Economie Social

Cifra de afaceri a Teraplast Bistriţa a crescut, în primul semestru, cu 5,5% faţă de anul trecut

Cifra de afaceri a Teraplast Bistriţa a crescut, în primul semestru, cu 5,5% faţă de anul trecut, dar profitul net a fost influenţat negativ.

Potrivit unui comunicat al companiei, dat vineri publicităţii, profitul net a fost influenţat negativ de necesitatea înregistrării anumitor provizioane şi corecţii, dar şi de creşterea costurilor cu materiile prime, care au fost transferate doar parţial în preţul de vânzare din piaţă, din cauza situaţiei economice nefavorabile.

“Considerăm că în următoarele şase luni ale anului 2011, printr-un control riguros al costurilor, vom reuşi să ne atingem obiectivele propuse şi să continuăm dezvoltarea sănătoasă a companiei. Se au în vedere oportunităţile pieţei interne, dar şi cele externe, exporturile Teraplast fiind în creştere comparativ cu anul trecut”, se arată în comunicatul semnat de directorul general Ştefan Bucătaru.

Potrivit sursei citate, începând cu finele anului 2010, piaţa materiilor prime de origine petrolieră a crescut semnficativ, trend care s-a menţinut pe tot parcursul semestrului 1 al anului 2011. La principalele materii prime (PVC, PP, PE şi plastifianţi), care reprezintă aproximativ 50% din totalul cifrei de achiziţii, preţurile medii au înregistrat creşteri între 12% şi 60%.

“În condiţiile în care piaţa materialelor de construcţii nu a înregistrat revirimentul aşteptat, creşterile de costuri generate de evoluţia preţurilor materiilor prime au fost transferate parţial în preţul de vânzare al produselor finite, cu impact în profitabilitatea companiei”, se mai arată în comunicat.

Profitul Teraplast a fost de asemenea influenţat negativ de provizioanele pentru activele circulante care au crescut faţă de 2010, cu aproximativ 2,50 mil. lei, ca urmare a evaluării portofoliului de clienţi în sold la 30 iunie 2011. Mai mult, cheltuielile operaţionale includ aproximativ 1 mil lei, ce reprezintă penalităţi şi dobânzi de întârziere.

Conducerea companiei estimează însă că aceste cheltuieli au caracter unitar, nerecurent şi nu se vor mai regăsi la acelaşi nivel în a doua perioadă a anului.

Compania Teraplast este cea mai mare entitate a Grupului Teraplast, iar portofoliul de produse al firmei acoperă toată gama instalaţiilor (mai puţin cele de încîlzire şi ventilaţie).

Gama de produse Teraplast este structurată pe opt sisteme şi anume: sistemul de alimentare cu apă, sistemul de canalizări exterioare, sistemul de canalizări interioare, sistemul de decoraţiuni şi amenajări interioare şi exterioare, sistemul de profile PVC pentru tâmplărie, granule din PVC, sistemul de cahle din teracotă şi sistemul electric.

Foto: arhivă

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.