centru pentru că odată cu linia verde vom restricționa drastic circulația cu mașina în zona centrală a orașului. Îi felicit pe cei care folosesc bicicleta și dau acest exemplu mai ales pentru cei tineri”, a spus primarul Ovidiu Crețu.

El a prezentat cele două biciclete electrice Pegas donate municipalității de Atelierul de Imagine Prompt Communication, manager Gabriela Montoiu, și a explicat cum vor putea bistrițenii să le folosească: ”Este un cadou pe care Prompt Communication l-a făcut cetățenilor, ultima tehnologie, biciclete foarte performante și folositoare pentru cei care au de urcat dealuri, mă gândesc la cei din Subcetate, sau care au de parcurs distanțe lungi. În urma acțiunii caritabile ”Parada brăduților”, au fost cumpărate cele două biciclete. Mulțumim, Gabriela Montoiu! Bicicletele vor sta la Poliția Locală, iar cei care vor dori să le încerce câte o oră vor lăsa un act de identitate și le vor putea folosi în oraș. Scopul este de a le promova, de a promova bicicleta, un stil de viață sănătos. Ne-am inspirat puțin de la partenerii noștri din Wiehl, primăria de acolo a cumpărat o mașină electrică, pusă la dispoziția cetățenilor care vor să o încerce iar în restul timpului funcționarii o folosesc pentru uzul primăriei. Aceste două biciclete vor fi în dotarea Poliției Locale, dar prioritate vor avea cetățenii care vor dori să le încerce. Eu o voi încerca în Pădurea Schulerwald, pe traseu mai accidentat, sunt curios dacă poate să urce zona respectivă. Sunt foarte performante, poți să mergi circa 75 km și asta înseamnă foarte mult, poți să faci naveta de la Slătinița, Sigmir sau Sărata fără să pedalezi”.

Cicliștii, în frunte cu primarul Ovidiu Crețu, care a folosit una dintre bicicletele electrice prezentate, și directorul APM Bistrița-Năsăud, Sever Roman, au străbătut traseul pietonalul Liviu Rebreanu (statuia fotografului) – Piaţa Centrală – str. Gheorghe Şincai – B-dul Independenţei – întoarcere sens giratoriu Kaufland şi retur – B-dul Independenţei (aleea de biciclete) – str. Alexandru Odobescu – str. Parcului – str. Vasile Conta – str. C.R. Vivu – Bistricioarei – Piaţa Petru Rareş – str. Dornei – Piaţa Centrală – pietonal.

Municipalitatea a organizat cu această ocazie o serie de concursuri de promovare a mobilității durabile, fiind premiați seniorul, senioara și juniorul bicicliștilor (cei mai vârstnici și cei mai tineri cicliști), dar și ”familiile pe două roți” (care au participat la turul ciclist cu cel puțin trei membri).

Bicicleta electrică este o bicicletă cu acumulator care îţi permite să te deplasezi rapid și ușor. Arată ca o bicicletă tradiţională, însă beneficiază de două componente suplimentare: un motor electric, care are rolul de a pune dispozitivul în mişcare și un acumulator Li-Ion, care alimentează motorul electric cu energie. Costurile de întreţinere se rezumă, practic, la costurile curentului electric cu care alimentezi acumulatorul. Dacă încarci complet acumulatorul în fiecare seară, curentul electric te va costa aproximativ 15 lei pe lună, o sumă infimă raportată la avantajele pe care le presupune o bicicletă electrică.

3 comentarii

  • 1. Întotdeauna ajungi mai repede, chiar dacă ai de mers dintr-un capăt al orașului în celălalt! Și mai ales dacă mergi în zona centrală, nu ai grija parcării! Bonus, călătorești gratis și îți menții silueta!
    2. Din păcate toamna s-a instalat și în curând vine iarna, vrând-nevrând tot la mașină ajungem 🙁

  • E o initiativa laudabila si care ar merita promovata inteligent.
    Inteligent ar insemna o campanie de comunicare si promovare care sa inceapa in martie anul 2018.
    Pana atunci ar trebui identificate rutele alternative unde mersul cu bicicleta e securitar, securizarea acelor rute pentru ciclisti(delimitari clare cu vopsea acolo unde latimea strazilor permite..

    Practic s-ar putea imagina si realiza pe tronsoane, un traseu vopsit etc

    Exemplu Circuit Est-Vest -de la localitatea Unirea, aerodrom- pe langa lac, peste podul miscator- drumul de langa unitate..continuitate-pe Armata Rosie..apoi banda parte din drumul din fata Sinagogii rezervat ciclistilor pana in Parc.

    In parc pana la Metropolis o parte din trotuarul lat -pista vopsita s-ar putea rezerva bicicletelor -cealalta pietonilor. La Casa de cultura s-ar putea accede spre Centrul Vechi. De la Metropolis bifurcatie s-ar putea continuacatre Posta Veche sau peste Podul Budacului
    O alta varianta spre centru pista rezervata pe Strada Cerbului pana la Consiliul Judetean
    . Reamenajarea drumului judetean catre Nasaud ar fi putut prinde in considerare rezervarea unei piste ciclabile pana la Valea Rusului.
    Spre comparatie, in departamentul meu, suntem mai multi colegi care am integrat mersul
    Sunt optiuni.
    Desigur rebuie consultati specialistii de la urbanism, populatia, ideea e ca in parcuri spatiile publice din proximitatea institutiilor s-ar putea, instalarea rack-urilor pentru biciclete la institutiile publice ..copiii ar putea fi incurajati sa mearga zilnic la scoala in bicicleta cel putin vara cu piste rezervate lor securitare…
    Am integrat mersul pe bicicleta in rutina zilnica. Anul trecut faceam 24 km zilnic, castigul pentru sanatatea psihica si fizica e evident.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.