Social

Circulaţia rutieră pe str. Petru Maior, închisă din 30 martie. Se lucrează la Podul Berăriei

Municipalitatea aduce la cunoştinţa cetăţenilor că începând de luni 30 martie se închide circulaţia auto pe strada Petru Maior în zona situată între sensul giratoriu, intersecţie cu str. Libertăţii, şi podul de peste Valea Căstăilor, în vederea realizării lucrărilor de construcţie a Podului Berăriei peste râul Bistriţa.

”Primăria Bistriţa aduce la cunoştinţă tuturor cetăţenilor municipiului faptul că din data de 30.03.2015 se închide circulaţia pe strada Petru Maior în zona situată între sensul giratoriu, intersecţie cu str. Libertăţii, şi podul de peste Valea Căstăilor, cu excepţia riveranilor, în vederea realizării lucrărilor de execuţie la obiectivul de investiţie ”Amenajare legătură din str. Libertăţii spre zona Zăvoaie, inclusiv construirea Podului Berăriei peste râul Bistriţa”. În acest sens, rugăm ca toţi participanţii la trafic şi riveranii să dea dovadă de înţelegere, să respecte noile reglementări cu privire la devierea circulaţiei”, informează municipalitatea.

În prima fază, legătura rutieră de pe malul stâng se va face cu strada Falezei.

Ce presupune proiectul “Amenajare legătură din str. Libertăţii spre zona Zăvoaie, inclusiv construirea Podului Berăriei peste râul Bistriţa”

Licitaţia organizată pentru execuţia noului pod a fost câştigată de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se va face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni, luna septembrie a anului 2016 fiind perioada estimată pentru inaugurare.

Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.

Proiectul urmăreşte micşorarea timpilor de parcurs şi a consumurilor de combustibil; realizarea densităţii optime cu viteze legale şi evitarea formării blocajelor în circulaţie; realizarea unui confort al participanţilor la trafic; mărirea siguranţei circulaţiei; îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin reducerea noxelor, implicit a poluării.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS