„În perioada 2012-2015, au fost făcute lucrări de modernizare pe 37,5 km şi lucrări de reparaţii, respectiv covoare asfaltice, pe o lungime de 11 km. În 2013, au fost făcute trei poduri la Monor, Suplai şi Mintiu. Cele mai importante dintre lucrările de modernizare au fost cele de la Figa şi Agrişu de Sus, respectiv Agrişu de Jos cu DN 17 în lungime totală de circa 5 km, apoi un sector de aproximativ 4 km între Braniştea şi Cireşoaia. Am continuat lucrările la Negrileşti pentru a reuşi să legăm comuna de reţeaua drumurilor modernizate. Acolo, am realizat 1,34 km. De asemenea, am executat un tronson de 3 km în Poienile Zăgrii. Am reuşit să finalizăm tronsonul de la Şieuţ la Sebiş – 6,11 km. Încă o lucrare foarte importantă care se va finaliza probabil anul acesta este legătura între Teaca şi Archiud, 8 km, o lucrare care s-a executat pe trei tronsoane şi sperăm că anul acesta să închidem sectorul”, a spus Orţan.
În perioada menţionată, CJ Bistriţa-Năsăud a mai executat lucrări pe DJ 172 C Ilva Mică -Leşu întrucât Leşu a rămas singurul centru de comună care nu este legat de reţeaua de drumuri modernizate cu reşedinţa de judeţ. „Anul trecut, am asfaltat un kilometru, iar anul acesta vom continua. Sperăm să putem închide această lucrare”, a spus el.
Alexandru Orţan a explicat că volumul total de investiţii s-a ridicat, în toţi aceşti ani, la suma de 52,3 milioane de lei. „O parte din aceşti bani i-am obţinut pe programele finanţate de Guvernul României, la început pe HG 577, iar din 2013 pe Ordonanţa 28. În toţi aceşti ani, judeţul a beneficiat de aproape 34 de milioane de lei finanţare nerambursabilă de la Guvernul României”, a spus sursa citată.
În perspectivă, CJ Bistriţa-Năsăud vrea să promoveze DJ 172 D, drum care face parte din traseul regional Poarta Transilvaniei,şi care are o lungime de circa 85 de km.
„E drumul care a rezultat din unificarea a patru drumuri judeţene, respectiv are originea în Mureşenii Bârgăului – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului – Prundu Bârgăului – Josenii Bârgăului – Ilva Mică – Lunca Ilvei – Suceava. Acesta ar fi cel mai important proiect pe care ni-l propunem pentru perioada următoare. De asemenea, suntem în procedura de achiziţie pentru a demara lucrările pe DJ 171 pe sectorul Târlişua – Maramureş. În aceeaşi situaţie mai suntem cu DJ 170 pe sectorul Negrileşti – Breaza – Maramureş. Vom începe în acest an alte tronsoane de drum care trebuie modernizate, respectiv Şieu – Şoimuş – Albeştii Bistriţei – DN 15 A. De asemenea, executăm lucrări de modernizare pe DJ 172 H între Matei – Fântânele – DJ 151. Vom finaliza podul din Ilva Mică care asigură legătura cu Leşu şi vom continua lucrările de modernizare pe DJ 172 la Zagra să închidem şi acolo cele două porţiuni de circa 7 km pentru a putea lega şi localitatea Suplai de drumurile modernizate ale judeţului”, a spus Orţan.
Conform acestuia, CJ mai are în vedere să înceapă anul acesta lucrări la două poduri din Purcărete şi la Nimigea de Jos pe DJ 172, acesta fiind cel mai mare pod din judeţ. De asemenea, vor începe şi lucrările de modernizare a DJ 173 B între Nimigea de Jos şi intersecţia cu DC 32 şi se vor continua lucrările de modernizare a DJ 162 pe sectorul Archiud – Stupini – Sînmihaiu de Câmpie, dar şi între Visiua şi Silivaşu de Câmpie.
Totodată, va începe şi proiectarea DJ 173 c, tronsonul de la Buduş la Şieu. „Anul acesta s-a turnat covor asfaltic pe 1,8 km şi se vor continua lucrările pentru a fi redat circulaţiei vechiul drum al Bistriţei ce va scurta legătura Bistriţa – Valea Şieului cu circa 8 km. Concomitent se execută şi lucrările de întreţinere curentă şi de reparaţii curente, potrivit lui Alexandru Orţan sumele alocate anul acesta fiind destul de generoase, mai mari decât în anii trecuţi”,a spus el.
CJ Bistriţa-Năsăud administrează o reţea de drumuri judeţene care măsoară 753 de kilometri şi 232 de poduri cu o lungime totală de 4,2 km.
Cristiana Sabău
In ultimii trei ani, priamria Toplita a realizat peste 13.5 km de drumuri cu trotuare si instalatii de iluminare cu LED. Si este un oras cu 12-13.000 de locuitori, nu ditamai judetul. In acelasi timp, ei au fcut (din bani privati) un domeniu schiabil, cu nocturna si tunuri de zapada. Au mai deschis si un centru SPA si multe alteele. Si vorbim de un orasel, nu ditamai judetul. Asa ca dragilor, scutiti-ma cu planurile voastre marete.
Cand actuala administratie a preluat conducerea Consiliului Judetean, DN 17 era finalizat, DJ 151 era finalizat. Marile artere de circulatie erau gata. Au ramas cateva drumuri comunale si drumurile nationale care duc catre Maramures, care vor intra in reabilitare anul acesta. Asa ca inainte de a spune ca e putin, hai sa spune si pe cati km de drum e nevoie sa se intervina.
atentie, 37 km sunt lucrarile finalizate, ca santiere deschise mai sunt cu duiumul.
A finalizat si va finaliza multe alte investitii. Sun foarte convins de asta si multumit in acelasi timp de actuala conducere a CJ